معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان این‌که 5/8 درصد جمعیت کشور سالمند هستند، گفت: بر اساس شاخص‌های کشوری ۶۰ درصد سالمندان دچار یکی از اختلالات دهان و دندان هستند.
کد خبر: ۷۲۳۶۹۷

به گزارش فارس، علی‌اکبر سیاری افزود: مراقبت بیماری‌های شایع بین سالمندان در شبکه بهداشتی ـ درمانی کشور ادغام شده که شامل خدمات بهداشت و مراقبت از بیماری‌های دهان و دندان، پرفشاری خون، اختلال دفع ادرار، اختلال حافظه و دیابت است.

به گفته وی، بعد از مشخص شدن نوع بیماری سالمندان به پزشک ارجاع داده می‌شود و گزارش پزشک نیز به شبکه ارائه می‌شود.

سیاری اظهار کرد: وزارت بهداشت بر اساس بند 32 قانون برنامه توسعه پنجم، متولی سلامت همه گروه‌ها از جمله سالمندان است و همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها و سازمان بهزیستی باید از سیاست‌های وزارت بهداشت برای سلامت سالمندان تبعیت کنند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: سند ملی سلامت سالمندان نیز در سال ۱۳۹۱ تدوین شده و اکنون جزو یکی از اسناد ملی ایران در سازمان بهداشت جهان نیز ثبت شده و قرار است امسال این سند ملی بازنگری و نسخه جدید آن تدوین شود.وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارگیری کشوری هم‌اکنون حدود شش میلیون نفر از مردم کشور که معادل 2/8 درصد است، سالمند هستند. این آ‌مار تا سال ۲۰۵۰ به ۲۴ درصد جمعیت کشور افزایش می‌یابد، بنابراین باید از هم‌اکنون همه دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهداشتی- درمانی، رفاهی و اجتماعی به سالمندان اقدام کنند، اما متأسفانه این برنامه‌ها کند پیش می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها