زن به همراه کودک 11 ماهه‌اش اموال مردم را می‌دزدید

زوج سارق برای سرقت از مسافران فرودگاه کمین می‌کردند

زن و شوهری که با همدستی هم اموال مسافران را در نمازخانه فرودگاه مهرآباد تهران می‌دزدیدند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۲۱۰۸۵

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته زن میانسالی با حضور در پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران از سرقت چمدانش خبر داد و گفت: برای دیدار خانواده از کانادا به ایران آمدم و قصد بازگشت داشتم که هنگام ظهر به نمازخانه فرودگاه رفتم و پس از خواندن نماز متوجه سرقت چمدانم شدم که مقادیری پول و دلار به ارزش 20 میلیون تومان درون آن بود.

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری سارق فراری آغاز شد تا این که چند زن دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی و اعلام شکایت‌هایی عنوان کردند: کیف دستی یا چمدان‌هایشان از نمازخانه فرودگاه سرقت شده است. بررسی‌ها نشان می‌داد سرقت‌ها به یک شیوه بوده و به نظر می‌رسد سارق اموال شاکیان یک نفر است.

در حالی که تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی به سرپرستی سرهنگ عرب، رئیس پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد ادامه داشت، چند روز پیش زن دیگری با حضور در پلیس آگاهی و اعلام شکایتی عنوان کرد: در نمازخانه فرودگاه کیفم در حالی سرقت شده که سوئیچ و مدارک خودروی پرایدم نیز درون آن بود. نگرانم سارقان خودرو را که مقابل خانه‌ام متوقف شده، سرقت کنند.

در پی این شکایت، ماموران همراه شاکی به محل زندگی‌اش رفته و متوجه شدند خودروی وی نیز سرقت شده است.

در پی این سرقت جستجو برای دستگیری سارق ادامه داشت که مرد رفتگری با مراجعه به ماموران برای دستگیری یک زن و مرد سارق کمک خواست.

او به پلیس گفت: هنگام نظافت متوجه شدم زن و مردی قصد سوار شدن به خودروی پراید خانمی از ساکنان قدیمی محله را دارند. به آنها ظنین شده و وقتی قصد داشتم زنگ در خانه صاحب خودرو را بزنم آن دو نفر با خودرو متواری شدند و من نیز موضوع را به چند نفر از همسایه‌ها خبر دادم و همراه آنها به تعقیب سارقان پرداختیم. مرد متهم وقتی متوجه ما شد خودرو را جا گذاشت و با زن جوانی که همراهش بود با یک خودروی عبوری فرار کردند.

در پی این اظهارات، ماموران به محل رها شدن خودرو اعزام و با کشف آن متوجه شدند خودرو متعلق به زن شاکی است که در فرودگاه اموالش سرقت شده بود.

با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری، ماموران دو روز پیش این زن و مرد را در محوطه فرودگاه هنگامی که قصد یک سرقت دیگر را داشتند، دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد ادعا کردند، برای استقبال از یکی از دوستانشان به فرودگاه آمده و اشتباهی دستگیر شده‌اند. در این مرحله ماموران وقتی این زن و شوهر را در مواجهه حضوری با رفتگری که آنها را دیده بود، قرار دادند، از سوی وی شناسایی و به جرایمشان اعتراف کردند.

زن سارق درباره نحوه دزدی‌هایشان گفت: به دلیل مشکلات مالی و ورشکسته شدن شوهرم به تهران آمده و در ادامه تصمیم گرفتیم از خانم‌ها در فرودگاه سرقت کنیم.

وی اضافه کرد: شوهرم مسافرانی را که پوشش آراسته‌ای داشتند، شناسایی می‌کرد و اطلاعات آنها را در اختیارم قرار می‌داد. سپس من با کودک یازده ماهه‌ام مسافران را تعقیب ‌کرده و وقتی آنها وارد نمازخانه می‌شدند از این فرصت استفاده و کیف و چمدان‌هایشان را سرقت کرده و در اختیار شوهرم قرار می‌دادم.

متهم اضافه کرد: در یکی از سرقت‌ها درون کیف سوئیچ خودرو و نشانی مالک آن بود. وسوسه شدیم خودروی مالباخته را نیز سرقت کنیم که با هوشیاری مرد رفتگر متواری شدیم.

در پی اظهارات این زن و شوهر سارق، از سوی دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران برای متهمان قرار قانونی صادر شد.

تحقیقات تکمیلی از متهمان برای کشف دیگر دزدی‌ها ادامه دارد. افرادی که در دام این زوج گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در دادسرا یا پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران از متهمان شکایت و پرونده‌هایشان را پیگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها