برنامه «نغمه‌های عاشورایی» با هدف آشنایی با موسیقی بی‌کلام در ماه محرم و فرهنگ بومی هر استان امشب ساعت 22 و 45 دقیقه از رادیو تهران پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۳۲۳۸۰

صادق داوری‌فر، تهیه‌کننده این برنامه در این باره به جام‌جم گفت: برنامه نغمه‌های عاشورایی با هدف آشنایی با فضای موسیقی بی‌کلام و معرفی مشاهیر موسیقی ویژه ماه محرم روی آنتن می‌رود. در این برنامه ضمن معرفی سازنده و مشخصات آهنگساز، قطعه‌ای از کار آنها نیز پخش می‌شود. وی ادامه داد: ما در این برنامه به معرفی فرهنگ بومی استان‌ها در قالب موسیقی محرم می‌پردازیم و سعی می‌کنیم متناسب با موقعیت زمانی یا تقویم فصلی، ملی و مذهبی برنامه را اجرا کنیم. در بخش‌هایی از برنامه، هر شب شعرخوانی، داستانک‌خوانی، ضرب‌المثل، حکایت و اشعار حماسی ماه محرم داریم.داوری‌فر افزود: وجه تمایز این برنامه با فضاهای دیگر ترکیب افکت و موسیقی است. در این برنامه به بهانه افکت و آمبیانس، از موسیقی بی‌کلام استفاده می‌شود و به بهانه معرفی فرهنگ عامه به سراغ موسیقی بی‌کلام در ماه محرم می‌رویم. صادق داوری‌فر تهیه‌کننده، اعظم حبیبی، مهدی مجنونی و علیرضا فتحی‌پور راوی، نسیم‌السادات صباغان نویسنده سایر عواملی هستندکه با این برنامه همکاری دارند.

گردهمایی تعزیه‌خوانان کشور در رادیو نمایش

برنامه «نوای نینوا» با حضور تعزیه‌خوانان به مدت 40 روز از رادیو نمایش پخش می‌شود.به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، این برنامه به صورت مسابقه برگزار می‌شود و در آن تعزیه‌خوانان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این برنامه به تهیه‌کنندگی حسین معصومی و با اجرای رضا خضرایی و سعید مبشری و داوری کارشناسان انجمن تعزیه وزارت ارشاد داود فتحعلی‌بیگی، محسن هاشمی، علاءالدین قاسمی و محمد صفاریان هر روز ساعت 12 و 30 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

پدیده‌های دنیای علم در رادیو دانش

برنامه ذره‌بین که امروز از رادیو دانش پخش می‌شود با نگاهی نو به پدیده‌های دنیای علم و فناوری، تازه‌های علم روز را به‌صورت کارشناسی بررسی می‌کند.

در این برنامه آرمان ربیعی‌فر دکترای مهندسی معدن و متالوژی، از این فلز و نحوه استخراج و بهره‌برداری از معادن آن تا کاربرد آن در زندگی امروز خواهد گفت. وب‌سایت مرتبط با این صنعت و همچنین کتاب و فیلم مستندی درباره موضوع برنامه معرفی خواهد شد. در این برنامه تاریخچه این صنعت از اولین کشف تا به امروز بررسی می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی محمدعلی بیگی ساعت 20 از رادیو دانش پخش می‌شود. همچنین برنامه صدای دانشجو امروز در رادیو دانش ساعت 13 و 30 دقیقه به هشتمین جشنواره ملی بهار اختصاص دارد.

همچنین برنامه نگاه روز گروه دانش رادیو ایران امروز موضوع طرح تحول سلامت را بررسی می‌کند.

برنامه نگاه روز سومین گام طرح تحول سلامت، حذف زیرمیزی و تدوین سند تدوین سند تعرفه‌گذاری پزشکی با حضورکارشناسان را مورد بررسی قرار می‌دهد. عاطفه بنایی تهیه‌کنندگی این برنامه را به‌عهده دارد و ساعت 15 و 30 دقیقه از رادیو ایران پخش می‌شود.

نقد رفتارهای غلط روی موج سلامت

برنامه خیابان بهبودی امروز در رادیو سلامت، رفتارهای غلط زندگی را بررسی می‌کند.

این برنامه به تهیه‌کنندگی سیما غفاری و گویندگی مصطفی مصطفوی کاری از گروه سلامت روان و خانواده رادیو سلامت است که امروز با حضور حمیدرضا محتشمی، روانشناس از ساعت 17 و 5 دقیقه به مدت 80 دقیقه به این سوال که به نظر شما رفتار اشتباهی که در زندگی انجام می‌دهیم، چیست، پاسخ می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها