براساس آمارهایی که سازمان ثبت احوال منتشر کرده، می‌توان ادعا کرد هر چه سن ازدواج بالاتر برود ازدواج زوج‌ها ناپایدار می‌شود یا آنها دیگر تن به ازدواج نمی‌دهند. برای نمونه، بالارفتن سن ازدواج، آمار طلاق به ازای هر صد ازدواج در آقایان، از 5.6 به 32 و در خانم‌ها از 6 به 22.5 درصد افزایش داده است. این در حالی است که ازدواج زوج‌هایی موفق بوده که در سنین 20 تا 24 سالگی ازدواج کرده‌اند. نکته اینجاست ​ چنانچه دختران 30 سالگی و پسران 35 سالگی را پشت‌سر بگذارند مشکلات بیشتری برای ازدواج خواهند داشت.
کد خبر: ۷۲۱۸۵۵

چنانچه جوانان در سنین بالا ازدواج کنند با مشکلاتی مانند بی‌حوصلگی نسبت به یکدیگر و ناتوانی در فرزندآوری رو‌به‌رو می‌شوند. باید در نظر داشت وقتی چنین زوج‌هایی صاحب فرزند می‌شوند به دلیل تفاوت سنی زیادی که با کودک خود دارند، نمی‌توانند با او ارتباط برقرار و نیازهای عاطفی کودک را درک و برطرف کنند. افزون بر این اگر ازدواج در سن بالا اتفاق بیفتد، نیازهای روحی- روانی زوج‌ها را برطرف نمی‌کند، چون در اغلب این ازدواج‌ها خانم‌ها تحت فشار اطرافیان و اعضای خانواده تن به ازدواج می‌دهند تا تنهایی خود را پر کرده و در محیط جدیدی خارج از خانواده‌شان زندگی کنند. آقایان نیز وقتی در سن بالا تصمیم به ازدواج می‌گیرند دنبال شخصی هستند که در کارهایشان به آنها کمک کند.

این در حالی است که کارشناسان بهترین سن ازدواج برای دختران را بین 23.5 تا 25 سالگی دانسته و معتقدند پسران بهتر است بین 27 تا 30 سالگی ازدواج کنند، ولی باید تاکید کرد سن ازدواج برای اشخاص مختلف متفاوت است زیرا فاکتورهایی مانند تجربه و نحوه تربیت سبب می‌شود برخی جوان‌ها در زمان‌های مختلف به استقلال مالی و فکری برسند و شرایط ازدواج پیدا کنند. علاوه بر این باید یادآور شد بررسی‌ کارشناسان نشان داده است چنانچه جوانان بموقع و با تحقیق ازدواج کنند دیگر مسائلی مانند رفع نیاز جنسی برایشان در اولویت نیست و در نتیجه زندگی زناشویی آنها کمتر با مشکل رو‌به‌رو خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها