من عادل فردوسی پور هستم

همه حاشیه‌ها و متلک‌های ماندگار فردوسی‌پور

عادل فردوسی پور که باید او را یکی از مشهورترین و محبوب ترین مردان مقابل دوربین تلویزیون ایران به شمار آورد، روز گذشته در شرایطی وارد 40 سالگی شد که برنامه اش پربیننده ترین برنامه سال های اخیر است.
کد خبر: ۷۲۴۳۵۳
همه حاشیه‌ها و متلک‌های ماندگار فردوسی‌پور

با این حال او در تمام این سال ها با افراد مختلفی در فوتبال وارد چالش شده و اسم کوچکش هم برایش دردسرساز شده و همه انتظار دارند او واقعا «عادل» باشد! فردوسی پور باهوش است و قواعد بازی را می داند البته که او هم برخی مواقع اسیر اطلاعات اشتباه می شود و نمی پذیرد که اشتباه کرده اما با این وجود او برترین مجری و محبوب ترین خبرنگار کل قاره آسیاست.

/Media/Image/1393/06/08/635450363895042007.jpg

تبعات محبوب شدن

به برخی حرف هایی که روی آنتن پربیننده ترین برنامه صدا و سیما یا در رسانه های دیگر به اوگفته شده است، دقت کنید:

رئیس فدراسیون فوتبال در تماس با مسئولان صدا و سیما گفت که فردوسی پور با جوسازی هزینه مالی زیادی روی دست مان می گذارد.

محمد مایلی کهن در خصوص صحبت هایی که درباره اش در ۹۰ شد روی خط تلفنی این برنامه آمد و گفت: خدمت شما آقای کی روشی پور و میهمان برنامه آقای رحیمی سلام عرض می کنم و ممنون از این که شما آقای کی روشی پور به من وقت دادید...

امیر قلعه نویی بعد از شکست تیمش برابر ذوب آهن کلی علیه برنامه ۹۰ و عادل فردوسی پور صحبت می کند و می گوید: روزی همه می فهمند فردوسی پور چه خیانتی به فوتبال کرد...! قلعه نویی همچنین در اظهار نظری گفت: عادل کارشناس فوتبال نیست، او در زمان مدرسه پینگ پنگ بازی می کرده!عادل فردوسی پور هم در مورد اظهارات امیر قلعه نویی گفت: صحبت های سرشار از تهمت و افترا را دیدیم. بعد از اجنبی پرستی و مافیا بودن؛ به دلالی و خائن بودن هم متهم شدیم ... . 90 با این تهمت ها به من و خانواده ام، از مسیر خود خارج نمی شود.

مهدی رحمتی: به هرحال ما همسایه آقای کی روش هستیم. ما از رفت و آمد های ایشان مطلع می شویم و مثلا خبردار شدیم که خود شما همین چند روز قبل مهمان کی روش بودید.

مسعود ده نمکی: در یکی از برنامه های خود به دفعات تلاش کرد علاقه خود را به فیلم «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی نشان دهد. او که از هر فرصتی برای نشان دادن علاقه خود به این فیلم سینمایی استفاده می کرد، در برنامه ۹۰ با زیرکی خاصی کنایه ای به رقیب جدی فیلم سینمایی« جدایی نادر از سیمین» زد و در بخش معرفی برنامه ۹۰ مدعی شد «اخراجی ها» اصلا فیلم خنده داری نیست. ده نمکی که از این ماجرا به شدت ناراحت شد، درباره جمله فردوسی پور گفت: زیاد تمایل ندارم در خصوص این موضوع اظهار نظر کنم اما برای من و علاقه مندان اخراجی ها اصلا مهم نیست که عادل فردوسی پور در برنامه ۹۰ چه چیزی گفته است، فردوسی پور عددی نیست که بخواهد درباره اخراجی ها حرفی بزند!

/Media/Image/1393/07/11/635479445309903934.jpg

محمد رویانیان روی خط آمد و از همان ابتدا آن قدر تند برخورد کرد که هیچ کس انتظارش را نداشت: «فوتبال یعنی دروغ. چه کسی گفته که ما یک میلیارد و خرده ای به حقیقی داده ایم؟»که فردوسی پور گفت:«آقای عاری؛ سرپرست باشگاه فجر سپاسی.» در همین لحظه رویانیان از لفظی استفاده کرد که همه را متعجب کرد: «ایشان بیخود کرده اند!» مدیر عامل باشگاه پرسپولیس سپس افزود:«اگر هم چنین پولی داده باشم هدفم کمک به فجر بوده است.من به گهر هم کمک کرده ام، اما تا به حال هیچ حرفی در این باره نزده بودم... . شما با یک سری ادبیات خاص می خواهی فوتبال را به سمت دیگری ببری. باید فاتحه این فوتبال را خواند؛ شما 13 سال است که دارید برنامه اجرا می کنید. آن وقت وضع فوتبال ما این است.»وقتی فردوسی پور گفت که اوضاع فوتبال چه ارتباطی به برنامه من دارد، رویانیان تصریح کرد:«خیلی هم ربط دارد. تلویزیون تاثیر گذار است. شما هر کار خوبی را که ما کرده ایم، نشان نمی دهید.»

علی فتح ا... زاده ۲ سال قبل وقتی که عادل اصرار می کرد که استقلال ساعت 7 از فرودگاه برگشته و حاجی فریاد می زد که ساعت 9:30 بود آن قدر عصبانی شد که حرفهایش را کسی نفهمید و فقط همه متوجه شدند که تلفن را قطع کرده! البته با نامه ای که سررشته داری مدیر روابط عمومی وقت استقلال برای عادل ایمیل کرد و ساعت خروج معلوم شد حاجی روی خط آمد و با عادل آشتی کرد.

علی پروین در این زمینه در جمعی خصوصی گفت: «این که فردوسی پور مقابل دوربین های تلویزیونی بحث علی دنبه را مطرح می کند کار زشتی است. من از پخش این تکیه کلام در مصاحبه و هم از سوالات او در مورد خال لبم و همچنین پرسش هایی که در مورد دامادم پرسید، بسیار ناراحتم انتظار داشتم فردوسی پور هنگام پخش مصاحبه، قسمت هایی از حرف هایم را پخش نکند.»

برخی متلک های فردوسی پور

اما مرور برخی متلک ها و شوخی های فردوسی پور حین گزارش هایش هم در نوع خود جالب و خواندنی است.

از زوایایی، با این شکل موهای بالوتلی شبیه سرندیپیتی شده! (در جریان بازی فینال اروپا بین اسپانیا و ایتالیا)

همه آستین کوتاه پوشیدن، فقط دژاگه آستین بلند داره. همه هم می دونیم دلیلش چیه. فقط کاش واسه پشت گردنش هم یه فکری می کردن! (در بازی ایران و قطر، کنایه از خالکوبی های اشکان)

این ماتراتزی هم این قدر خالکوبی کرده که انگار آستین بلند پوشیده(در جریان یکی از بازی های ایتالیا)

/Media/Image/1393/05/26/635438794387335709.jpg

اینجا هم تماس تلفنی خیلی خودجوش قطع می شه (وقتی داشت با یکی از منتقدان وزارت ورزش حرف می زد و ناگهان تماس قطع شد)

آنگولایی ها خوب ضربات شان را از کنار دروازه ما بیرون می زنن.

خداحافظ علی دایی، خداحافظ تیم ملی (بعد از شکست مقابل مکزیک در جام جهانی 2006)

خداحافظ جام جهانی، خداحافظ برانکو (بعد از شکست مقابل پرتغال در جام جهانی 2006)

می گویند سید جلال با رقمی میلیاردی به پرسپولیس پیوسته است.خیلی بالاتر از سقف قرارداد. البته سقف قرارداد چیزی است که فقط باعث خنده بازیکنانی می شود که رقم های میلیاردی می بندند. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها