مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان ازابلاغ آیین‌نامه مراکز مشاوره ازدواج و خانواده، پیش از آغاز هفته ازدواج خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۸۸۷

بهمن بهمنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح جامع ساماندهی امور جوانان، افزود: این طرح محورهای مختلفی دارد که از جمله آنها به تحقق وام ازدواج می‌توان اشاره کرد. همچنین ارائه کارت جهیزیه به زوج‌ها و طرح آموزش زوج‌ها در مساجد از محورهای طرح ساماندهی ازدواج است.وی با اشاره به برخی از طرح‌های ازدواج در گذشته اظهار کرد: برخی از آنها فقط در حد حرف بوده، اما زمینه‌های اجرای برخی دیگر فراهم شده، ولی به مرحله نهایی نرسیده است. مثلا بسته پیشنهادی 9گانه ازدواج از طرح‌های دولت قبل است که عناصر خوبی در آن دیده شده است.

پرداخت ۸۰ هزار فقره وام ازدواج در یک ماه گذشته

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طبق گزارشی که رسیده، بانک ملی از عید فطر تاکنون 50هزار پرونده و بانک سپه 30 هزار پرونده تسهیلات ازدواج را به سرانجام رسانده‌اند.

به گزارش مهر، غلامرضا تاجگردون افزود: با وجود کمبود منابع مالی برای پرداخت وام ازدواج، بانک‌ها با تغییر اولویت‌های خود و همچنین جابه‌جایی مصارف از سوی بانک‌ها، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به جوانان را از سر گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که در برآوردها و پیش‌بینی‌های اولیه رقمی حدود ده هزار میلیارد تومان برای منابع قرض‌الحسنه دیده شده بود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون یک‌پنجم این منابع محقق شده است و به همین دلیل، وقتی منابع یک‌پنجم باشد، عملا تعهداتی که قانونگذار بر دوش دولت نهاده هم عملیاتی نمی‌شود. تاجگردون با تاکید بر این‌که بانک‌ها در همان حد منابع قرض‌الحسنه موجود خود شروع به پرداخت تسهیلات ازدواج کرده‌اند، اظهار کرد: همین که پرداخت وام ازدواج شروع شده و بانک‌ها طبق اولویت‌ها این پرداخت‌ها را انجام می‌دهند، خوب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها