مشاور امور اجرایی و برنامه‌ریزی استانداری چهارمحال و بختیاری از انجام اقدامات اولیه احداث شهرک سلامت در این استان در راستای تبدیل چهارمحال و بختیاری به قطب توریسم درمانی کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۲۷۵۴۲

ملک محمد قربانپور با اشاره به همکاری بخش خصوصی آلمان برای ایجاد شهرک سلامت در استان گفت: این شهرک شامل چند واحد سلامت و بیمارستان بخش خصوصی، در یکی از مناطق نمونه گردشگری حاشیه زاینده‌رود ایجاد می‌شود.

وی افزود: در صورت اجرای این طرح، امکان ارائه خدمات درمانی به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج‌فارس در چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود.مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مراحل مقدماتی تفاهم‌نامه انجام شده و نواقص و نیازمندی‌های این طرح توسط طرف آلمانی در دست بررسی است.قربانپور آغاز عملیات اجرایی این طرح را در گرو اعلام نظر کارشناسان آلمانی دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود سال آینده میلادی این طرح در استان عملیاتی شود.‌/ ‌ایرنا

مشوق‌های تشویقی برای کودکان کار در 3 استان

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح ارائه مشوق‌های تحصیلی به کودکان در معرض آسیب به صورت پایلوت در سه استان کشور که یکی از آنها فارس است، اجرا می‌شود.

روزبه کردونی افزود: امسال برای اولین بار اعتباری را برای ارائه مشوق‌های تحصیلی به کودکان در معرض آسیب اختصاص دادیم. یعنی کودکانی که از حضور در کلاس‌های درس بازمانده‌اند با ارائه مشوق‌های تحصیلی به آنها، به مدرسه بازگردانده می‌شوند.وی گفت: 30 میلیارد ریال اعتبار ملی برای این طرح در نظر گرفته شده که چیزی حدود یک‌سوم آن به استان فارس تعلق می‌گیرد.

به گفته کردونی، ساماندهی کودکان کار و کودکان خیابانی یکی از محورهایی است که توسط وزارت تعاون پیگیری می‌شود و از اولویت‌های این وزارت است.مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره شورای ساماندهی کودکان کار گفت: شورای ساماندهی کودکان کار سال 84 ابلاغ شد ولی تا سال 92 تعطیل بود و آذر سال گذشته اولین جلسه آن برگزار شد و 11 دستگاه عضو شورا هستند.کردونی افزود: پرداختن به مسائل آموزشی و بیمه‌ای کودکان کار از اقدامات خوبی است که در این شورا در دست کار است./ مهر

ناهنجاری‌های مادرزادی علت اصلی مرگ کودکان خراسان‌شمالی

کارشناس مسئول برنامه کودکان گروه سلامت جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: بیشترین علت مرگ و میرکودکان یک تا چهار ساله در استان خراسان شمالی ناهنجاری‌های مادرزادی است.

مریم دادجو افزود: ناهنجاری‌های مادرزادی با 23.3 درصد، اولویت اول علل مرگ و میر کودکان یک تا 59 ماهه استان در بررسی پارسال بوده است. وی ادامه داد: از طریق انجام آزمایش‌های غربالگری نظیر آزمایش‌های ژنتیک و انجام تست‌های دوران بارداری می‌توان در کاهش ناهنجاری‌های مادرزادی گام برداشت.کارشناس مسئول برنامه کودکان گروه سلامت جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: حوادث نیز به‌عنوان 18.8 درصد، یکی دیگر از علت‌های مرگ کودکان یک تا پنج ماهه استان است.‌/ ‌ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها