یک متخصص گوش، گلو و بینی با تاکید بر اهمیت اصلاح مشکلات شنوایی کودکان در سنین پیش از دبستان، گفت: التهاب گوش میانی شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سنین قبل از مدرسه است که باید هر چه سریع‌تر به طور کامل درمان شود.
کد خبر: ۷۱۶۸۷۴
شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سن مدرسه

جام جم سرا: دکتر شاهرخ خوش سیرت با اشاره به اینکه شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سنین قبل از مدرسه التهاب گوش میانی است، گفت: 3.4 درصد کودکان، نوع مزمن بیماری را دارند و به طور معمول هر دو گوش مبتلا می‌شود.

وی گفت: علایم التهاب حاد اغلب در کودکان وجود ندارد. علامت اصلی، کاهش شنوایی است اما، کودکان به ‌ندرت آن را بیان می‌کنند. تاخیر در تکامل گفتاری، زبان و اختلال ادراک ممکن است رخ دهد.

به نقل از ایسنا، این متخصص گوش، گلو و بینی گفت: تشخیص این بیماری با اتوسکوپی انجام‌پذیر است. سایر تشخیص‌ها در کودکان کمتر محتمل است. درمان فرم حاد یا تحت حاد به ‌طور قابل توجهی در جهت بهبود تنفس از راه بینی و بهبود عملکرد شیپور استاش صورت می‌گیرد و ممکن است شامل استفاده کوتاه‌ مدت از قطره‌های بینی ضداحتقان و داروهای مرطوب‌کننده و بهداشتی باشد. استروئیدهای موضعی گاه مفید هستند.

وی با تاکید بر اینکه اوتیت حاد یک‌طرفه پیش‌آگهی بدی دارد، گفت: این عارضه باید طی 3 ماه درمان شود. تا زمانی که شنیدن و گفتار مختل نشده است، یک راهکار حمایتی به‌ کار گرفته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها