جاده هراز تا سال 95 چهارخطه می​شود

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، از مراحل پایانی طرح‌های تعریض و چهارخطه شدن دو جاده مهم ارتباطی مازندران به تهران خبر داد و گفت: طرح تعریض و چهارخطه شدن جاده سوادکوه به تهران تا پایان امسال و جاده هراز تا سال 95 تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۷۲۶۲۱۹
جاده هراز تا سال 95 چهارخطه می​شود

خیراله خادمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هم‌اکنون در جاده سوادکوه به تهران، مراحل پایانی چهارخطه شدن این جاده به سمت تهران در حال انجام است و تمام تلاش این شرکت بر این بوده تا این جاده تا پایان امسال و پیش از تعطیلات نوروز 94 بهره‌برداری شود.

وی درخصوص جاده هراز نیز افزود: تاکنون بیش از 40 کیلومتر از مسیر 110 کیلومتری جاده هراز از آمل تا ابتدای حوزه استحفاظی استان تهران تعریض و چهارخطه شده و پیمانکاران ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در پنج بخش در باقیمانده مسیر تعریض و چهارخطه نشده این جاده مشغول به فعالیت هستند.

معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: هم‌اکنون زیرسازی و چهارخطه کردن حدود 20 کیلومتر از جاده هراز در دست اقدام است و برابر برنامه پیش‌بینی شده، بهره‌برداری این مقدار تا قبل از پایان امسال است.

خادمی، کوهستانی بودن و حجم بالای تردد در جاده هراز را از مشکلات پیش رو در اجرای سریع‌تر کار پیمانکاران در این جاده بیان کرد و ادامه داد: تعداد 20 دهنه تونل در مسیر اجرای طرح تعریض جاده هراز طراحی شده که تاکنون 13 دهنه آن به پایان رسیده و حفاری باقیمانده تونل‌ها نیز به پایان رسیده است.

وی با بیان این‌که جاده هراز یکی از جاده‌های مهم و نزدیک‌ترین جاده ارتباطی مازندران به تهران است، از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد استان خواست در پیگیری‌های ملی، تلاش بیشتری برای تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره این جاده داشته باشند.

معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: برای تکمیل طرح تعریض و چهارخطه شدن جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران به حدود 7000 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

علی نورزاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، به همراه معاونان، علی نبیان معاون عمرانی استاندارمازندران و حیدر نوروزی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از جاده‌های ارتباطی مازندران از جمله طرح چهارخطه شدن جاده هراز آمل بازدید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها