زین‌العابدین: کاستی‌های تلویزیونی میزبان را رسانه ملی جبران می‌کند

آغاز پرمدال جانبازان و معلولان در اینچئون

درخشش ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان (کاروان غدیر) در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی در اینچئون کره‌جنوبی در شرایطی از دیروز آغاز شد که با وجود عدم پوشش زنده تلویزیونی این رقابت‌ها از سوی میزبان بازی‌ها، رسانه ملی با گسیل گروه خبری مجهز و دریافت تصاویر همکاران اعزامی به اینچئون، در کمترین زمان ممکن افتخارآفرینی ملی‌پوشان کشورمان را روی آنتن می‌فرستد.
کد خبر: ۷۲۹۳۷۳

ورزشکاران کشورمان در شرایطی دیروز 19 مدال (پنج طلا، 11 نقره و سه برنز) کسب کردند که یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که در ذهن علاقه‌مندان به ورزش مطرح شد دلیل عدم پخش زنده تلویزیونی این رقابت‌ها بود، زیرا پیشتر رسانه ملی به شکل کامل و گسترده بازی‌های آسیایی را به تصویر کشیده بود. در این‌باره مجید زین‌العابدین مسئول شورای هماهنگی ورزش صداوسیما تصریح کرد: در جلسه هماهنگی تلویزیون‌های آسیایی (اردیبهشت 93 ـ ترکمنستان) از حدود 50 کشور آسیایی فقط سه کشور از جمله صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تقاضای پخش زنده پاراآسیایی را مطرح کردند و در نهایت دو تلویزیون KBS و MBC کره که به طور مشترک و با لوگوی IHB بازی‌های آسیایی را پوشش می‌دادند، اعلام کردند پخش زنده پاراآسیایی در برنامه‌ریزی آنها نیست.

وی تصریح کرد: با وجود عدم پوشش زنده این بازی‌ها از سوی میزبان، دوربین‌های اعزامی صداوسیما رقابت ورزشکاران جانباز و معلول ایران را ضبط و در کمترین زمان ممکن برای پخش به تهران ارسال می‌کنند.

مسئول شورای هماهنگی ورزش صداوسیما گفت: باوجود این شرایط علاوه بر پخش گزارش زنده و لحظه به لحظه این رویداد از رادیو ورزش، شبکه تلویزیونی ورزش هر روز از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح در برنامه حرکت از نو و همچنین در باکس‌های 12، 14، 16، 18 برنامه موج و در برنامه مجله پاراآسیایی هر روز از ساعت 19 به بازخوانی عملکرد ورزشکاران پاراآسیایی کاروان ایران می‌پردازد. شبکه سه سیما نیز هر روز یک نوبت در ساعت ده صبح در قالب برنامه آسیا سه وقایع این مسابقات را مرور می‌کند و قبل از خبر ساعت 22 نیز گزیده‌ای از تصاویر موفقیت‌های ورزشکاران را بازتاب می‌دهد. علاوه بر این، شبکه خبر و اخبار سیما نیز برنامه‌ریزی مناسبی برای انعکاس اخبار این مسابقات انجام داده‌اند.

5 طلا و هدیه‌ای به سردار سلیمانی

علاوه بر پیروزی‌های رشته‌های تیمی دیروز ورزشکاران کشورمان 19 مدال شامل پنج طلا، 11 نقره و سه برنز کسب کردند. در این میان ساره جوانمردی، پیمان نصیری، وحید کشتکار، سیدعرفان حسینی و علیرضا مختاری ورزشکاران طلایی ایران در روز نخست بودند.

ساره جوانمردی بانوی طلای ایران در پارالمپیک لندن در تپانچه50 متر میکس زنان و مردان در کلاس SH1 برای نخستین‌بار و بعد از 30 سال با رکورد 8.192 مدال طلای این کلاس را بالاتر از نمایندگان چین و مغولستان گرفت. طلایی که پس از کسب آن این‌گونه اظهارنظر کرد: از این‌که بعد از 30 سال مدال طلای این رشته را به‌دست آورده‌ام خیلی خوشحالم. رکورد فینال جهان را نیز جا‌به‌جا کردم و حالا احساس می‌کنم خستگی هفت ماهه تلاش از تنم بیرون رفته و حس بسیار خوبی دارم. گرفتن مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی آرزویم بود.

همچنین در رقابت‌های دوومیدانی پیمان نصیری در ماده دوی 1500 متر مردان کلاس T20 با ثبت رکورد 4 دقیقه و 29 هزارم ثانیه علاوه بر شکستن رکورد بازی‌های پاراآسیایی به مدال طلا دست یافت. مدالی که این ملی‌پوش آن را به همشهری کرمانی خود سردار قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه تقدیم کرد.

علاوه بر این دو، دیروز وحید کشتکار در شنای 400 متر کلاس S13 با 5 دقیقه و 6 ثانیه، سیدعرفان حسینی در رشته پرتاب نیزه کلاس F12 با ثبت رکورد 59 متر و 97 سانتی‌متر و علیرضا مختاری در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F51/52/53 با ثبت رکورد 21 متر و 86 سانتی‌متر طلایی شدند.

دیگر مدال‌آوران روز نخست ایران

ورزشکاران کشورمان دیروز 11 نقره نیز کسب کردند به‌طوری که محمدحسین کریمی در شنا 400 متر کلاس S13 با رکورد 5 دقیقه و 9 ثانیه، سجاد نیک‌پرست در پرتاب نیزه کلاس F12 با پرتابی به مسافت 56 متر و 79 سانتی‌متر، هاجر تکتاز در پرتاب دیسک زنان با 21 متر و یک سانتی‌متر، جاوید احسانی شکیب در پرتاب وزنه با ثبت رکورد 12 متر و یک سانتی‌متر، صادق بیت سیاح در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F 41 با ثبت رکورد 11 متر و 42 سانتی‌متر، شاهین ایزدیار نماینده ایران در شنای 50 متر آزاد مردان کلاس S10 با رکورد 25 ثانیه و 44 صدم ثانیه، محسن کائیدی در ماده پرتاب نیزه مردان کلاس F33/34 با ثبت رکورد 33 متر و 40 سانتی‌متر، حمید اسلامی کلاس T11 دوی 5000 متر نابینایان، علی الهی کلاس T12 دوی 5000 متر نابینایان، حسن دهقان پرتاب وزنه کلاس F20 و اعظم خدایاری در پرتاب دیسک کلاس F57 مدال نقره گرفتند.

همچنین یونس سیفی در کلاس F32 پرتاب وزنه، فاطمه منتظری در پرتاب دیسک کلاس F57 و محمدحسین کریمی در شنای 50 متر آزاد کلاس S13 برنز گرفتند. به این ترتیب در پایان روز نخست ایران در حالی در رده چهارم قرار گرفت که چین با 25 مدال طلا، 15 نقره و 11 برنز، ژاپن با 11 طلا، 9 نقره و ده برنز و کره جنوبی با 9 طلا، هشت نقره و 9 برنز (مجموع 26 مدال) در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند ضمن این‌که ازبکستان، هنگ کنگ، ویتنام و تایلند هم در رتبه‌های پنجم تا هشتم ایستادند.

پیروزی‌های پیاپی در رشته‌های تیمی

تیم ملی والیبال نشسته ایران موفق شد در اولین بازی خود با حساب سه بر صفر و با نتایج 25 بر 2، 25 بر 4 و 25 بر 10 مغولستان را شکست دهد، تیم فوتبال هفت نفره ایران با نتیجه 3 بر صفر مقابل ژاپن به برتری رسید. گل‌های ایران را فرزاد مهری در دقیقه 17، مسلم اکبری در دقیقه 30 و حسین تیز بُر در دقیقه 50 به ثمر رساندند.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر نیز که پیشتر مقابل مالزی و کویت به پیروزی رسیده بود در سومین مسابقه خود تایلند را با نتیجه 93 بر 48 شکست داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها