حسین بن علی(ع) مصباح هدایت و سفینه نجات انسان‌هاست. معلم آزادگی و آزادی است. انسجام‌آفرینی است که نه فقط مسلمانان، بلکه پیروان همه ادیان را در کانون الهام‌بخش خود جمع می‌کند. واقعه عاشورا از سال 61 هجری تاکنون ماندگار مانده، چون عاشورای ابا عبدالله(ع) جلوه عظمت است، تصویری است از گذشته و آینده. پیامی بلند و متعالی است که هرگز در تحولات روزگار گم نخواهد شد.
کد خبر: ۷۳۰۶۹۰

بنابراین فرهنگ عاشورا و قدرت نفوذ و تاثیرگذاری آن بر کسی پوشیده نیست. از این‌رو رادیو معارف در زمینه ترویج معارف اسلامی، آموزه‌‌های حیاتی و ارزش‌های دینی و با بهره‌گیری از استعدادهای نیروهای جوانش به طراحی نرم‌افزارهایی با محتوای دینی برای تلفن‌‌های همراه (اندروید) اقدام کرده تا مردم علاقه‌مند به موضوعات دینی از این نرم‌افزار بازار استفاده کنند. در واقع رادیو معارف قصد دارد از طریق فضای مجازی، معرفت حسینی و شور عاشورایی را در جامعه اسلامی گسترش دهد.

نتایج زحمات نیروهای جوان رادیو معارف در ایام شعبان امسال به بار نشست و توانستند نرم‌افزار نغمه‌های مهدوی را روانه بازار کنند و مردم از طریق این نرم‌افزار شنونده آوای صوتی با محوریت مهدویت باشند.

دومین اقدام این شبکه رادیویی در ماه رمضان با نام ماه خدا بود که آن هم با استقبال زیادی روبه‌رو شد که طبق آمار حدود 80 هزار بار دانلود شده است.

بنابراین با توجه به استقبال مردم از این نرم‌افزارهای دینی ، طراحان آن ،تصمیم گرفتند برای ماه محرم چند نرم‌افزار جدید طراحی و اجرا کنند.

رادیو معارف برای این ایام ده نرم‌افزار با محتوای غنی دینی با نام «همراه حسینی» طراحی کردند که 9 تای آن رایگان است و یکی از آنها با نام حسینیه به قیمت 1500 تومان عرضه می‌شود. محتوای تمام این نرم‌افزارها از آرشیو رادیو معارف انتخاب شده است.

نرم‌افزار حسینیه شامل آوا زنگ (زنگ تلفن، پیامک و...) است. نرم‌افزار پرسمان محرم شامل 40 سوال خاص درباره ایام محرم، واقعه عاشورا و... است که استادان برجسته تاریخ اسلام همچون مهدی پیشوایی، محمدتقی قادری و جواد سلیمانی پاسخگوی این سوالات هستند. نرم‌افزار بوی سیب هم شامل مجموعه آثار صوتی شش دوره گذشته طرح ملی بوی سیب است.

نرم‌افزار نجوای عاشقان هم شامل مرثیه‌خوانی، نرم‌افزار ستارگان کربلا شامل 45 قسمت برنامه رادیویی ده دقیقه‌ای با موضوع معرفی یاران امام حسین(ع) و نرم افزار حدیث تیغ و عشق شامل 12 قسمت نمایش رادیویی با محور محرم است. نرم‌افزار زمزمه دیدار هم با محوریت زیارت‌های ماه محرم و سیدالشهدا و نرم‌افزار موج اشک شامل روضه امام حسین با صدای منصور ارضی، سعید حدادیان، محمود کریمی، زنده‌یاد کوثری و... است.

نرم‌افزار توفان واژه‌ها شامل شعرخوانی استاد شهریار، استاد حبیب‌الله چایچیان و نرم‌افزار سخن شیدایی هم مربوط به سخنرانی علمایی همچون آیت‌الله جوادی و حجت‌الاسلام احمد پناهیان است.

در مجموع رادیو با این اقدام می‌تواند گام موثری در ترویج مباحث معارفی و مذهبی برای علاقه‌مندان امام حسین (ع) بردارد.

فاطمه عودباشی‌/‌گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها