معمولا نوعروسانی که اتفاقا مدرک دانشگاهی هم دارند و خودشان را در زمینه علم و حداقل رسیدگی به امور منزل و زندگی، صاحب نظر و رأی می‌دانند با وارد شدن به زندگی مشترک و دیدن و شنیدن نصیحت‌های مادرشوهر -که مثلا این کار اشتباه است و نباید این غذا را این طور طبخ کنی- احساس می‌کنند مادرشوهر می‌خواهد در زندگی خصوصی آن‌ها دخالت کند. این احساس وقتی به اوج خودش می‌رسد که مادرشوهر می‌گوید: «مادر، شوهرت این غذا را دوست ندارد.» یا رو به پسرش می‌گوید: «بمیرم چقدر لاغر شدی!» در این صورت، ممکن است نوعروس هم بخواهد گربه را دم حجله بکشد و این طور می‌شود که اختلاف‌ها شروع می‌شود.
کد خبر: ۷۲۴۷۸۲
زندگی مسالمت‌آمیز من و مادرشوهرم

جام جم سرا: اگر تازه عروسانی که با هزار آرزو وارد خانه شوهر شده‌اند این چند نکته را در نظر بگیرند احتمالا بهتر می‌توانند با مسائل این چنینی کنار بیایند:


* اولا هرچند که مادرشوهر شما تحصیلات دانشگاهی ندارد، اما کوله باری از تجربه به همراه دارد و بنابراین طبیعی است که زود‌تر از شما متوجه عیب و ایرادهای شما شود.

* دوم اینکه، شما در زمان ازدواجتان بسیار جوان هستید و این اولین باری است که بدون کمک پدر و مادرتان، می‌خواهید مسئولیت یک زندگی مشترک را برعهده بگیرید (البته به صورت معمول). بنابراین کاملا طبیعی است که در برخی موارد خطا کنید و اشتباهی بزرگ مرتکب شوید، پس ناامید نشوید و مطمئن باشید در طول زمان، درک و بینش بهتری به مسائل زندگی به دست خواهید آورد و موفق‌تر از قبل عمل می‌کنید.

* سوم اینکه، تلاش کنید نیت مادرشوهرتان را خوب تعبیر کنید و با خودتان بگویید که او خیرخواه زندگی ماست.

باید ببینید عاقبت هر رفتاری چیست و نهایتا رابطه شما را چگونه می‌کند؟ لجبازی جز پیچیده کردن مشکل کاری برای شما انجام نمی‌دهد


* چهارم اینکه، انتظار نداشته باشید که مادرشوهرتان با سپردن میوه دل و امید زندگی‌اش به شما دیگر کاری به کار شما نداشته باشد و دربست پسرش را که با سختی بزرگ کرده است، تحویل شما دهد.

* پنجم اینکه، در نظر داشته باشید مادری که سال‌ها میوه باغ زندگی‌اش را به معنای واقعی با جان و دل بزرگ کرده است، به یک باره بعد ازدواج فرزندش مشاهده می‌کند که پسرش به واسطه عشقی که به همسرش دارد دیگر مانند قبل نیست و از او فاصله گرفته است، حتی در برخی یا بسیاری از موارد نظرات عروسش بسیار مهم‌تر از نظرات وعقاید خودش می‌شود و برای همین از‌‌ همان ابتدا، منافعش را با منافع عروس در تضاد می‌بیند. برای جلوگیری از جنگ و جدال، بهتر است که پسر مانند قبل احترام مادرش را حفظ کند و حتی از نشان دادن احساسات قوی و شورانگیز در حضور مادر به همسرش، خودداری کند و برعکس.


من خوبم، تو هم خوبی

نحوه زندگی هر فرد با دیگری متفاوت است و هنگامی که شما به عنوان عروس وارد خانواده همسرتان می‌شوید طبیعی است که تفاوت‌های زیادی را مشاهده کنید. مثلا ممکن است خانواده شما اهل تفریح و گردش و خانواده همسرتان اهل پس انداز باشند و ممکن است این تفاوت‌ها در نظر شما عیب و ایراد خانواده همسرتان بیاید. بنابراین در حالی که خود و خانواده‌تان را مظهر خوبی و مصداق متعادل بودن می‌بینید، خانواده همسرتان را پر از عیب و ایراد بنگرید و همین مسئله هم باعث شود که زندگی کردن شما در کنار خانواده همسرتان خالی از دردسر نباشد اما اگر نوع نگاه خود را عوض کنید و عیب و ایراد دیگران را تفاوت در نوع زندگی ببینید آن‌گاه احتمالا بیشتر از قبل طعم سعادت و آرامش را در زندگیتان خواهید چشید.


همیشه حق با شما نیست

گاهی اوقات گمان می‌کنیم که در یک رابطه، کاملا حق با ماست و این دیگران هستند که کاملا مقصرند و گناهکار. اما در این مواقع فقط یک درصد احتمال دهید که حق با شما نباشد آن‌گاه بهتر می‌توانید با اختلافات کنار بیایید.


گاهی هم سوءتفاهم است

تفاوت سنی شما با مادرشوهرتان مسئله‌ای نیست که بتوانیم به سادگی از کنار آن بگذریم. تفاوت سنی گاهی باعث سوءتفاهم‌ها و اختلاف‌های شما با مادرشوهرتان می‌شود. بنابراین سعی کنید که تفاوت‌ها و فاصله سنی را در تمام اختلافات در نظر داشته باشید و بعضی وقت‌ها با این قصد که سوءتفاهم است خیلی آسان از کنار مسائل بگذرید.


این دیگر بدخواهی است

گاهی وقت‌ها به نظر می‌رسد که رفتارهای اطرافیان، طعم و بوی سوءتفاهم یا خیرخواهی نمی‌دهد و گویی واقعا بدخواهی است! برای مثال ممکن است شما ملاحظه کنید برخی از اطرافیانتان از حساسیت‌ها و نقاط ضعف شما آگاهی یافته‌اند و مدام در حال آزار شما از این طریق هستند و چون می‌بینند شما قدرت مقابله با آن‌ها را ندارید این کار را به صورت متناوب تکرار می‌کنند. اما حتی اگر هم چنین باشد راه درست، لجبازی کردن و انتقام گرفتن نیست.
در این مواقع شما باید به خاطر داشته باشید که قرار است سال‌ها در کنار خانواده همسرتان با آرامش زندگی کنید، بنابراین باید ببینید عاقبت هر رفتاری چیست و نهایتا رابطه شما را چگونه می‌کند؟

هیچ‌گاه نزد مادرشوهر از همسرتان بد نگویید حتی اگر حق با شما باشد زیرا باز هم شما عروس هستید و همسرتان پسرش. بنابراین احتمال اینکه باز هم حق به همسرتان داده شود بسیار زیاد است


لجبازی جز پیچیده کردن مشکل کاری برای شما انجام نمی‌دهد. برای مثال یکی از این راه حل‌ها می‌تواند گذشت کردن باشد که حداقل نتیجه‌اش خاموشی بدی‌ها و قدردانی همسرتان از شما خواهد بود یا ممکن است یکی از راه‌ها توجه به نقاط مثبت طرف مقابل و در نتیجه کمرنگ شدن بدی‌هایش در چشمتان باشد و یکی دیگر از راه حل‌ها یادآوری این مطلب باشد که تمام این‌ها بازی‌های بچه گانه‌ای است که ارزش درگیر شدن ندارد.

مهم نیست که شما از چه راهی برای حل مشکلتان عبور می‌کنید مهم این است که مقصد این جاده کجاست و شما را به کجا می‌رساند! البته به خاطر داشته باشید که شما باید این مسئله را از هر طریقی برای خودتان حل کنید برای مثال اگر قرار است گذشت کنید باید آتش درونتان را با آب بخشش خاموش کنید. به هر حال هر کاری که می‌کنید باید نتیجه‌اش خاموشی آتش درونتان باشد زیرا اگر این آتش خاموش نشود روزی شعله می‌کشد و تمام هستی و زندگی شما را به آتش می‌کشاند.


پیشگیری از اختلاف

اما شما به عنوان یک عروس و برای پیشگیری از اختلافات چه کارهایی را می‌توانید انجام دهید؟ برخی از کارهای زیر برای جلوگیری از دامن زدن به اختلافات مفید خواهد بود:

* اگر با همسرتان اختلاف دارید هیچ‌گاه نزد مادرشوهرتان آن را علنی و آشکار نکنید زیرا این کار یعنی که مادرشوهر در زندگی ما دخالت کن!

* هیچ‌گاه نزد مادرشوهر از همسرتان بد نگویید حتی اگر حق با شما باشد زیرا باز هم شما عروس هستید و همسرتان پسرش. بنابراین احتمال اینکه باز هم حق به همسرتان داده شود بسیار زیاد است.

* نزد مادرشوهرتان احترام به همسرتان را فراموش نکنید، زیرا بلند حرف زدن، داد زدن، دستور دادن، اخم کردن و کارهایی از این قبیل مانند تیری است که در قلب مادرشوهرتان فرو می‌رود و کینه از شما را در دلش بیشتر می‌کند.

* تلاش کنید که همسرتان همیشه ظاهری آراسته و خوب داشته باشد چرا که با این کار مادرشوهرتان قدردان زحمات شما می‌شود.

* در نوع رفتار و لحن گفتار با مادرشوهرتان احترام، مهربانی و محبت را رعایت کنید. برای مثال همیشه در جمع احترامش را حفظ کنید، از او قدردانی کنید، به خاطر هدایایی که برایتان تهیه می‌کند از او تشکر کنید و به فرزندانتان یادآور شوید که به مادربزرگشان احترام بگذارند و او را دوست بدارند. (خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها