ظریف در دیدار سفیر جدید ترکیه در تهران تاکید کرد؛

همکاری کشورهای منطقه برای مبارزه با گروه​های تروریستی و داعش

اختلاف آمریکا و عراق بر سر شیمیایی بودن حملات داعش

در حالی که مقامات عراقی تائید کرده‌اند که شبه‌نظامیان داعش از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند، آمریکایی‌ها می‌گویند این مساله نیاز به مطالعه و بررسی‌های بیشتری دارد. در همین حال وزیر خارجه آلمان ضمن هشدار نسبت به استفاده گروه‌های تروریستی از مواد شیمیایی خواستار بررسی این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل شده است.
کد خبر: ۷۳۱۴۳۶

به گزارش ایسنا، فرانک‌والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگویی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل، خواستار بررسی این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل شد. آلمانی‌ها می‌گویند بان کی‌مون پذیرفته است که این موضوع در دستور کار شورای امنیت قرار گیرد.

روز جمعه، روزنامه واشنگتن‌پست اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد شبه‌نظامیان افراطی به انبار سلاح‌های شیمیایی دست یافته‌اند.

این روزنامه نوشت در ماه سپتامبر ۱۱ نیروی پلیس عراق به بیمارستانی در ۵۰ کیلومتری شمال بغداد منتقل شدند و این در حالی بود که این سربازان پس از حمله نیروهای داعش دچار حالت‌ تهوع، استفراغ و مشکلات تنفسی شده بودند. نتیجه آزمایش‌های پزشکی این سربازان حاکی از مسمومیت آنها با گاز کلر بود.

با این حال جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا گفته است نمی‌تواند این گزارش‌ها را تائید کند و به گفته او واشنگتن به دنبال اطلاعات بیشتر درباره گزارش‌هایی است مبنی بر این‌که شبه‌نظامیان داعش علیه افسران پلیس عراق از گاز کلر استفاده کرده‌اند. نیروهای عراقی می‌گویند تابستان گذشته دو حمله دیگر با استفاده از گاز کلر صورت گرفته است.

در ادامه تحولات امنیتی عراق روز گذشته اعلام شد در حملات هوایی به پایگاه‌های داعش در منطقه بعاع 50 تروریست داعش به هلاکت رسیدند و ده خودروی آنها منهدم شد. همچنین جنبش افسران آزاد در عراق (شاخه‌ای از نیروهای مردمی) از به هلاکت رسیدن فردی معروف به قصاب موصل (ابولقاء الزرقاوی) خبر داد.

روز گذشته نیروهای عراقی منطقه الکرامه در شمال شهر موصل را پاکسازی کردند. همچنین ارتش عراق پس از فتح منطقه جرف الصخر، روزگذشته اطراف آن را پاکسازی کرد.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق پاکسازی جرف الصخر را مقدمه پاکسازی کامل عراق توصیف کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها