یادی از فضای فیلم‌های تلویزیون و سینماها در نخستین سال‌های پس از انقلاب

شوق روزهای انقلابی

سریال «سربداران» ساخته محمدعلی نجفی از فردا ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۲۲۱۳۳
سربداران به آی‌فیلم رسید

این سریال را نجفی بر اساس فیلمنامه‌ای از کیهان رهگذر مقابل دوربین برد، رهگذر نویسندگی و کارگردانی سریال بوعلی سینا را در کارنامه خود دارد. سربداران داستان قیام مردم خراسان علیه مغولان به رهبری شیخ حسن جوری را روایت می‌کند.

در این سریال، امین تارخ نقش شیخ حسن جوری را بازی می‌کند، علی نصیریان ایفاگر نقش قاضی شارح است، سوسن تسلیمی نقش فاطمه را به عهده دارد، محمدعلی کشاورز بازیگر نقش خواجه قشیری است، عنایت بخشی اجرای نقش خان باشتین را به عهده دارد، فتحعلی اویسی بازیگر نقش ایلچی طغای است و افسانه بایگان هم نقش ترخان بانو را بازی می‌کند که در این سریال منشی صحنه هم بود و بعد برای بازی در نقش ترخان بانو انتخاب شد و وارد دنیای بازیگری شد.

در گروه کارگردانی این سریال نام اصغر هاشمی و علی ژکان هم دیده می‌شود که به عنوان دستیار کارگردان با نجفی همکاری می‌کردند و بعد از این سریال به جمع کارگردانان سینما پیوستند و هاشمی فیلم‌هایی مانند زیر بام‌های شهر را ساخت و ژکان هم فیلمی مانند مادیان را در کارنامه خود به ثبت رساند. موسیقی این سریال را که یکی از بهترین موسیقی‌هایی است که برای سریال‌های ایرانی ساخته شده، فرهاد فخرالدینی ساخته است. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها