مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها :

برای یارانه نوزادان نیازی به ثبت‌نام نیست

اعلام ثبت‌نام یارانه نوزادان و افراد جدید، بزودی

معاون اول رئیس‌جمهور درباره زمان پرداخت یارانه نقدی به نوزادان گفت: یارانه کسی قطع نشده اما باید توجه داشت به دلیل آن‌که دخل و خرج دولت در قالب بودجه مشخص می‌شود و بودجه سالانه است یک بار در سال نیز فرصت ثبت‌نام به افراد داده می‌شود.
کد خبر: ۷۱۵۴۴۲

عدم امکان ثبت‌نام برای نوزادان و افرادی که بتازگی تشکیل خانواده داده یا تغییراتی در خانواده‌شان ایجاد شده است در ماه‌های اخیر یکی از گلایه‌های ثابت مردم از دولت بوده، اما دولت تاکنون پاسخ روشنی به این گلایه‌ها نداده است.

اسحاق جهانگیری در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر اظهار کرد: در یک فرصت مناسب اعلام می‌کنیم افراد جدید اعم از نوزادان یا افرادی که در مرحله قبل انصراف داده‌اند و قصد ثبت‌نام دارند، ثبت‌نام کنند.وی در پاسخ به این پرسش که آیا معوقات هم به افرادی که جدید ثبت‌نام کنند تعلق می‌گیرد، افزود: افراد از زمان ثبت‌نام یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

گزارش‌های نگران‌کننده از رشد زمین‌خواری

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین گفت: تا رسیدن به یک راه حل مناسب و کارآمد، استانداران باید حضورشان را در مقابله با پدیده زمین‌خواری جدی‌تر کنند.

جهانگیری با تشریح جلسه دو روز پیش ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: در این جلسه دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن سازمان جنگل‌ها و مراتع و وزارت راه و شهرسازی گزارش‌هایی از تغییر کاربری و تصرف غیرقانونی زمین‌ها ارائه کردند که نگران‌کننده بود.وی ادامه داد: در این جلسه توافق شد در جلسه بعد وزارت کشور از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها از تصرف غیرقانونی بیشتر جلوگیری کند و گزارشی نیز از منظر استانی تهیه شود.

جهانگیری گفت: در برخی استان‌ها که اراضی حاصلخیز دارند مثل استان‌های شمالی تغییر کاربری غیرقانونی بیشتر گزارش شده است.

وی افزود: به هر حال تصرف غیرقانونی زمین و تغییر کاربری غیرقانونی یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که درباره زمین وجود دارد و باید بسرعت درباره آن تصمیم‌گیری کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که ارزش ریالی یا برآورد مساحتی زمین‌خواری در کشور را چقدر ارزیابی می‌کنید، گفت: به قدری زمین‌خواری وسعت دارد که گفتن ارقام آن جز آن‌که دغدغه مردم را افزایش دهد سودی ندارد، فقط بگویم باید درباره چند میلیون هکتار تصمیم‌گیری کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها