در 2 حادثه انفجار دیگر دراصفهان و جایگاه​سوخت در مشهد 4 نفر زخمی و یک کارگر نقص عضو شد

5 کشته و ​7 زخمی در انفجار​خانه 2 طبقه

در پی انفجار در یک ساختمان دو طبقه در شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی، پنج نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۷۱۳۵۸۵

به گزارش جام‌جم، ساعت 11 و 30 دقیقه سیزدهم شهریور امسال اهالی خیابان رسالت شهرستان مشهد با شنیدن صدای مهیب انفجار، سراسیمه از خانه‌هایشان خارج و مشاهده کردند خانه یکی از همسایه‌ها منفجر شده و در حال سوختن است.

یکی از همسایه‌ها با سامانه 125 آتش‌نشانی تماس گرفت و کمک خواست. دقایقی بعد آتش‌نشان‌ها عازم محل شده و امدادرسانی را آغاز کردند، شدت انفجار به حدی بود که خانه دوطبقه کاملا تخریب شده بود و بر اثر این انفجار، یک خانه مسکونی دیگر که در مجاورت محل حادثه بود نیز به‌طور کامل تخریب و به شیشه و بنای ده خانه و مغازه دیگر خسارت‌ زده بود.

آتش‌نشان‌ها برای امدادرسانی درخواست نیروی کمکی کرده و یکصد آتش‌نشان از چهار ایستگاه دیگر برای امدادرسانی عازم محل حادثه شدند.

در ادامه آتش‌نشان‌ها مانع از ورود افراد به نزدیکی محل حادثه شده و از ساکنان محل خواستند خانه‌هایشان را برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی ترک کنند.

با شروع آواربرداری از ساختمان‌های تخریب شده فریادهای نامفهوم برای کمک‌خواهی شنیده می‌شد و در ساعات اولیه امدادرسانی، یک جوان بیست و پنج ساله که دچار جراحات شدیدی شده بود، از میان آوار خارج و تلاش برای نجات دیگر افراد گرفتار شده ادامه داشت و در ادامه یک دختر خردسال و یک زن میانسال که زخمی شده بودند از میان آوارهای ساختمان خارج و تحویل اورژانس شدند.

عملیات نجات برای افراد باقی مانده در میان آوار به کمک سگ‌های زنده‌یاب ادامه داشت تا این که با گذشت 11 ساعت عملیات نفسگیر، آتش‌نشان‌ها اجساد پنج نفر را که یک زن، یک مرد و دو کودک که اعضای یک خانواده بودند و همچنین یک مرد دیگر که همسایه‌شان بود، از زیر آوار خارج و به پزشکی قانونی منتقل کردند. در ادامه آنها چهار نفر دیگر را به کمک سگ‌های زنده‌یاب زنده یافته و به مراکز درمانی انتقال دادند.

در پی مرگ پنج نفر و مصدوم شدن هفت نفر دیگر در این حادثه تلخ، عملیات آواربرداری از محل تا ساعت یک بامداد دیروز ـ جمعه ـ ادامه داشت.ابوالفضل تیموری، مدیر منطقه 3 عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد در این باره به خبرنگار ما گفت: هفت مصدوم حادثه همچنان تحت درمان قرار دارند. هنوز به‌درستی علت اصلی انفجار ساختمان دوطبقه‌ مشخص نیست و کارشناسان آتش‌نشانی بررسی در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

خسارت به 20 خانه در اصفهان

گزارش دیگری نیز حاکی است، انفجار کپسول گاز در یک ساختمان کلنگی باعث قطع عضو یک کارگر و خسارت به 20 منزل مسکونی در شهر بهارستان اصفهان شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان در این‌باره گفت: در پی تماس تلفنی شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر انفجار در خانه‌ای در یکی از محله‌های شهر، ماموران عازم محل شدند.مصطفی صادقیان افزود: با حضور آتش‌نشان‌ها و ماموران انتظامی در محل، معلوم شد در یک ساختمان کلنگی که کارگران در حال تخریب آن بودند، براثر بی‌احتیاطی و انفجار کپسول گاز، پای راست یکی از کارگران قطع شده و دست راست وی نیز بشدت آسیب‌دیده که وی از سوی امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

وی با بیان این‌که نیروهای آتش‌نشانی بموقع در محل حادثه حاضر شده و به اطفای حریق پرداختند، گفت: در این حادثه به 20 خانه که اطراف محل حادثه بود نیز خسارت‌های مالی وارد شده که در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و پیگیری از سوی مراجع قانونی در حال انجام است.

انفجار مخزن خودرو با 4 زخمی

خبر دیگری نیز حاکی است، بر اثر انفجار مخزن یک دستگاه خودرو در جایگاه عرضه سوخت سی.ان.جی در بلوار حافظ مشهد، چهار نفر زخمی شدند.

مسئول روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در این‌باره به جام‌جم گفت: در این حادثه یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 در حال سوختگیری در جایگاه بود که منفجر شد و با وقوع این حادثه راننده پژو و سه نفر از سرنشینان دیگر خودروهایی که در جایگاه در حال سوختگیری بودند، زخمی شدند.

حسین خاکپور افزود: در پی این حادثه خودروی پژو و یک دستگاه تاکسی که در کنار آن مشغول سوختگیری بود، دچار آتش‌سوزی شدند که با حضور بموقع آتش‌نشان‌ها، آتش هر دو خودرو خاموش و مصدومان نیز به بیمارستان انتقال یافتند.

وی علت وقوع این حادثه را غیراستاندارد بودن مخزن سوخت گاز پژو 405 اعلام کرد.

هنوز از وضع مصدومان و خسارت وارد شده به این دو خودرو گزارشی منتشر نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها