اقدامات اولیه برای کاهش سوختگی اسید از زبان متخصص اورژانش

آب فراوان بهترین کمک به قربانی اسیدپاشی است

با وجود اطلاع رسانی درباره اثرات مفید شست‌وشو با آب زیاد برای کمک به فرد آسیب دیده از پاشیدن اسید در لحظات اولیه، و کاهش صدمات و جراحات ناشی از آن، هنوز برخی از خطرات اثر آب بر اسید سوال می‌کنند.
کد خبر: ۷۳۱۲۸۴

جام جم سرا به نقل از ایسنا: در همین زمینه یک متخصص طب اورژانس تأکید کرد: شست‌وشوی مداوم با آب به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی نواحی سوخته بهترین کمک به فردی است که دچار اسیدپاشی شده؛ چرا که این اقدام علاوه بر کاستن عمق سوختگی از بروز التهابات و کوری چشم جلوگیری می‌کند.

دکتر داوود فارسی درباه اقدامات لازم هنگامی که فردی قربانی اسیدپاشی شده است، گفت: به اطرافیان توصیه می‌شود در هنگام مواجه شدن با فرد سوخته توسط مواد شیمیایی، سریعا قسمت‌های سوخته را با آب و با فشار زیاد به مدت طولانی، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شست‌وشو دهند تا مواد قلیایی رقیق‌تر شود. شست‌وشو با آب باعث رقیق‌تر شدن مواد قلیایی و کاهش التهاب ناشی از سوختگی می‌شود و از بروز سوختگی‌های بسیار عمیق جلوگیری می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه نباید به نواحی آسیب دیده دست زد و آن را دستکاری کرد گفت: قدم بعدی انتقال این افراد به اولین اورژانس و بخصوص مراکزی است که درمان سوختگی در آنجا وجود دارد تا اقدامات اولیه روی این افراد انجام شود.

وی با اشاره به اینکه به طور معمول سوختگی در نواحی حساس بدن است و فرد دچار درد شدید می‌شود، بیان کرد: احتمال عفونت در این سوختگی‌ها بالاست. بنابراین بعد از بستری شدن در بیمارستان باید برای این افراد آنتی بیوتیک مناسب تجویز شود و روزانه چندین نوبت پانسمان تعویض شود و تا آنجایی که می‌شود بافت‌های از بین رفته که زمینه‌ساز بروز عفونت می‌شود از سطح پوست برداشته شود تا بافت به صورت یک بافت زنده بازگردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
گرگانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
۰
۰
باسلام به دست اندركاران سایت جام جم.نظر بنده این است كه كسی بهتراز متخصص پوست وچشم وفلوشیپ قرنیه نمیتواند نظر دهد چون بیشترین اسیب رو همون قسمتهاس وبایدتحت نظارت ودرمان این متخصصین باشه.خواهشمندم در این مورد بامتخصصین متبحر مصاحبه كنین واون رو در سایت بذارین تا اطلاعات مفیدوموثر وبا كمترین عوارض در اختیار مردم قرار بگیره.باتشكر فراوان.

نیازمندی ها