برج میلاد برنامه‌های فرهنگی زیادی را برای محرم و صفر در نظر گرفته است

«خیمه‌ها و نجواها» در مرتفع‌ترین برج ایران

اجرای پنج نمایش، برگزاری چهار کنسرت موسیقی، ارائه شش هنر مفهومی، برپایی نمایشگاه تابلوهای عاشورایی و پرده‌های قهوه‌خانه‌ای، نقد فیلم‌های عاشورایی با حضور عوامل و اجرای سوگواره‌های ادبی. اینها برخی از برنامه‌های برج میلاد در ایام محرم و صفر است.
کد خبر: ۷۳۲۳۰۵

به گزارش جام‌جم، این روزها و همزمان با آغاز ماه محرم، بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری به تکاپو افتاده‌اند برنامه‌هایی ارائه کنند که نهضت حسینی را از جنبه‌های مختلف به تصویر بکشند. در این میان فرهنگ و هنر نقش بسزایی در معرفی فرهنگ عاشورایی دارد. به همین دلیل این مراکز تلاش دارند با بهره‌گیری از جذابیت‌ها و قابلیت‌های هنر، مفاهیم مورد نظر را به مخاطبان منتقل کنند.

یکی از این مراکز که امسال برنامه‌های وسیعی را برای ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته، برج میلاد است. روز گذشته نشست خبری فرزاد پارسیان هوشیار، مدیرعامل برج میلاد در آستانه هشتمین سال بهره‌برداری این برج برگزار شد. او در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری فرهنگی برنامه‌های برج میلاد، از رکورد بازدید بیش از 30 هزار نفر در هریک از شب‌های ماه مبارک رمضان و همچنین رکورد بازدید بیش از دو میلیون نفر در هفت ماهه نخست امسال خبر داد.

مدیرعامل برج میلاد با اشاره به رونمایی و نصب پرچم علمدار کربلا حضرت ابوالفضل(ع) در گنبد برج میلاد به‌عنوان مرتفع‌ترین نقطه تهران اظهار کرد: در محرم و صفر بیش از 120 عنوان روز برنامه تدارک دیده‌ایم.

در ویژه برنامه‌های نمایشی برج میلاد به مناسبت این ایام، پنج نمایش در نظر گرفته شده است. نمایش «شوق حضور» به طراحی خانم کاتوزیان هجدهم تا بیست و یکم آبان، نمایش «خواهرانه به وقت خیزران» به کارگردانی حسین پارسایی با بازی بهناز جعفری، فقیهه سلطانی و تبسم هاشمی بیست و چهارم تا بیست و هشتم آبان، نمایش «معمای مطربان پریشان» به کارگردانی حمید افسری دوم تا هفتم آذر، نمایش «خورشید کاروان» به کارگردانی محمود فرهنگ و با نقش‌آفرینی انوشیروان ارجمند نوزدهم تا بیست و سوم آذر و نمایش «بر فرس تندرو» به کارگردانی محسن معینی و بازی مهدی فقیه، عنوان این نمایش‌هاست.

چهار کنسرت هم برای این ایام در نظر گرفته شده است. کنسرت وداع به خوانندگی حسام‌الدین سراج براساس شعاری از عمان سامانی بیست و دوم و بیست و سوم آبان، کنسرت شب دهم به خوانندگی علیرضا قربانی بیست‌و‌نهم و سی‌ام آبان، کنسرت عاشورایی کتیبه عشق اجرای قطعات منتخب آلبوم‌های «ماه و نی» و «خورشید» با صدای امیرحسین مدرس و کنسرت عاشورایی موسیقی ملل اسلامی در این ایام برگزار می‌شود.

اجرای نمایش «سوک چامگان» به کارگردانی حسین پارسایی و برپایی ده خیمه کوچک و بزرگ آراسته با نمادها و نشانه‌های حادثه عاشورا، برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی شامل 30 عکس استاد فاضل با موضوع پیاده‌روی تا کربلا، نمایشگاه تابلوهای عاشورایی شامل 50 اثر استاد چرمچی و استاد آبا، برپایی نشست شعرهای عاشورایی عمان سامانی، برگزاری هفته نقد ادبی عاشورایی، برپایی نمایشگاهی از 15 پرده عاشورایی، برگزاری اولین دوره سوگواره ادبی و هنری عاشورایی در سه شاخه عکاسی، گرافیک و تصویرگری و برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از دیگر برنامه‌های برج میلاد است که پارسیان هوشیار به آن اشاره کرد.

در عرصه سینما نیز این مرکز برنامه‌هایی برای این ایام تدارک دیده است که به گفته مدیرعامل برج میلاد برگزاری هفته نقد فیلم‌های عاشورایی با حضور عوامل فیلم‌ها و همچنین افتتاحیه اکران شیار143 با حضور مادران شهدا و تجلیل از آنها مهم‌ترین اتفاقات هنر هفتم در این مرکز هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها