در نامه معاون قوه قضاییه به وزیر دولت روحانی مطرح شد

مهلت یکماهه برای فیلتر کردن واتس‌اپ، تانگو و وایبر

معاون اول قوه قضاییه با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات ضمن این‌که خواستار فرآهم‌آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز برای مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه‌های اجتماعی نظیر وآتس آپ، وایبر و تانگو ظرف یک ماه آینده شد، اعلام کرد که در غیر این صورت، قوه قضائیه در این زمینه اقدام خواهد کرد.
کد خبر: ۷۱۹۳۸۸
مهلت یکماهه برای فیلتر کردن واتس‌اپ، تانگو و وایبر

جام جم سرا: متن نامه حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به وزیر ارتباطات به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر واعظی
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات
سلام علیکم
نظر به انتشار گسترده محتوای مجرمانه و ارتکاب انواع جرائم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی و... بالاخص انتشار وسیع مطالب موهن علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در هفته‌های اخیر از طریق برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس آپ، وایبر و تانگو که بعضا توسط دولت‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مدیریت فنی و محتوایی می‌شود و با عنابت به اینکه علی رغم استمهال سه ماهه جنابعالی و همکاران محترم مبنی بر اعلام آمادگی در خصوص فرآهم آوری امکان مسدود سازی و پالایش هوشمند محتوای مجرمانه در شبکه‌های موصوف و ارائه شبکه‌های اجتماعی داخلی هم سطح با شبکه‌های مذکور، مع الاسف تا کنون اقدام موثری به عمل نیامده است. لذا در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه‌های یاد شده اقدام عاجل صورت پذیرد، در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضایی در هر رده‌ای طبق قانون برخورد خواهد نمود.(بهارنیوز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
حمید
Netherlands
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
مگر قوه قضاییه مافوق یا تصمیم گیرنده قوه مجریه است كه دخالت می كنه
دریا
United States
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
چرا؟چون ما ایرانیها (اغلب مردم) جنبه و اگاهی استفاده تكنولوژی نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا متاسفم كه حق انتخاب به مردم داده نمیشه و همش در حال فیلتر كردن هستند
نیكو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
چرا حق انتخاب نمیدین؟؟ با محدودیت مشكلات مربوطه به نحوه استفاده از آن رفع نمی شود .مشكل از یه جای دیگست اونو حل كنین
پیام
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
تنها دلخوشی ما بعد از روزای خسته كننده همینه كه با وایبر و واتس اپ با دوستامون در ارتباطیم و مشكلات و غصه هامونو چند دقیقه فراموش میكنیم و روحیه مون یه خورده بهتر میشه ... حالا خوبه هزینه ای هم واسه شماها نداره ... (شاید هم ایرانسل و همراه اول دوست دارند كه مردم مثل سابق هزینه پیامك و كارت شارژ بدند ! ) ... همینم دیگه از ما بگیرید ... واقعاً دمتون گرم ... :|
نیما محسون
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
مطالبی كه آقای اژه ای معاون محترم قوه قضائیه گفته اند حداقل برای اینجانب حتی یك مورد هم وجود نداشته و اساسا مشكل جای دیگری است و آن اینست كه شركت های خدمات ارتباطی علی رغم كم فروشی در پهنای باند فروخته شده به مشتریان می خواهند همه جوره از مردم اخاذی كنند. چرا دست از سر مردم بر نمیدارید آخه این انصافه؟ همه افرادی كه خدمات اینترنتی گرفته اند میتوانند با سایتهای مختلفی از جمله speedtest.ir & .net پهنای باند ارائه شده را تست بكنند، ملاحظه میشود در بهترین شرایط ممكن 25% پهنای باند و در قریب به 80% زمان ها نصف پهنای باند خریداری شده هم ارائه نمیشود و هر چه پیگیری میكنیم نتیجه ای در بر ندارد و بدلیل انجام خیلی از كارها بصورت اینترنتی نمیشه اشتراك اینترنت را قطع كرد.لذا سوال اینست كه اگر روابط خریدار و فروشنده بر مبنای درستی باشد خریدار هم از معامله راضی بوده و اعتراضی نخواهد كرد و یا حداقل به طرف مقابلش سودی هم خواهد رساند . استفاده از فضای اینترنت حق طبیعی همه مشتریان بوده و از آن برای كاهش هزیه ها بهره میگیرند و دستورالعملهای این چنینی به ضرر مردم و به نفع شركت های خدمات ارتباطی كه در روز روشن كم فروشی می كنند خواهد بود. البته طولی نمیكشد كه مواردی بهتر از وایبر ظهور كرده و مجددا اقدامات چالشی در نوع خود را در جامعه بوجود خواهد آورد و فیلتر كردن این قبیل موارد ره به جایی نخواهد برد و بهترین را رو راستی با مردم میباشد نه تهدید و زور.
sam
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
اینم فیلتر كنید.ببینم مشكلات حل میشه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها