دیروز چند مظنون در این پرونده بازداشت شدند

اژه‌ای: هنوز عامل یا عاملان اسید‌پاشی دستگیر نشده‌اند

معاون اول رئیس قوه قضاییه عصر دیروز در حالی اعلام کرد؛ هنوز عامل یا عاملان اسیدپاشی دستگیر نشده اند، که جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان صبح از آغاز تحقیقات از مظنون اصلی اسیدپاشی های اصفهان خبرداده بود.
کد خبر: ۷۳۱۹۹۵

حسین حسین زاده به سایت قوه قضاییه گفته بود: مظنون اصلی پرونده اسیدپاشی اصفهان که چند روز اخیر بازداشت شده بود هم اکنون در حال بازجویی است و به محض دریافت اخبار و نتایج جدید در این پرونده موضوع به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

دادستان کل کشور هم دیروز در شیراز اعلام کرد: روز یکشنبه تعدادی از مظنونان در اصفهان شناسایی‌شده و به‌طور حتم بزودی نتیجه این اقدامات به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود. حجت الاسلام ابراهیم رئیسی درباره افرادی که با پاشیدن آب به سوی دختران تظاهر به اسیدپاشی می کنند به مهر گفت: تظاهر به اسید پاشی مصداق حرکت مجرمانه و قابل پیگیری است.دستگاه قضایی به هیچ عنوان در مقابل این‌گونه حرکت ها کوتاه نخواهد آمد.

11 روز از آخرین اسیدپاشی سریالی در اصفهان گذشت و کلیدواژه مصاحبه مسئولان دخیل در این پرونده از «سرنخ» به« مظنون اصلی» تغییر پیدا کرده که این موضوع می تواند حکایت از معرفی عامل اسیدپاشی ها در روزهای آینده داشته باشد. آن‌چنان که از اظهارات مقامات مسئول پیداست، مظنون اصلی این پرونده با کمک مشخصاتی که قربانیان ارائه کردند و تحقیقات پلیسی دستگیر شده است .

دیروز حجت الاسلام محسنی اژه ای ، معاون اول دستگاه قضا که از سوی آیت الله لاریجانی مسئول رسیدگی به این پرونده شده است به اصفهان سفر کرد و در جلسه شورای تامین استان شرکت کرد. در این جلسه نماینده دستگاه های اجرایی، اطلاعاتی و انتظامی به تشریح آخرین اقدامات خود در این پرونده پرداختند.از این جلسه اعلام شد، معاون اول قوه قضاییه قرار است نشستی خبری برگزار کند. حدود ساعت 7 و 30 دقیقه یکشنبه این جلسه به پایان رسید و در حالی که خبرنگاران منتظر آخرین اخبار از وضعیت مظنون دستگیر شده بودند، حجت الاسلام محسنی اژه ای اعلام کرد فرد یا افراد اسیدپاش دستگیر نشده اند . وی در خصوص مظنون دستگیر شده اظهار کرد: ما گاهی سرنخ‌هایی به دست می‌آوریم، اما در میانه راه این سرنخ‌ها از بین می‌روند و ما زمانی می‌توانیم قاطعانه اظهارنظر کنیم که فرد یا افراد مورد نظر را دستگیر و دلایل محکمه‌پسند داشته باشیم.

وی پس از این جلسه به خبرنگاران گفت:با توجه به اهمیت موضوع اسیدپاشی در اصفهان همه باید کمک کنیم تا در این مورد خاص عامل یا عاملین شناسایی، دستگیر و به مجازات قانونی و اشد مجازات برسند.حادثه اسیدپاشی در اصفهان به گونه ای خشن، زشت و غیر انسانی است که سبب شده تا مسئولان در قوه قضاییه بلافاصله و با سرعت وارد عمل شوند. جرم محرز است و موضوع نیز بررسی شده و کارها و اقدامات قضایی که مورد نیاز است نیز براساس تشخیص انجام می گیرد و همه عوامل دست به دست یکدیگر دهند تا فرد یا افراد مجرم دستگیر شوند.

حجت الاسلام اژه ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی مسئولین عنوان کردند که فرد مظنونی بازداشت شده و وی با سرویس های جاسوسی و شبکه های تروریستی متصل است و برخی دیگر عنوان کردند یک فرد روانی است و از اختلالات روانی رنج می برد خاطر نشان کرد: اینها همه تحلیل است و نمی توان آن را به نشانه عدم شفافیت یا جود تناقض در صحبت ها گذاشت باید صبرکنیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد و انگیزه ها در دل این اقدام وحشیانه و خشن مشخص شود. از سوی دیگر فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفتگو با میزان، شایعات منتشر شده در خصوص فرار مرد اسیدپاش به خارج از کشور را تکذیب کرد و گفت: پلیس در گزارش ها و جمع بندی های خود به چنین موضوعی نرسیده و پیگیر پرونده جنایت اسیدپاشی در اصفهان است.

دستگیری عامل تهدید کارکنان آموزشگاه های تهران به اسیدپاشی

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری عامل تهدید به اسیدپاشی کارکنان آموزشگاه‌های غرب تهران خبرداد.

به گزارش جام‌جم، سردار حسین ساجدی‌نیا دیروز در جمع خبرنگاران در باره دستگیری فردی که کارکنان چند آموزشگاه در غرب تهران را تهدید به اسیدپاشی کرده بود، اظهار کرد: طی 48 ساعت گذشته مسئولان چند آموزشگاه در غرب تهران به پلیس پایتخت مراجعه و اعلام کردند که از سوی فردی ناشناس به صورت تلفنی تهدید به اسیدپاشی شده‌اند. شکات که دچار وحشت شده بودند خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی پلیس شدند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله تیم‌های عملیاتی پلیس تهران بزرگ با اقدامات تخصصی موفق شدند این فرد را شامگاه شنبه هنگامی که از باجه تلفن عمومی در حال تهدید بود، شناسایی و دستگیر کنند. متهم در بازجویی‌ها، انگیزه و علت اصلی این کار را تحت تاثیر قرار گرفتن شبکه‌های ماهواره‌ای اعلام کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد، در این مدت برخی افراد در تماس با 110 برای مزاحمت اعلام اسیدپاشی کرده بودند که این افراد نیز شناسایی و دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها