حزب النهضه تونس، مهم‌ترین حزب اسلامگرای این کشور اعلام کرد قصد ندارد در رقابت‌های ریاست جمهوری بیست و سوم نوامبر (دوم آذر) تونس شرکت کند. این حزب هدف از این کار را فراهم کردن زمینه تشکیل دولتی جامع در تونس اعلام کرد.
کد خبر: ۷۱۴۹۲۲

به گزارش ایسنا، زیاد الضاری افزود: می‌خواهیم پیامی مهم را به تونسی‌ها و شرکای سیاسی خود بدهیم و آن این‌که نمی‌خواهیم در تمام رقابت‌های سیاسی شرکت کنیم و تمام پست‌ها را به دست بگیریم و در عین حال با قدرت تمام آماده حضور و مشارکت در انتخابات پارلمانی بیست و ششم اکتبر (چهارم آبان) هستیم. الضاری تصریح کرد: ما در جنبش النهضه به توافق رسیدیم تا از نامزد توافقی در انتخابات ریاست جمهوری کشور که بتواند تونسی‌ها را با هم متحد کند، حمایت کنیم، اما هنوز نامزدی را که قرار است از آن حمایت کنیم، اعلام نکرده‌ایم. گفته می‌شود این تصمیم پس از نشست روز یکشنبه شورای عالی النهضه اتخاذ شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، قانون اساسی تونس که اوایل سال تصویب شد حکومت سیاسی را تحت اشراف پارلمان پیش‌بینی می‌کند که در آن رئیس‌جمهور اختیارات محدودی دارد. حزب پیروز در انتخابات پارلمانی، نخست وزیر را معرفی خواهد کرد.

النهضه که در نخستین انتخابات آزاد تونس پس از سرنگونی حکومت زین‌العابدین بن علی در سال 2011 پیروز شد، از سوی گروه‌های مخالف به تلاش برای تقویت حکومت خود متهم شد؛ اتهامی که حزب النهضه آنها را رد می‌کند و برای نشان دادن حسن‌نیت خود حاضر می‌شود از قدرت کناره‌گیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها