ارتش عراق روز گذشته محاصره شهر فلوجه را کامل کرد

تاکید رئیس‌جمهور عراق بر نقش ایران در مبارزه با داعش

در حالی که رسانه‌های غربی و عربی این روزها بر ائتلاف ضد داعش و حملات آن به مواضع این گروه تروریستی در عراق و سوریه تاکید دارند، مقامات عراقی نقش و حضور ایران در این مبارزه را لازم و ضروری می‌دانند. این موضوع را می‌توان در سخنان فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق مشاهده کرد که در حاشیه فعالیت مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به روزنامه الحیات چاپ لندن گفته است.
کد خبر: ۷۲۰۹۷۵

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: حضور ایران و وجود فعالانه این کشور در تلاش‌های منطقه‌ای برای مبارزه با داعش، امری ضروری است؛ زیرا نمی‌توان این کشور را کنار گذاشت و عراق نیز نمی‌تواند بی‌نیاز از آن باشد. وی افزود: با وجود اختلافاتی که در برخی دیدگاه‌های ایران و عربستان وجود دارد، ولی تلاش برای حمله به داعش بدون ایران، شکاف بزرگی در این زمینه به جا خواهد گذاشت.

وی همچنین ضمن رد این گفته که تهران حرف اول را در عراق می‌زند، اضافه کرد ما به همه کشورها مانند عربستان، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و همچنین ترکیه و ایران نیاز داریم. رئیس‌جمهور عراق در باره حملات هوایی علیه داعش و مشارکت برخی کشورهای عرب در این حملات نیز تاکید کرد که بغداد در این زمینه درخواستی از کشورهای عرب نکرده است.

از تحولات میدانی در عراق نیز خبر می‌رسد ارتش این کشور روز گذشته محاصره شهر فلوجه را کامل کرده و تمامی راه‌ها حتی راه‌های فرعی منتهی به این شهر را نیز مسدود کرده است. شهرفلوجه اکنون محل فعالیت عناصر تکفیری گروهک داعش است. در همین حال گفته می‌شود نیروی هوایی آمریکا حملات خود را به مواضع داعش در استان الانبار عراق آغاز کرده است. بنا به گفته منابع نظامی و پزشکی عراق، به دنبال این حملات ده‌ها عضو داعش کشته شدند. در همین زمینه، یک سرهنگ ارتش عراق اعلام کرد: ما نزدیک به 80 پایگاه داعش در استان الانبار را شناسایی کردیم. برخی از این پایگاه‌ها و انبارهای مهمات منهدم شده و نیروهای مسلح داعش کشته شدند.

براساس اطلاعاتی که یکی از مسئولان پزشکی استان الانبار ارائه کرده‌، بیمارستان‌های این استان روز گذشته اجساد 48 نیروی مسلح داعش را تحویل گرفتند. از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی المیادین روز گذشته گزارش داد که 21 عضو داعش در حمله هوایی آمریکا به الحویجه و الدبس در استان کرکوک عراق کشته شدند. در این میان، مقامات فرانسوی از جمله ژان ایو لودریان‌، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که با وجود تهدیدات داعش، این کشور حملات تازه خود علیه مواضع این گروه تروریستی را طی چند روز آینده آغاز می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها