رئیس کمیته ملی المپیک:

عملکرد 10 ساله صدا و سیما در توسعه ورزش ستودنی است

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته المپیک و روسای فدراسیون‌های ورزشی در دیداری صمیمی با مهندس ضرغامی از تلاش متعهدانه صداوسیما در انعکاس بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی قدردانی کردند.
کد خبر: ۷۳۳۳۱۸

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست رئیس کمیته ملی المپیک با بیان این‌که صداوسیما در دهه گذشته بزرگ‌ترین یار ورزشکاران و جامعه ورزشی کشور بوده است به نشست‌های حمایتی صداوسیما قبل از اعزام تیم‌های ورزشی به میادین جهانی اشاره کرد و گفت: تدابیر شما در حمایت از تیم‌های مختلف ورزشی روحیه ورزشکاران و انگیزه مدیران ورزشی را برای کسب مقام‌های برتر ارتقا داده است.

کیومرث هاشمی با ارائه گزارشی از بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی به تلاش دست‌اندرکاران رسانه ملی در این دوره از بازی‌ها اشاره کرد و گفت: در سایه این تلاش‌های هماهنگ و برنامه‌ریزی‌های دقیق رسانه‌ای، مردم بخوبی با فرزندان ورزشکار خود ارتباط برقرار کردند و همین ارتباط روحیه‌بخش موجب پیروزی‌ قهرمانان ایرانی شد.رئیس کمیته ملی المپیک، رسانه را فرصت ذی‌قیمتی برای جامعه ورزش معرفی کرد و خطاب به رئیس رسانه ملی گفت: فرصت رسانه‌ای که شما ایجاد کرده‌اید مدیران با تجربه و حرفه‌ای را به تحرک بیشتر برای ارتقای ورزش کشور و نمایش توانمندی جوانان به مردم وا داشته است .

هاشمی در ادامه با بیان این‌که زحمات 10 ساله صدا و سیما برای ارتقای جایگاه ورزش کشور ستودنی و غیر قابل انکار است ، تصریح کرد: اقدام تحسین‌برانگیز صداوسیما در پخش زنده مسابقات ورزشی و نمایش قدرت جوانان ورزشکار کشور و همچنین تدبیر برقراری ارتباط تلویزیونی با خانواده قهرمانان موجب نشاط و خوشحالی مردم شد و انگیزه جوانان برای حضور در عرصه‌های ورزشی را بیش از پیش افزایش داده است.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان خطاب به رئیس سازمان صداوسیما گفت: در این دوره ده ساله، صداوسیما برای رشته‌های مختلف ورزشی کارهای بسیار بزرگی انجام داده است. بدون شک کارهای تأثیرگذار شما از نظر مردم و مسئولان ورزشی و ورزشکاران پنهان نیست.رئیس سازمان صداوسیما نیز در این دیدار حضور قدرتمند کاروان ورزشی کشور در این دوره از بازی‌های آسیایی را نتیجه مدیریت خوب توأم با همدلی مسئولان کمیته المپیک کشور دانست و با اشاره به پیروزی‌های درخشان ورزشکاران در مسابقات مختلف گفت: ورزشکاران ایرانی با اعتماد به نفس بالا خالق صحنه‌های دیدنی و غرورآفرینی شدند.

عزت‌الله ضرغامی، تلاش و توانمندی ورزشکاران در این دوره از بازی‌ها را ستودنی خواند و تصریح کرد: تلاش توام با درایت ورزشکاران برای کسب پیروزی در صحنه‌های مختلف، نمادی از مقاومت ملت ایران در مقابل زیاده‌خواهان بود.

رئیس رسانه‌ ملی، موفقیت کاروان ورزشی کشور را به مسئولان کمیته ملی المپیک تبریک گفت و خطاب به آنها یادآور شد که توقع مردم از ورزش کشور بالا رفته است، بنابراین حفظ این جایگاه ضروری است و باید با تلاش و زحمت بیشتر در دستور کار کمیته ملی المپیک باشد. رئیس سازمان صداوسیما همچنین حضور مثال‌زدنی و متعهدانه بانوان ورزشکار در این دوره از بازی‌ها را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: بانوان ورزشکار کشور با رعایت حجاب و اخلاق به شایستگی فرهنگ ایرانی، اسلامی را در میادین ورزشی معرفی کردند و سفیران خوبی برای کشور بودند.

رئیس سازمان صداوسیما در پایان گفت: شبکه‌های بیگانه و بسیاری از کارشناسان ورزشی دنیا مقهور پیروزی جوانان ما در این دوره از بازی‌های آسیایی بودند و همگان باور کردند که تحریم و تهدید این ملت راه به جایی نمی‌برد.

در ادامه این نشست، روسای فدراسیون‌های مختلف ورزشی با اشاره به انعکاس مطلوب رسانه‌ای این دوره از بازی‌ها از تلاش‌ ده‌ساله رسانه ملی در حمایت از جامعه ورزشی کشور تقدیر و تشکر کردند. روسای فدراسیون‌های ورزشی عملکرد رسانه ملی در انعکاس بازی‌های آسیایی اینچئون را الگوی موفق رسانه‌ای توصیف کردند و در پایان با اهدای لوح قدردانی از ریاست سازمان صداوسیما و دست‌اندرکاران برنامه‌های ورزشی رسانه ملی قدرشناسی کردند. در بخشی از متن تقدیرنامه روسای فدراسیون‌های ورزشی که توسط ده نفر از مسئولان کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون‌های ورزشی امضا شده، آمده است:

قدم نهادن در مسیر سازندگی و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، علاوه بر عزمی برخاسته از تعهد و ایثار، قدم‌های محکم و استوار، بصیرت و ولایتمداری را می‌طلبد تا امروز همگان به این مهم اذعان داشته باشند که رسانه ملی طی مدیریت ده ساله حضرتعالی با تلاش‌های دلسوزانه خود صرف‌نظر از اطلاع‌رسانی، نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت جامعه کشور در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و بخصوص ورزشی و سلامت جامعه داشته است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: بر خود وظیفه دانستیم به پاس سال‌ها خدمات ارزشمند رسانه ملی در عرصه ورزش کشور بخصوص پوشش بسیار عالی و غرورانگیز افتخار‌آفرینی‌های فرزندان این سرزمین در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون که موجی از شور و نشاط و غرور ملی را دربین آحاد مردم و حتی ایرانیان اقصی نقاط جهان به‌وجود آورده است، مراتب حق‌شناسی و قدردانی خود را به‌جا آوریم.در حاشیه این نشست عزت‌الله ضرغامی درباره روند بحث حق پخش رقابت‌های فوتبال به فارس گفت: نشستی که با روسای باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال داشتیم جلسه خوبی بود و آقایان فرمایشات خوبی داشتند. من به دنبال این هستم که از مسیر قانونی به فوتبال کمک کنم و این موضوع را از مجلس و دولت پیگیری کنم. با علاقه‌ای که به فوتبال دارم دنبال این هستم که با قانونمند شدن مسیر وضعیت فوتبال مشخص شود. این موضوع را در هیات دولت هم مطرح خواهم کرد.رئیس صدا و سیما در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر این‌که آیا دبی اسپورت و الجزیره پیشنهادهایی برای پخش لیگ برتر فوتبال داشته‌اند، تصریح کرد: من وارد این مسائل نمی‌شوم. مردم علاقه‌مند هستند این مسابقات را در شبکه‌های داخلی از رسانه ملی ببینند.

گزیده اظهارات اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک

شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک: توجه صداوسیما به ورزش کشور و انعکاس رسانه‌ای بازی‌های آسیایی خاطره‌انگیز، موثر و بی‌نظیر بوده است.

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی: در اثر تلاش صدا و سیما نگاه مردم به ورزش هر روز متفاوت از گذشته است. صدا و سیما توقع و انتظار بحق مردم از ورزش کشور را بالا برده است.

محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو: پوشش مناسب و حرفه‌ای مسابقات بانوان حاضر در بازی‌های آسیایی قدم بزرگ صداوسیما برای توجه بیشتر به ورزش زنان است.

مشحون رئیس، فدراسیون بسکتبال: پیروزی‌های ورزشکاران ما نتیجه صمیمیت بین‌ رسانه‌ ملی و جامعه ورزشی کشور است.

فضل الله​باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی: کمک صداوسیما به ورزش شمشیربازی و معرفی این ورزش به مردم شوق‌آفرین و تحسین‌برانگیز است.

محمدعلی شجاعی، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان: مهیج و نشاط بخش بودن ورزش تیراندازی با کمان را صداوسیما به مردم کشور منتقل کرده است.

علیرضا دبیر، عضو هیات‌رئیسه کمیته ملی المپیک: این سازمان در انعکاس بازی‌های آسیایی اینچئون حرفه‌ای و بالاتر از استانداردها عمل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها