نایب رئیس انجمن روان‌شناسان ایران:

یک‌چهارم جمعیت کشور اختلال روانی دارند

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شایع‌‌ترین عوامل بروز اختلالات روانی در کشور گفت: ۲۳ درصد مردم کشور اختلالات روانی دارند که این موضوع نیازمند ارائه آموزش جدید و خودمراقبتی است.
کد خبر: ۷۱۲۵۸۲
معاون وزیر: حدود یک‌چهارم ایرانی‌ها اختلال روانی دارند

جام جم سرا: علی‌اکبر سیاری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آمار مبتلایان به ویروس HIV در کشور اظهار کرد: ۲۷ هزار نفر مبتلا به این ویروسند اما هنوز علایم بیماری ایدز در آن‌ها بروز داده نشده است.

وی با اشاره به راه‌های انتقال ایدز در کشور گفت: در گذشته بیشترین راه انتقال این بیماری از طریق تزریق بود اما امروزه آمار انتقال از طریق روابط جنسی افزایش یافته است. خویشتن‌داری، تشکیل خانواده، استفاده از ابزار مطمئن در زمان تماس جنسی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری خطرناک است. ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر هم معتاد تزریقی در کشور داریم که تزریق می‌تواند سرمنشأ ابتلا به ایدز باشد.

سیاری اختلالات روانی را یکی دیگر از موضوعات حوزه سلامت خواند و خاطرنشان کرد: ۲۳ درصد مردم کشور اختلالات روانی دارند که این موضوع نیازمند ارائه آموزش جدید و خودمراقبتی است. اضطراب و افسردگی از شایع‌ترین عوامل بروز اختلالات روانی در کشور است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها