تصویب پرداخت تسهیلات بانکی به صنایع کوچک

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طرح پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک کشور تصویب شده است و در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۷۳۱۰۶۹

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمدعلی سیدابریشمی افزود: جلسات متعددی در هیات دولت با حضور مسئولان بانکی برگزار شده که به تصویب این طرح و اعطای تسهیلات به صنایع هم منجر شده است.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دریافت این تسهیلات فهرستی از مشخصات بانکی و میزان بدهی واحدهای نیازمند تسهیلات آماده کرده است تا در اختیار بانک‌های عامل قرار گیرد.

سیدابریشمی با بیان این‌که سختگیری‌ بانک‌ها در اعطای تسهیلات، نارضایتی مقامات ارشد نظام را نیز به دنبال داشته است، افزود: این اقدام بانک‌ها به دلیل تجربه تلخ دولت‌های گذشته در اعطای تسهیلات به افرادی است که عنوان فعال صنعتی تسهیلات را دریافت و در جای دیگری هزینه کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از اختصاص 1200 میلیارد تومان یارانه به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت واحدهای پرشمار صنعتی در کشور در تلاش هستیم این تسهیلات در آینده نزدیک پرداخت شود.

این مقام مسئول با انتقاد از همراهی نکردن دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه ارائه خدمات زیرساختی از جمله آب، برق و گاز به شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات رسان باید تا ورودی هرواحد صنعتی ارائه خدمات کنند که متاسفانه این دستگاه‌ها در زمینه ارائه خدمات تا ورودی شهرک‌های صنعتی نیز کوتاهی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها