jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۷۲۸۶۵۸   ۲۶ مهر ۱۳۹۳  |  ۱۶:۰۴

محققان آمریکایی با شناسایی ژن های سازنده پروتئین ها در دورن سلول های سرطانی موفق به ساخت واکسن انفرادی سرطان تخمدان شدند.

واکسن سرطان تخمدان ساخته شد

محققان دانشگاه کانکتیکات در آمریکا در یک مطالعه، روش جدیدی برای شناسایی جهش های پروتئین در سلول های سرطانی کشف کردند.

آنها از این روش جدید برای ساخت واکسن های انفرادی به منظور درمان بیماران مبتلا به سرطان تخمدان استفاده کردند.

دکتر «پرامول سریواستاوا» و همکارانش در موسسه سلامت سرطان دانشگاه کانکتیکات می گویند: این روش نوین که ابداع آن چهار سال بطول انجامید، پتانسیل تغییر روش فعلی درمانی سرطان را دارد.

وی افزود: آزمایش این واکسن بر روی موش ها کار آمد بود و آزمایش آن بر روی انسان اواخر سال 2014 انجام خواهد شد.

این محقق گفت: این تحقیق پاییز امسال در موسسه سلامت دانشگاه کانکتیکات به عنوان پایه ای برای انجام اولین آزمایش بالینی پزشکی ناشی از ژنوم انفرادی بیماران آغاز می شود.

دکتر «آنجلا کوک» متخصص سرطان شناسی دستگاه تناسلی زنان در مرکز سلامت دانشگاه کنکتیکات نیز گفت: زمانی که اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا این واکسن را تایید کند آزمایش ابتدایی بالینی این واکسن انجام می شود.

در این آزمایش محققان، دی.ان.ای تومورهای سرطانی 15 تا 20 زن مبتلا به سرطان تخمدان را به توالی درخواهند آرد و از اطلاعات آن برای ساخت یک واکسن انفرادی برای هر زن استفاده می کنند.

محققان محور آزمایشات بالینی خود را بر روی بیماران مبتلا به سرطان تخمدان متمرکز کرده اند زیرا این بیماری معمولا در کوتاه مدت به عمل جراحی و شیمی درمان خوب واکنش نشان می دهد، اما اغلب در طول یک یا دوسال دوباره عود می کند.

این موضوع به محققان فرصت می دهد تا این واکسن های جدید درمانی را آماده سازند و آن را برای این زنان بکار گیرند.

درصورت تایید بی خطری و عملی بودن این واکسن ها محققان مرحله دوم این مطالعه را برای آزمایش اثر بالینی آن انجام خواهند داد.

در مرحله محققان بررسی می کنند که آیا این واکسن باعث افزایش طول عمر بیماران می شود یا خیر.

نتیجه این مطالعه در مجله «Experimental Medicine» منتشر شده است.(ایرنا)