ترانه های منتشر نشده باب دیلن در راه انتشار

صدای باب دیلن دوباره به گوش می رسد

جام جم نوا: باب دیلن خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی به زودی مجموعه‌ای از آثار منتشرنشده خود از سال 1967 را رونمایی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۱۲۶۴۱
صدای باب دیلن دوباره به گوش می رسد

این مجموعه ادامه آلبوم "نوارهای زیرزمین" (The Basement Tapes) باب دیلن است. نوارهای زیرزمین شامل 24 آهنگ است که دیلن و گروهش در خانه دیلن در حوالی "ووداستاک" ایالت نیویورک ضبط کرده بودند. این آهنگ‌ها 8 سال بعد در سال 1975 در قالب دو آلبوم منتشر شد.
اکنون 4 دهه بعد از انتشار آن مجموعه، قرار است 114 قطعه دیگر که در همان روزها ضبط شده و هرگز فرصت انتشار پیدا نکرده است، در قالب 6 سی دی منتشر شود.
این 6 سی‌دی شامل ورژن های تازه ای از آثار معروف باب دیلن از جمله "دمیدن درباد" (Blowing in The Wind) و بازخوانی ترانه‌های جانی کش و کورتیس میفیلد خواهد بود و نیز حداقل 30 ترک که به ادعای رولینگ استون حتی طرفداران متعصب باب دیلن هم از وجود آنها بی‌خبرند.
این قطعات همگی از روی 20 نوار کاست برداشته شده‌اند که گارث هادسن از اعضای گروه موسیقی باب دیلن آنها را در خانه‌اش در وودستاک نگهداشته بود که 10 سال پیش به دست یک کلکسیونر اهل تورنتو افتاد. او در این مدت مذاکراتی با نمایندگان باب دیلن برای پیداکردن راهی برای انتشار این آثار داشت. گرچه تعدادی از نوارها مفقود شده و برخی از آنها نیز آسیب دیده بودند. نسخه کامل "نوارهای زیرزمین" 4 نوامبر امسال توسط شرکت کلمبیا رکوردز وارد بازار موسیقی دنیا خواهد شد.
دیلن همچنین اعلام کرد تور پاییزی 31 روزه خود را در امریکای شمالی برگزار می‌کند. این تور از 17 اکتبر 2014 از سیاتل آغاز و روز 29 دسامبر در نیویورک به پایان می‌رسد.(هنر آنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها