در جمع داوران بین‌المللی والیبال جهان چند داور زن می‌درخشند؛ بانوانی که حتی در لیگ جهانی و مسابقات مهم المپیک قضاوت می‌کنند. در این رقابت​ها بتازگی راه برای حضور بانوان ایرانی هم هموار شد تا وارد صحنه‌های جهانی شوند. نمونه این داوران سهیلا فراهانی، پاسور سابق تیم‌ملی و داور ارشد بین‌المللی است که اخیرا در مرحله حذفی جام جهانی بانوان در کشور ماکائو قضاوت کرد و نمرات خوبی هم گرفت.
کد خبر: ۷۱۳۵۱۱

او درباره بازی های ماکائو گفت : مرحله حذفی جام جهانی بانوان بین صربستان، چین، کره و ژاپن را داوری کردم و چون دور حذفی بود، بازی‌های حساسی برگزار شد و من مسابقه پنج گیمه صربستان و چین را قضاوت کردم که در پایان از 95 امتیاز ممکن 92 نمره گرفتم.

سه تیم برتر این دوره یعنی ژاپن، چین و کره نامزد برگزاری دیدار پایانی با روسیه، آمریکا و برزیل شده‌اند.

در این بازی ها، رئیس کمیته داوران جهان بر نحوه اجرای مسابقات نظارت داشت. فراهانی درباره نظر او از قضاوت داوران ایرانی گفت :آقای حسن احمد از مصر، رئیس کمیته داوران جهان هم است و در مجموع نسبت به نحوه قضاوت من نظر مساعدی داشت و نمراتی که گرفتم هم موید این برداشت مثبت است.

فراهانی نظر فدراسیون جهانی را درباره حجاب داوران ایرانی این​گونه عنوان کرد : دو داور زن مصری از جمله خانم تفریط که از دوستان من است هم حجاب دارند، گرچه در جام‌جهانی نبودند. این مساله کم‌کم در محافل بین‌المللی والیبال جا افتاده و همه برخورد خوبی با ما داشتند. در​حقیقت ما داوران هم فارغ از هر رنگ و مسلکی یک خانواده صمیمی را تشکیل داده‌ایم.

او در ادامه این گفتگو ، مقایسه‌ای بین خود​ و داوران دیگر کشورها کرد و گفت : داوران آمریکا، کره، ژاپن و حتی تایلند سالانه در مسابقات زیادی قضاوت می‌کنند. من و داور کره‌ای سال گذشته در مسابقات دختران زیر 20 سال جهان در چک قضاوت کرده بودیم، اما این خانم بعد از آن رقابت‌ها در هشت دوره مسابقات مهم دیگر هم سوت زد ولی من نه. خب​ طبیعی است ​ آنها اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

جمشید حمیدی / جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها