چند درصد از جوانان به همسرگزینی اینترنتی اعتقاد دارند؟

معیارهای انتخاب همسر از نگاه جوانان

رئیس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نتایج آخرین تحقیقات انجام شده در مورد نگرش‌های جوانان، گفت: بر اساس نتایج به دست آمده، جوانان پایبندی به آداب و رسوم سنتی ازدواج را از عوامل پایداری زندگی زناشویی می‌دانند.
کد خبر: ۷۲۱۶۸۳
معیارهای انتخاب همسر از نگاه جوانان

جام جم سرا: محمد تقی حسن زاده با اشاره به نتایج آخرین تحقیقات انجام شده در مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در خصوص ازدواج جوانان گفت: بخشی از این تحقیق که در مورد ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان در مورد ازدواج جوانان است نشان می‌دهد که 55/6 درصد از جوانان پایبندی به سنت‌های ازدواج از جمله خواستگاری رسمی، مهریه، جهیزیه را در پایداری زندگی زناشویی مؤثر می‌دانند.

وی ادامه داد: در خصوص انتخاب همسر از طریق اینترنت نیز 6.3 درصد با این روش همسر گزینی موافق هستند.

مراکز مناسب همسرگزینی در جامعه وجود ندارد

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که آیا مراکز معتبر برای همسرگزینی در جامعه وجود دارد یا خیر، افزود: 19/4 درصد معتقدند که این مراکز وجود دارد و 58 درصد از جوانان معتقد هستند مراکز معتبر و مناسب برای همسرگزینی در جامعه وجود ندارد. این موضوع یکی از مهمترین نقاط ضعف در حوزه ازدواج جوانان است و نبود محیط سالم و امن برای آشنایی صحیح دختران و پسران یکی از موانع بزرگ در مسیر ازدواج جوانان است.

58 درصد از جوانان مخالف خواستگاری دختران از پسران

وی تصریح کرد: همچنین در مورد خواستگاری دختران از پسران، 58 درصد از جوانان مخالف و 20 درصد موافق این موضوعند.

تشخیص اخلاق خوب یا بد، معیار اول انتخاب همسر

رئیس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان همچنین در مورد معیارهای انتخاب همسر و ویژگی‌هایی که مورد توجه جوانان است، گفت: نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد 92/6 درصد از جوانان اخلاق را اولین معیار خود برای ازدواج می‌دانند و 52/2 درصد به اصالت خانوادگی، 84/4 درصد به اجتماعی بودن، 63/3 درصد به داشتن شغل، 62/4 درصد از جوانان به مذهبی بودن همسران خود اهمیت می‌دهند.

حسن زاده در خصوص تفاوت سنی دختران و پسران نیز گفت: تفاوت سنی و بزرگتر بودن پسران از دختران برای 57/7 درصد از جوانان اهمیت دارد و برای 58/8 درصد، زیبایی و تناسب اندام در انتخاب همسر اهمیت دارد.

وی ادامه داد: معیارهایی که جوانان برای ازدواج دارند نشان می‌دهد اولویت آنها برای انتخاب همسر، اخلاق، اصالت خانوادگی و اجتماعی بودن است و در کنار آنها مسائل مالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها