مردم بحرین با برگزاری تظاهرات، شعار سرنگونی نظام دیکتاتوری آل‌خلیفه را سردادند. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، مردم بحرین روز جمعه بار دیگر تظاهرات برپا کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، تاکید کردند رژیم آل خلیفه حاکم باید زندانیان سیاسی را آزاد و از قدرت کناره گیری کند. آنها همچنین شعار می‌دادند که «ملت خواهان سرنگونی نظام است».
کد خبر: ۷۲۱۸۷۹

تظاهرات این جمعه در چند منطقه در بحرین برپا شد. تظاهرات مردم در منطقه «عکر» به خشونت کشیده شد، به طوری که تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی با هم درگیر شدند. نیروهای رژیم بحرین برای متفرق کردن معترضان به شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی مبادرت کردند. سه سال از زمان آغاز قیام مردمی در بحرین سپری می‌شود و سرکوب شدید مردم با شدت همچنان ادامه دارد. وزارت کشور بحرین پنجشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای با ممنوع اعلام کردن تظاهرات ملت بحرین در روز جمعه تاکید کرد با استفاده از زور آن را سرکوب خواهد کرد.

در همین رابطه شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در خطبه‌های نماز جمعه، تاکید کرد دیگر نمی‌توان ملت بحرین را ساکت نگه داشت. به گزارش ایرنا، امام جمعه منامه از راهپیمایی برگزار شده در جمعه هفته گذشته (بیست و هشتم شهریور‌/نوزدهم سپتامبر) به عنوان یک توفان مردمی نام برد و اظهار کرد که این تظاهرات از سطح بالای آگاهی ملت بحرین حکایت داشت.

وی با اشاره به تحولات روی داده در کشورهای منطقه ظرف دو سال گذشته، از آنها به عنوان رویداد‌های بسیار مهم نام برد و گفت: روابط تا سه ماه پیش میان ایران و عربستان پر تنش و سرشار از جنگ رسانه‌ای بود، اما پس از آن مقامات ایران و عربستان در ریاض و به دنبال آن در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند و وعده برگزاری دو دیدار دیگر در ریاض در سطح وزیر خارجه و رئیس‌جمهور ایران داده شد.

خطیب نماز جمعه منامه تاکید کرد: ملت بحرین در مسیر دستیابی به آزادی، کرامت، عدالت و مساوات قرار دارد، ما با وجود محرومیت و دشواری‌های فراروی خود گام‌های بلند و موثری برداشتیم و ملت امروز با صلابت‌تر شده و برای دستیابی به حقوق حقه خود نزدیک‌تر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها