دیدار وزیر بهداشت از قربانی اسید پاشی اصفهان

التیام‌ بر زخم‌های «سهیلا» [عکس]

یک فلوشیپ پلاستیک و ترمیم چشم ضمن بیان توصیه‌ها و اقدامات لازم هنگام بروز حوادث اسیدپاشی گفت: در این حوادث چون مقدار و حجم ماده شیمیایی زیاد است خون‌رسانی به چشم قطع می‌شود و اکثر این افراد دچار مچاله شدن کره چشم می‌شوند و پیوند چشم را پس می‌زنند.
کد خبر: ۷۳۱۳۲۶
قربانیان اسیدپاشی پیوند چشم را پس می‌زنند

جام جم سرا به نقل از آنا: دکتر محسن بهمنی کشکولی درباره سوختگی چشم به وسیله مواد شیمیایی گفت: سوختگی بر حسب مواد سوزاننده به انواع مختلف از قبیل سوختگی‌های اسیدی، قلیایی و حرارتی تقسیم می‌شود که در این میان سوختگی‌های قلیایی شدیدترین نوع سوختگی‌ است.

وی افزود: عوارض سوختگی بر حسب مدت زمان تماس مواد سوزاننده با چشم و مقدار ماده شیمیایی بسیار متفاوت است و ممکن است از یک عارضه کوچک تا نابینایی را به همراه داشته باشد.

معاون پژوهشی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه تصریح کرد: مواد شیمیایی موجب از بین رفتن سلول‌های زنده چشم می‌شود و ممکن است منجر به نابودی سطح چشم، مژه، پلک و... شود و یا اینکه به لایه‌های داخلی چشم نفوذ کرده و منجر به از بین رفتن ملتحمه و قرنیه نیز شود.

وی درباره اقدامات ضروری برای نجات این مصدومان گفت: اولین قدم برای نجات این دسته افراد این است که مردم باید با آب به صورت مکرر چشم فرد مصدوم را شست‌و شو دهند تا ماده شیمیایی در چشم رقیق شود و بدین ترتیب می‌توان از عوارض این مساله جلوگیری کرد.

این فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم یادآور شد: زمانی که بیماران به مرکز درمانی مراجعه می‌کنند اگر سطح سوختگی اندک باشد پزشکان با‌ آب و یا سرم چشم فرد را شست و‌شو می‌دهد و با باندهای مناسب چشم فرد را درمان می‌کنند اما اگر آسیب شدید باشد بیمار باید مورد جراحی اورژانسی قرار بگیرد.

وی درباره افرادی که قربانی اسید‌پاشی در معابر و خیابان‌ها می‌شوند گفت: در این گونه حوادث چون مقدار حجم ماده شیمیایی بسیار زیاد است خون‌رسانی به چشم قطع می‌شود و اکثر این افراد دچار مچاله شدن کره چشم می‌شوند که بسیاری از آنها پیوند چشم را پس می‌زنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از این قربانیان بینایی خود را از دست می‌دهند گفت: پزشکان تمام تلاش خود را برای این دسته از افراد انجام می‌دهند اما متاسفانه در نهایت نمی‌توان به درمان بسیاری از این افراد کمک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها