همه آنچه باید پیش از ازدواج بدانید - 15

آیا او مبتلا به اختلالی روانی است؟( خشم )

مدیر کل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی از اجرای طرح آموزش‌های پیشگیری از خشونت خانگی خبر داد و گفت: طرح آموزش جنسی جوانان نیز بزودی دراستانهای کشور اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۷۲۷۷۰۸
اجرای طرح آموزش جنسی پیش از ازدواج

جام جم سرا به نقل از مهر: فرهاد اقطار با اشاره به اینکه اکنون ۳۵ میلیون کاربر استفاده از اینترنت در کشور فعالند گفت: براساس اطلاعات به دست آمده، اکنون پنج میلیون نفر از شبکه‌های وایبر استفاده می‌کنند که متاسفانه بسیاری از آن‌ها روش درست استفاده از این فضا‌ها را نمی‌دانند.

به گفته وی، یکی از طرح‌هایی که در سال جاری اجرایی می‌شود امنیت در فضای مجازی است که براساس آن به کاربران در سنین مختلف نحوه استفاده از اینترنت و شبکه‌های وایبری آموزش داده می‌شود.

مدیر کل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی در مورد خشونت‌های خانگی و همسر آزاری نیز گفت: اکنون خشونت خانگی برای زنان و همسرآزاری از جمله آسیب‌هایی است که خانواده‌ها را تهدید می‌کند بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده چندین کارگاه آموزشی برای جلوگیری از این خشونت‌ها برگزار می‌شود و دیدگاه‌های کار‌شناسان و همچنین نحوه جلوگیری از این خشونت‌ها ارائه شده و در ‌‌نهایت به یک راهکار اساسی دست پیدا می‌کنیم.

وی تاکید کرد: پس از آموزش‌های ارائه شده در کارگاه‌ها مربیان در سطح کشور این آموزش‌ها را در اختیار آسیب دیدگان و خانواده‌ها قرار می‌دهند.

اقطار با تاکید بر اینکه آموزش جنسی پیش از ازدواج می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های پس از ازدواج بکاهد گفت: بر همین اساس کلاس‌های آموزشی برگزار و همچنین کتاب و بروشور چاپ شده که بزودی در اختیار خانواده‌ها قرار داده می‌شود. از سوی دیگر کتابچه‌های کوچک رایگان نیز در سطح خانواده‌ها توضیح می‌شود.

وی درباره ساماندهی رصد آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: در این سامانه بروز اولین آسیب‌ها و همچنین عوامل محافظت کننده و خطرساز بررسی شده و آسیب‌های مختلفی که جوانان و خانواده‌ها را تهدید می‌کند به دست آمده است که براساس موضوعات مختلف برنامه ریزی برای رفع آن مشکلات انجام خواهد شد.

مدیر کل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: تمامی آموزش‌های پیش از ازدواج برای جوانان به صورت رایگان از سوی سازمان بهزیستی انجام می‌شود و با توجه به اینکه امسال طرح‌های زیادی درخصوص کاهش آسیب‌ها با وزارت رفاه ارائه شده به همین دلیل اعتبارات ما نیز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است که امیدواریم بتوانیم تمامی این طرح‌ها را عملیاتی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها