مجمع جهانی اقتصاد:

فقر درایران کمتر از 57 کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این‌که پنج شش میلیون نفر در کشور دارای ثروت بالا مانند ثروتمندان خارجی و آمریکایی هستند، گفت: در عین حال هفت میلیون نفر نیز در کشور در فقر شدید به سر می‌برند.
کد خبر: ۷۳۲۳۶۳
ربیعی: 6 میلیون ثروتمند در حد ثروتمندان خارجی داریم

علی ربیعی افزود: ما در کشور پنج شش میلیون نفر پردرآمد داریم که میزان ثروت آنها با میزان ثروت پولداران یا ثروتمندان در کشورهایی مثل آمریکا چندان تفاوتی ندارد.

وی با اشاره به این‌که ما با انواع عدم توازن در جامعه روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: میزان توزیع درآمد در تهران هفت برابر بیشتر از استان سیستان و بلوچستان است، اما فقر شهری در تهران بسیار آشکار‌تر است.

وزیر کار با بیان این‌که ما در اجرای برنامه یارانه هفت میلیون نفر در معرض فقیر شدید را در کشور شناسایی کرده‌ایم، تصریح کرد: از سال 83 تا به حال فقر شهری رو به افزایش بوده و به استثنای سال 86 که میزان این شاخص، کمی کاهش می‌یابد، همچنان رو به‌ رشد است. بنابراین بیشترین مسائل آموزشی در مناطق محروم و حاشیه شهرها رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در جریان اجرای طرح تحول سلامت و بیمه اجتماعی شش میلیون نفر برای بیمه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند. طبق بررسی‌‌های ما، این افراد اغلب جزو طبقات فقیر شهری هستند.

ربیعی به عدم توازن جنسیتی نیز اشاره کرد و افزود: طبق شاخص توزیع فقر بر حسب جنسیت، زنان سرپرست خانوار دو برابر فقیرتر از مردان سرپرست خانوار هستند، ضمن این‌که 35 درصد دختران دبیرستانی در روستا از تحصیل بازمی‌مانند که این رقم برای پسران کمتر است. همین طور ما با موارد زیادی از به‌کارگیری زنان و دختران با حقوق بسیار پایین در شرکت‌‌های خصوصی روبه‌رو هستیم که حتما این مساله را پیگیری خواهیم کرد.

وزیرکار افزود: دولت یازدهم در تامین امنیت غذایی موفق بوده، ضمن این‌که در آینده‌ای نزدیک میزان این هفت میلیون نفر به ده میلیون نفر افزایش خواهد یافت. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها