وزیر خارجه پیشین انگلیس با انتقاد از سخنان کامرون در مجمع عمومی سازمان ملل درباره ایران خطاب به دولتمردان انگلیسی گفت: باید ایران را به عنوان یک شریک خوب بالقوه و یک قدرت کلیدی منطقه به رسمیت شناخت.
کد خبر: ۷۳۰۶۷۸

به گزارش فارس،‌ جک استراو که اکنون نماینده پارلمان انگلیس است، چهارشنبه هفته گذشته در نشست اروپا و ایران که در لندن برگزار شد، گفت: باید این مساله را بپذیریم که ایران با بسیاری از منافع راهبردی ما گره خورده است.

وی همچنین خطاب به دولت انگلیس اضافه کرد: باید بپذیریم که حتی در صورت نرسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای، نباید این موضوع به عنوان یک مساله کلیدی بر روابط تهران و لندن تاثیر گذارد، درواقع انگلیس به دلیل سیاستش در قبال جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر عدم تشویق تجاری است، به خود صدمه وارد می‌کند؛ در حالی که می‌توان تحت رژیم تحریم‌ها نیز اقدام به تشویق تجاری با تهران کرد.

وزیر خارجه پیشین انگلیس با ابراز خوشحالی از دیدار دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی ایران در سطح سران دو کشور صورت گرفت، با لحنی انتقادی این پرسش را مطرح کرد که آیا واقعا معقول یا لازم بود که کامرون در سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل از کلمات تند درباره ایران استفاده کند؟

استراو گفت: ما با توجه به آثاری که این سخنان می‌تواند بر روابط دوجانبه و راهبردی داشته باشد، باید با دقت از زبان خود استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه گفت: «قضاوت من این است، با توجه به حقایق عینی در این منطقه که در حال وقوع هستند، نقش ایران در حال گسترش است و این به معنای آن است که باید با ایران کار کرد، نه این‌که مقابل آن قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها