خطر بروز آلزایمر، التهاب روده و مشکلات قلبی

هشدار کارشناس حوزه آبزیان: ماهی تیلاپیا نخورید

یک کارشناس حوزه آبزیان با برشمردن عوارض مصرف نوعی ماهی گفت: در حالی که در بسیاری از کشورهای اروپایی مصرف ماهی تیلاپیا منع شده است، نه تنها واردات این ماهی به کشورمان رشدی بی‌رویه داشته بلکه بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته مصرف زیاد این ماهی باعث بروز آلزایمر، التهاب روده و مشکلات قلبی می‌شود.
کد خبر: ۷۱۱۲۰۴
هشدار کارشناس حوزه آبزیان: ماهی تیلاپیا نخورید

جام جم سرا: مدیرعامل شرکت تعاونی صیادان پشت‌شهر بندرعباس و کارشناس حوزه آبزیان با انتقاد از واردات بی‌رویه انواع ماهی‌های خارجی به ویژه یک نوع ماهی چینی به نام «تیلاپیا» به ایران، اظهار داشت: ماهی تیلاپیا در چین به عنوان یک پروژه تولیدی در حجم عظیم و با قیمتی ارزان برای صادرات در مزارع به راه افتاد که دارای محیط های پرورش بسیار آلوده‌ای هستند در واقع از کود و پساب حیوانی مزارع به عنوان غذای این ماهی استفاده می‌شود؛ رشد سریع و غذای بی‌کیفیت و ارزان ماهی تیلاپیا آن را به محصولی با صرفه و سودآور برای کشور چین تبدیل کرده است.

وی با اشاره به این‌که تنها جنس نر این ماهی خوراکی است، افزود: پرورش دهندگان برای رشد بهتر و سریع‌تر این ماهی، از هورمون و آنتی‌بیوتیک‌های زیادی در محیط پرورش آن استفاده می‌کنند که بالطبع جذب گوشت این ماهی می‌شود. براساس گزارش‌های مجامع علمی و تحقیقاتی در دنیا که در رسانه‌های بین‌المللی نیز بازتاب زیادی داشته است، این ماهی نسبت به دیگر ماهی‌ها دارای امگا 3 بسیار کم‌تری بوده و در عوض امگا 6 بالایی دارد که برای سلامتی بسیار مضر است.

بهنام بقاپور دریایی تصریح کرد: بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته مصرف زیاد این ماهی باعث آلزایمر، التهاب روده و مشکلات قلبی می‌شود و رشد بی رویه واردات این ماهی به کشورمان در حالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی، مصرف آن منع شده است.



به گزارش جام جم سرا، بقا‌پور دریایی با اشاره به این‌که براساس آخرین اطلاعات سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، ایران با تولیـد سالانه 692 هزار تن انواع آبزیان، رتبه دوم جهان را در آبزی پروری داشته است، گفت: با وجود این حجم تولید که قطعا درپی آن صدها فرصت شغلی ایجاد شده است، معلوم نیست چرا از واردات این ماهی مضر به کشورمان در حالی که در کشورهای مختلف دنیا مصرف آن منع شده، جلوگیری نمی شود.

به نقل از تسنیم، وی در خصوص برخی تلاش‌ها برای پرورش این ماهی در کشورمان و هشدار کارشناسان محیط زیست نسبت به خطرات آن گفت: با توجه به اینکه رشد این ماهی سریع بوده و از هرچیزی نیز تغذیه می‌کند، پرورش آن در آب‌های داخلی موجب از بین رفتن آبزیان دیگر و تغییرات اکوسیستمی خواهد شد.

این کارشناس و فعال حوزه آبزیان اضافه کرد: ماهی تیلاپیا هم اکنون به رغم مخالفت‌های کارشناسان محیط زیست ایران، توسط برخی سازمان‌ها و نهادها وارد ایران شده و در حال کشت و پرورش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۷ انتشار یافته: ۳۲۷
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
۳
۵
بسیاری از ماهیان كه هم اكنون در ایران در سبد غذایی هستند به این روش تغذیه می كنند و حتی میگوها چون از كود در اب آنها استفاده می شود دلیل بر بی كیفیت بودن آنها نمی باشد و كودی كه وارد آب می شود باعث بارور شدن اب و تولید موجودات ریز پلانكتونی كه مورد تغذیه این ماهیان قرار می گیرد می شود اتفاقا این ماهی از ماهیانی می باشد كه دارای انرژی های غذایی فراوانی می باشد و سریع و رشد بودن آن مربوط به گونه های گرمابی ماهیان است نه استفاده ازكودها.
در ضمن ما پای تمامی محصولات كشاورزی از برنج گرفته تا انواع میوه ها و سبزیجات از همین كودها می ریزیم و استفاده می كنیم پس انها هم بی كیفیت می شوند
در مورد تزریق هرمون باید ذكر كرد كه هرمون ها برای رشد سریع نیست برای تكثیر ماهیان می باشد در ضمن این هرمون ها از بدن خود همان ماهیان گرفته می شود و آنتی بیوتیك ها برای جلوگیری از بیماری می باشد اگر انتی بیوتیك ها ایجاد بیماری می كنند پس شما هم زمانی كه بیمار می شوید از آنها استفاده نكنید تا تمام بدنتان را باكتری ها فراگیرد.
بهتر است از حرف های غیر منطقی و بی سوادانه ای كه هر چند وقت یك بار در مورد یكی از غذاهای روزمره مردم زده می شود دست برداشته و مطالعات خود را بالا ببریم تا به بقیه اغشار جامعه با دروغ پردازی لطمه وارد نكنیم
در ضمن بهتر است ذكر كنید آقای بهنام بقایی پور كه این حرف ها را از قل آن بیان كردید چه كاره هستند شاید خودشان از طعم این ماهی بدشان می اید در ضمن این ماهی در حال حاضر از پرفروش ترین ماهی ها در آسیای شرقی و اروپا و آمریكا بوده است در ضمن رتبه ایران در كشورها پرورش دهنده ابزیان دوم نیست و بسیار پایین تر از این حرف ها است. كشورها امریكا چین فرانسه ژاپن استرالیا شیلی پرو و..... همه در بالای سرما قرار دارند.
با تشكر
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
۴
۱
جناب مانی. اگه یكی دو تا موضوع توی حرفاتون رو برای منه بی سواد هم توضیح بدین ممنون تون می شم این آنتی بیوتیكی كه گفتی یعنی استاندارد غذا كه گیر می ده به مرغداری ها و كشتارگاها كه حتمن زمانی ازش گذشته باشه بعد زبه كنن و بیارن توی بازار از روی بی سوادی می گن پس؟؟؟؟!!!!! چی می گن اینا كه مرغ سبز و گوشت سالم همش پس برای اینه كه اون جا هم مسءولاش خودشون از گوشته مرغ و گوسفند و گوساله خوش شون نمی یاد ؟؟؟؟!!!! ضمنن شما هم خیلی كلی گفتین یه چیزا یی رو. یعنی رتبه چندمه ایران؟ گفتین بسیار پایین تر از این حرف ها!!!! این شد مدرك و حرف از روی باسوادی؟؟؟؟!!! حد اقل گیج نكنین بقیه رو خب
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
۱
۲
حرف های روزنامه جام جم مورد تائید است در كشورهای همسایه حتی عراق كه من درآن ماه ها بودم این ماهی مصرف نمی شود چون مانند لجن خوار زندگی و تغذیه می كند آقای مانی شما یا ماهی فروش هستی و ماهی خور نیستی بیشتر مطالعه كن .
mahmood
United Kingdom
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
۱
۳
روزنامه محترم جام جم شماچرانظراین آقاراچاپ می كنیددرحالیكه اصلامعلوم نكرده كه چكاره اندوتخصص شان چیه.
نادر
United States
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
۰
۳
نكته ای كه باید به اون توجه بشه اینكه این ماهی بومی ایران نیست و نسبت به ماهی های بومی كشور نیز قدرت بیشتری برای بقا دارد به همین دلیل اگر وارد زیستگاههای كشور بشه باعث نابودی گونه های آبزی بومی كشور می شه مسئولان باید به این نكته توجه كنند چون اوضاع بحرانی محیط زیست كشور جای هیچ اشتباهی را باقی نگذاشته
الف
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
۰
۱
آنتی بیوتیك اگر در بافت گوشت دام ، طیور یا آبزیان نفوذ كند و سپس وارد بدن شود ، بدن در برابر آن آنتی بیوتیك دیگر نمی تواند واكنش مثبت نشان دهد . یعنی آنتی بیوتیك چون از طریق گوشت ماهی مدتی وارد بدن شده ، در نتیجه بدن با آن آنتی بیوتیك سازگار می شود وقتی كه ما بیمار شویم باكتری های پاتوژن (بیماریزا) در برابر آن آنتی بیوتیك از خود مقاومت نشان می دهند .
دكتر مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
۱
۲
با سلام
خیلی ممنون میشم اگر مطالبی از این دست میگذارید كه شخص مصاحبه كننده ادعا به بد بودن یا خوب بودن چیزی داد اون هم طبق مقالات علمی ردز دنیا
لینك مقالات رو هم بذارید
چون من برام این شایبه ایجاد شده كه ناهی تیلاپیا چون وارداتیه بده و ماهی خودمون كه در ابهای الوده جنوب یا شمال پرورش دادیم بد كه نیست عالیه ..
ممنونم
ارش
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
۲
۱
به نظر بنده در مورد آنتی بوتیك آقای مانی حق دارد چون آنتی بیوتیك برای درمان بوده و ما بقی آن در گوشت حیوانات نمی ماند و توسط ادرار و مدفوع مدفع می شود و فقط به باكتری های موجود در بدن آن حیوان صدمه وارد می كند
مانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
۲
۲
من دكتری تكثیر و پرورش از دانشگاه استرالیا دارم و و با توجه منابع موجود در مقالات اخیر و
گزارش سازمان FAO در مورد ماهی تیلاپیا اضهار نظر كردم نه یك كارشناس سادم و زمینه تحصیلیم در همین مورد بوده و پایان نامه دكتری خود را در مورد انواع و اقسام پرورش این آبزی در اكثر نقاط جهان تهیه و تدوین نموده ام و عضو انجمن ماهی شناسی ایران هستم
در ضمن این گونه در مزارع پرورشی پرورش داده می شود و نه در دریا یا حوضه های آبخیز ماهیان ایران.
دكتر میهن دوست
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
۰
۰
با تشكر از مانی و جامی : واقعا موندیم چی بخورریم چی بپوشیم چی سوار شیم؟؟؟ ماهی می خوام بخوریم میگن ماهی چینی نخورین ولی آزادانه وارد می كنند ؟! میگن جنس چینی نخرین اتحادیه اروپا منع كردن پوشیدن لباس چینی را می بینیم توی بازار پره؟!؟ میگن ماشین چینی نخرین امنیت نداره می بینیم توی بازار پره ار x60و x33و x50,60,70,80 و لیفان جری و تام ؟؟!!! بابا من فوق تخصص دارای بورد تخصصی حالا جون این مردم بدبخت ایران واقعا ارزش این ماشین چینی ها را دارن بابا ما دوران جنگ را هم دیدیم زمانی كه اوج تحریم وجنگ بود ایران پر بود از ماشین های BMW , بنز و تویوتای ژاپنی من نمی دون این چینی ها چی از جون ملت ایران می خوان؟؟!
دانش آموخته
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
۱
۲
اقای مانی اگر شما دكترا دارین كه ما صحت و سقمش را هم نمی دانیم پس چرا اینقدر غلط املایی دارین ؟ این یك اطلاع رسانی است خواه پند گیر خواه ... دیدگاه و تحلیل های شما به پست و مقام یك دكتر نمی خورد . 1- ماهی آنقدر باید خوب پرورش یابد كه نیاز به آنتی بیوتیك نداشته باشد و دوره منع مصرف آن رعایت شود . 2- كود داریم تا كود ، یك كود شیمیایی است یك كود حیوانی است اما دوره مصرف آن فرا نرسیده و آیا ماهی دریا در آبش كود است كه مغذی ترین ماهی هاست ؟ پس نظریه شما رد می شود - 3-هورمون را از ماهی می گیرند یعنی چه ؟ می دانید چقدر ، تولید هورمون به طور طبیعی قیمت ماهی را بالا می برد . هورمون ، هورمون است اگر بیش از حد وارد گوشت ماهی شود زیانبار است . مثل ترشح بیش از حد استروژن در بدن و سرطان پستان . 4- هورمون اگر برای رشد ماهی نباشد و برای تكثیر باشد كه چه بدتر پس از نوع هورمون جنسی بوده و بالقوه تعادل هورمون های جنسی مصرف كننده را برهم می زند 5-ورود آنتی بیوتیك بیش از حد به بدن موجب ناكارامدی آنتی بیوتیك در زمان بیماری می شود . 6- نمیگویم این خبر كذب است یا حقیقت دارد ولی با نظرات عامیانه آقای مانی موافق نیستم .
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
۳
۳
بنده هم متخصص آبزیان هستم و بنظرم نویسنده مقاله بیشتر قصد تخریب افكار عمومی در مورد مصرف خوراكی این ماهی در كشور داشته است (شاید برای تقویت تولیدات داخلی) و سند و مدرك مستدلی ارائه نكرده اند. در مورد جلوگیری از پرورش این ماهی در آب های داخلی با ایشان موافقم اما در مورد ایجاد بیماری در اثر مصرف این نوع ماهی كاملا مخالفم. اگر این موضوع كه مصرف این ماهی اینقدر خطرناك است اثبات شده باشد بقدری تازگی دارد كه باید به ایشان جایزه نوبل داد!!.
آبی ریزه گیر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
۱
۱
آخر من نفهمیدم شما چرا به مانی و جام جم وهمدیگه پریدید ؟ یكی به من بگه این چین چیش خوبه؟
غریب
China
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
واقعا راست گفتی. هیچ كارشون رو اصول و قاعده نیست.
محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
۱
۲
مسلما بهداشت اجازه ورود به ماهی آلوده نمی دهد و اگر به هورمون و مكمل ها باشد مطمئن باشید وضع مرغ و طیور در كشور ما بسیار اسفناك تر از این ماهی هاست
نسیم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
۱
۱
ماهی بسیار لذیذی به نظرمن ولی حیف چینی وتقلبی
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
۲
۲
البته این موارد اصلا ثابت نشده و تولید كنندگان میدانند كه این موضوع صحت ندارد
راحله
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
۱
۲
بس كه شایعات زیاد هست ادم نمیدونه باید چه بكنه
آرین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
۰
۰
ایول درست گفتی
توران
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
چرا اجازه واردات میدهند ماهیهای خودمون خوشمزه وبا كیفیت احتیاج به ماهی خارجی نداریم
طاهره
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۱
حالم بد شد
مونس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۱
۱
باسلام وسپاس،اگه براسلامتی مضره چرا اجازه ی ورود دارند?
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
۰
۱
من واقعا متاسفم برا خودم كه دایم استرس دارم چی بخورم چی نخورم هركسی از هرجایی به راحتی حرف میزنه بدون اینكه احساس كنه نیاز داره مدرك و ماخذ داشته باشه هیشكیم ازش توضیح نمیخواد.ماهیگیرای پاشهر ماهی خدارو از دریا میگیرن قیمت گوشت گوسفند میفروشن بایدم ناراحت باشن و اقای بقاییم حتما صیاده خودش .من كه خوردم بازم میخورم. اصلا تو بگو از هورمون ساختنش...والا...
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
۰
۳
من دیروز 2كیلو تیلاپیلا خریدم45هزار پول دادم
یعنی الان باید بریزم دور؟
میخورم!
اگه اتفاقی افتاد برام خبرتون میكنم!
بحساب دلمون خوشه یك مسوول داره به واردات كشور نظارت میكنه!
خانلاری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
۰
۰
من كه هرچی می‌خورم كوفتم میشه چون توی غذامون یكی ازاین موارد منع شده هست حالا خودم هیچی نگران پسرم هستم كه چی بخوره براش مضر نباشه اونم بدغذا عاشق اكثر چیزایی كه مضر محسوب میشه هست خدا به همون رحم بنامید ازاین بیماری های ناشناخته امین یاربالعالمین
لی لی
Germany
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
۰
۱
پس چی بخوریم همه چی الهی شكر مشكل ساز شده اصلا چرا وارد می كنن
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
۰
۰
واقعا مسًولان چه طور انقدر راحت با اینده جان مردم بازی میكنند چه كسی جوابگو باید باشد
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
۰
۰
تو رو بقران ی فكر اساسی كنید.
چرا پول از همه چی برای شما مهمتر شده بخدا مرگ و آخرت هم هست
سعید
United States
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۱
سلام ماكشورمون ازشمال وجنوب سرشارازانواع واقسام ماهی هاهست ولی چراكشوری كه خودش تولیدكننده است قیمت ماهی هایش بایداینقدرگران باشدتامردم روبه ماهی وارداتی ازچین بیاورند؟اكثریت مردم توان خریدماهی خوب راندارندچون قیمتش سربه فلك میكشد.پس مجبوریم كه این ماهی ارزان روبخوریم...
افشین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
خیلی هم ماهیه ارزونی هم نیست با قیمت حدودای 26_27هزار تومانی در صورتیكه ماهی مفیدتری مثل قزل آلا 14هزار تومن قیمت داره
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۱
۰
دروغه چون ارزانه مامیتونیم بخریم وچون مامیخریم ماهی های گرون قیمت خودشون فروشش كم میشه برای همین میگن ماهی های چین مسموم هست تاماساده لوهانخریم نخوریم
محمد
Germany
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۱
۱
سلام.نه اینكه این مرغ و گوشتهایی كه در ایران توزیع میشه سالم هستند باید به ماهی تیلا پیا گیر داد.این مرغهایی كه ما می خوریم انگار داریم انتی بیوتیك می خوریم.واقعا متعصفم كه سلامتی مردم مهم نیست فقط سود كلان توسط افراد سودجو مهم هست.اگر كشورای دیگه منع كردن همه چیز مهم هست براشون در داخل كشورشون همه چیز كنترل شده هست.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
عالی بودش
امین
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
دروغه.میخوان از كالاهای وارداتی دوری كنیم.چون به ضرر اقتصاد كشور مثلا
شهره امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۱
متاسفم كه بهترین ماهی و میگو رو داریم اما اونا صادر میشن و ما باید مضرات دیگران را بخوریم در كشورهای عربی بزرگترین نوع میگو هست و با وقاحت میگن این از ایرانه در صورتیكه شاید یك صدم ایرانی ها حتی نمی دانند میگو چیست
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۱
ادم هیچ چیز را باور نمیكنه خدا میدونه وارد كننده ی این نوع ماهی حق وحساب چه كسی رو نداده ملت هم كه ....
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
مامانم میگفت داشتی تو خواب چینی حرف میزدی
خدا به دادمون برسه خوابمون هم چینی شده
reza izadi
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
ماهی چینی رو دیگه نشنیده بودیم!!!
نسرین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
ممكنه ازدست اندركاران بپرسین كه ماچه كاری انجام بدیم هرزمان یه چیزمیگن موندیم چی درسته چی غلط بابااول سبك سنگین كنین بعد اطلاع رسانی...خدا خودش به مارحم كنه
hami
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۱
چرا خودتون از این ماهی های تیلاپیلا تولید نمی كنید ،كه ما مجبوریم ماهی صادراتی بخریم ،چون طعمش از همه ماهی های دیگه بهتره اصلا خونه بوی ماهی نمیگیره
حمیده.
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
چرا قبل از وارد كردن مواد غذایی تحقیقات لازم انجام نمیشود كه پس از ورود و توزیع كار از كار بگذرد. روغن پالم ماهی پیلاپپا. چه كسی جوابگوی بیماری مردم است مگر نه اینكه هر كسی بیمار شود دوباره باید هزاران ریال یا دلار خرج شود تا بهبودی حاصل شود.
م ج
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۰
از خداوند متعال برای كسانی كه به سلامت جسم وروح جامعه اهمیت داده وعلیرقم مشكلات وموانع موجود در جامعه تلاش روز افزون برای خدمت دارند آرزوی موفقیت و پیروزی در مسیر خدمتگزاری شان را دارم
فرزانه از اندیمشك
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۰
بسیار متشكرم از توضیح بسیار خوب شما
اكبرجلیلوند
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۰
خودشون كه ازبهترین مواداستفاده میكنند.خوب كاملا طبیعیه كه دلشون نه تنهابرای بزرگترهاحتی برایكودكان كه نسل اینده این كشوررا تشكیل میدهندنمیسوزه.
moj.poor
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۱
ابتدا سلام
بنده از مسولان وبسایت تقاضا دارم كه مطالب مورد داری مثل این را به عنوان خبر منتشر نكنند باتشكر
توجه شما رو به این مسئله جلب می كنم كه مدیرعامل شركت تعاونی صیادان پشت‌شهر بندرعباس كه اتفاقا كارشناس حوزه آبزیان هم خودشون رو معرفی می كنند و اتفاقا واردات این نوع ماهی اتفاقا بیشترین ضرر رو برای خود ایشون داره این خبر رو منتشر می كنه وگرنه بر اساس آمار شیلات و آبزی پروری جهانی كه در نشریه FAO چاپ می شه بزرگ ترین وارد كننده ماهی تیلاپیا آمریكای جهان خوار می باشد.
دوست عزیز لطفا علاوه بر آمار مذكور به این مطلب توجه فرمایید كه فقط جنس نر این ماهی خوراكی نیست بلكه جنس ماده اون هم قابل خوردن هست ولی چون این ماهی به لحاظ غالب شدن در پیكره های آبی باز می تواند به دلایلی كه خیلی هم سادست غالب شود كاری می كنند كه بچه ماهی های تولیدی همگی نر هستند و این هم به علت رشد سریعتر جنس نر این ماهی است. پس وقتی بچه ماهی ها نر هستند طبیعتا جنس نر اون توی بازار پیدا می شه فقط همین.
بله تایید می شه كه این ماهی به علت مقاوم بودن می تواند حتی در آب های بی كیفیت مثل پساب های سطحی نیز پرورش پیدا كند ولی این بدین معنی است كه همه ماهی های تیلاپیا در آب فاضلاب رشد كرده اند. این چه حرفی است آقا؟ لطفا به مردم خبر درست بدید.
به اطلاع شما برسد كه این ماهی چینی نیست هرچند در چین هم ممكن است پرورش یابد كما اینكه ما در ایران هم گون های بومی این ماهی رو در خلیج فارس و دریای عمان داریم.
لازم به ذكر است كه بنده به عنوان یك ایرانی اصلا دوست ندارم واردات بی‌رویه هیچ ماهی‌ خارجی به اقتصاد آبزیپروری و شیلات ایران صدمه وارد كند ولی تو رو خدا توجه كنید كه چی به مردم منتقل می كنید

ممنون
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۰
راستی فراموش كردم كه خدمت مخاطبان عزیز اعلام كنم كه
1- ما در ایران هم هم اكنون در حال تولید ماهی تیلاپیا هستیم در بافق یزد این ماهی در حال تولید است.
2- دوستان بنده با اینكه خودم عشق و علاقه ذاتی در زمینه حفاظت محیط زیست دارم و شغل بنده هم درهمین رابطه است ولی اعتقاد دارم كه مخالفت با این ماهی به این خاطره كه می ترسن چون نظارتشون روی تمام بخش ها ضعیفه توی این بخش هم دچار مشكل بشیم به لحاظ غالب شدن این ماهی در پیكره های آبی در صورتی كه این ماهی در دنیا در كشور های مختلف حتی در سبد و درون دریا هم پرورش می یابد و اصلا هم غالب نمی شود چون با استفاده از سوپر میل كه 100 بچه های تولیدی آن نر هستند این كار انجام می شود و یا با استفاده از هورمون MT17 كه درصد نرسازی بچه ماهی های آن كمتر از 100 درصد است و شاید نتوان آن را توصیه كرد. در عین حال دست اندركاران بهتر است به جای مخالفت با هر چیزی خودش راكمی بروزتر و نظارت های خود را بهتر نماید.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۱
هر وقت تونستن جلو ماهی های پرورشی موجود در بازار كه از مواد هورمونی و انتی بیوتیكهای فراوان در پرورش اونها استفاده میشه رو بگیرن اون موقع بیان بگن تیلا پیلا یا هر چی دیگه ال وبله مشكلات موجود در ماهی های پرورشی موجود رو بررسی كنید
علی شریفی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۱
سلام
من پرورش دهنده بلدرچین هستم و خیلی به سلامت غذای جامعه اهمیت میدم ولی چون مسئول نیستم صدام به جایی نمیرسه خواهشآ شما كه میتونید پیگیری كنید ، جامعه ما در بد وضعیتی داره سر میكنه با تشكر ، شریفی از رباط كریم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۰
سلام واقعا نمیدونم چی بگم
صمصام فولادی
Kuwait
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۱
چنانچه دركشورتولید شود هیچ ربطی بچین ندارد وباقیمت مرغ رقابت نماید بسیار خوب است چراكه تمام اقشار مملكت میتوانند استفاده كنند.
ساجده دبیری
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۱
۰
من من شخصا تا كنون مص ف نكردم چون اطلاعات ضد ونقض شنیدم متشكر از انتشار این اطلاعیه من مصرف نخواهم كرد مرسی
امیر رضایی كیا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۱
سلام میگو كیلویی شصت هفتاد هزار تومنه چه جوری مردم بخورن آخه. ماهی هم كه گرونه والله ما خودمون هر ماه یه بار نمیتونیم ماهی بخوریم.
ساجده دبیری
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۰
من متوجه نشدم بالاخره ماهی تیلا پیدا استفاد كنم یانه؟؟؟؟؟
فرحبخش از كرج
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۰
چرا هر چی اشغاله وارد ایران میشه؟ چرا هیچكی جلوشونو نمیگیره. حالا كه كلی مردم استفاده كردن خبر رسانی شده.تازه هنوزم سر دره خیلی مغاره ها با افتخار نوشته تیلا پیلا. پس اون ادمای بی سواد یا بیخبر چه كنن ینی؟ بهداشت چكارس واقعا؟؟؟؟؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۱
با سلام
خیلی دوست دارم بدونم این نظر كدوم كارشناسی است
سالهاست كه اسیر شایعات بی اساس در حوزه دامپروری وتغذیه دام طیور و جدیدا ابزیان با هورمون هستیم به عنوان یك كارشناس وظیفه خود دانستم كه این مطلب رو با خیلی اسان بیان كنم چیزی مثل هورمون رشد خوراكی نیست تزریقی است حالا خودتان حساب كنید كه امكان تزریق یك به یك در ماهی یا مرغ....همچنین قیمت یك دز هورمون رشد بیش از 3 تا مرغ یا چند ماهی میشه در مورد دام هم استفاده از ان اقتصادی نیست مشكل ما در تغذیه چیزی مثل هورمون نیست مسائل جدی مثل كمبود كلسیم است ما در ایران نصف میانگین جهانی لبنیات مصرف می كنیم ولی چند برابر دنیا قند چربی .... مواد غذایی مضر وجود دارد


افسانه
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۰
ممنون از اگاهی كه به ما میدهید
فاطمه
United States
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۱
سلام، خواهشا حرف میزنید ۱ منبع معتبر هم ذكر كنین، حرف بدون ادله محكم بی ارزشه!
amir hossein parham
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
۰
۰
این خبر موثق نیست به هیچ عنوان و ساخته كسانی هست كه خواستن پرورشش رو راه اندازی كنن و با ضرر سنگینی نتونستن. الان بنده با برگه وزارت بهداشت و همچنین جهاد كشاورزی و بازرگانی دارم این ماهی رو به صورت عمده میفروشم
تینا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
۰
۰
سلام ممنون از اطلاع رسانی شما
وحید
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
۰
۱
امیدوارم این تبلیغاتی كه در مورد این ماهی به راه افتاده به دلیل به خطر افتادن منافع اشخاص نباشه و فقط منافع مردم در نظر گرفته شده باشه كه این خودش بعیده..ما كه دیگه این ماهی هم نمی خوریم ولی فقط این ماهی نیست كه ...باید میوه و مرغ و ماهیهای پرورشی و خیلی چیزای دیگه كه تو این مملكت داره تو بازار میریزن هم نخوریم..یه جوری بر علیه این خوراكی چینی دارن تبلیغات سوء می كنن انگار همه چیزا كاملا طبیعی و بهداشتیه. فقط مونده تیلاپیلا تو سفره ها نباشه..برنج هندی هم كه سرطان زا بود.
فرزانه از یزد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
۰
۱
متاسفانه در مملكت ما عده ای فقط بفكر منافع شخصیشان هستند و سلامتی هیچكس  برایشان مهم نیست خدا به فریادشان برسد.
شهناز
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
۰
۰
سلام چرا مسئولین بخاطر سود جوییهای بعضیها باید اجازه بدن با سلامتی مردم بازی بشه واقعا جای تا سف داره این همه سرطان واقعا مسئولین نظاره كنند مردم ندارن كه بخوان پول دكتر دوا كنن متشكرم
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
۰
۰
سلام
اصلا هر چی از چین میاد بخدا ،آشغاله.
ما خودمون بهترین ماهی هارو داریم،چرا باید از چین وارد بشه

سیمین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
۰
۰
متاسفانه بعضی از مسوولان به فكر مردم نبستند فقط به فكر پر كردن جیب خودشون هستند و براشون مهم نیست كه بچه من ار خودن این ماهی بمیره
بهنوش
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
۰
۱
چرابه جای این كارای غیر قانونی كه به ضرر مردم هست یه منابع اشتغال زایی ایجاد نمیكنند كه مردم به امید بیشتری زندگی كنند نه اینكه تو كشورشون احساس امنیت نداشته باشند.
میثم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
۰
۱
راستشو بگید،كدوم آقا زاده امتیاز واردتشو گرفته.
احسان
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
۱
۰
اقای مانی
شما كه میفرمایید محقق هستید ایا هنوز نمیدانید اولین اصل هر تحقیقی ذكر منابع و مستندات است؟
همینطوری یه چیزی بدون دلیل و مدرك معتبر صرفا با این توجیه كه من خودم دكترم (مثل اون بنده خدا كه میگفت من خودم مهندسم) بگی كه نمیشه تحقیق!
احسان
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
۰
۱
اقای مانی من فكر كردم شما نویسنده ی این مطلبید، كه اشتباه میكردم. بنابراین مطالبی كه در كامنت قبلی گفتم خطاب به نویسنده ی این مطلب هست نه شما.
احسان
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
۰
۱
و اما خطاب به جام جم سرا،
مطالبی كه منتشر میكنید از منابع دیگر بهتر است كاملا مشخص باشد كه از كجاست نه كه در متن مخفی باشد!
و اینجه الان این مطلب با لینك.به این صفحه تو شبكه های اجتماعی رد و بدل میشه و ملت هم كه همه نمیدونن هر مطلبی رو نباید باور كنند و همین میشه عامل شیوع شایعه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
۰
۱
ماكه پول نداریم پفك بخریم بخوریم چه برسه ماهی
فاطیما
Japan
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
۰
۱
درپروژه تحریم ایران چین ازهمه بیشترسودبرد...چون هرچیجنس بنجل ونامرغوب وبی كیفیت داره به ایران صادرمیكنه وعجیبتراینكه كه ایران هم واردمیكنه...اگه قراربه خریدجنس بنجل باشه بهتره ایرانی خریداری بشه نه چینی...
عبدلله
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
۰
۰
جالب است مركز تحقیقات آبزیان در شهر بافق یزد دقیقا داره رو توسعه و تولید این ماهی تحقیق می كنه
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
۰
۰
با سلام و خسته نباشید مسئولین باید جلو این كالا ها را بگیرند
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
۰
۰
سلام سلام ،،ازنظر من هر چی چین میمیاد نباید استفاده بشه متاسفانه كشور ما دقیقا برعكس عما میكنن
شهربانو
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
۰
۱
فكر نمیكنم این خبر موثق باشه
حداقل ویكی پدیا چیز دیگه ای میگه
با منبع صحبت كنید لطفا مردم و الكی نترسونید به به اندازه خودمون مشكلات داریم شما دیگه دامن نزنید لطفا
ث
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
۰
۰
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
۰
۰
وزیر بهداشت هم مطالعه كنند،لطفاً
سهیل علی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
۰
۱
مطالب ذكر شده در مورد ماهی تیلا پیا صحت ندارد.
این ماهی به میزان بالا در آمریكا مصرف میشود و یكی از كشورهایی كه تیلا پیا را به آمریكا صادر میكند كشور چین است.بندهای ذكر شده در متن نیز صحت ندارد.
مثلا استفاده از پساب دامداری در پرورش: این ماهی از دسته ماهیان گرمابی بوده و در پرورش این ماهیان، كود حیوانی و شیمیایی به استخر اضافه میشود همانند كپورماهیان.
به جهت بلوغ تیلا پیا در سن پایین، برای جلوگیری از تخم ریزی در استخر از جنس نر در پرورش استفاده میشود.این ماهی بسیار مقاوم بوده و شرایط نامناسب را در محیط پرورش را به خوبی تحمل میكند و به همین جهت در صورت ورود به محیط های آبی كشور میتواند جایگزین گونه های بومی شود. محیط زیست به همین جهت با ورود آن مخالف است كه مخالفتی درست میباشد. ولی علت مخالفت به دلیل نامناسب بودن كیفیت ماهی نیست.
آبزیان بطور كلی از كیفیت پروتئین بالایی برخوردار بوده و مصرفشان باعث مشكلات گوارشی نمیشود.
میزان اسید چرب امگا 6 در روغنهای گیاهی بسیار بیشتر و بالاتر است. و این روغن ها منبع اصلی ورود امگا 6 به بدن هستند. ضمن اینكه امگا 6 هم از جمله اسیدهای چرب ضروری برای بدن میباشد.
ضمن اینكه تیلا پیا ماهی چینی به حساب نمیاید و منشاء آن آفریقا است.
مطالب گفته شده بدون هیچ منبع علمی و معتبر میباشد.
م ح
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
۰
۰
ولی خیلی خوشمزه است
حجت ن
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
۰
۰
ممنون از روشن كردن فكر مردم اما چه فایده كار از ریشه باید درست شود
رسول
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
۰
۰
ما خودمان هم ماندیم چكار كنیم كمی به فكر مردم باشید لطفا
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
۰
۱
من بیشتر فكر میكنم اینم یه جنگ بین چپ و راسته؟ باید دید شركت وارد كننده مال كدوم طرفه؟ باید دید پولش تو جیب كی میره ؟ وگر نه اصلا سلامتی مردم اهمیتی نداره؟ مثلا با گرون شدن نون و جوش شرین های داخل اون ، یا ازاد گذاشتن كارخانه هایی بنام سوسیس و كالباس كه هر اشغالی میخوان با قیمت گزاف به مردم میدهند .فكر سلامتی مردم كجاست؟ من كه تیلاپیلا گیرم بیاد اینقدر میخورم تا از دست شما راحت بشم . مسخره كردید.!!!!!!
س_ك
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
۰
۱
پس چرا اجازه واردات داده میشه؟
ناشنایس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
۰
۱
چرا بعضی‌ از نهاد ها وارگانها را معرفی نمیكنید و
چرا انها به فكر سلامتی مردم نیستند
مهران
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
۰
۰
لطفا تلاش شود تاهمه مردم ومسولین ازوجود این ماهی مضربااطلاع شوند ازشمانیزبابت اطلاع رسانی متشكریم
ت. س
United States
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
۰
۲
قیمتش خیلی هم ارزون نیست .ولی به نظر من هر كالای چینی وارد میشه نباید مصرف كنیم. اگه دولت به فكر ما نیست خودمون باید به فكر باشیم . اگر این قضیه شایعه هم باشه بخاطر اینكه از واردات جلوگیری بشه و از تولیدات داخلی استفاده بشه بهتره مصرف نكنیم.
مجید صالحی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
۰
۱
چرا در ایران به طرز سالم تولید نمیشه وبا پرورش صحیح وسالم به بازار عرضه كنند در ضمن جلو واردات رو هم بگیرند
محمد رضا پ
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
۰
۰
ماهی ماهی چیه یه چیزایی دربارش شنیدم قدیما
باران
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
۰
۱
با این وضع از جمله اب الوده به فاضل اب و میوه های پولیش خورده و هوای الوده و ماهی تیلا پیلا میترسیم غذا بخوریم. داروهای چینی بادم رفت كه ایجاد تشنج میكنه.
زری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
۰
۰
از بابت اطلاع رسانی متشكریم
وحید
United States
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
جالب بود
بتول
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
۰
۰
من تا حالا ار این ماهی نخریدم تا وقتی ماهیهای خودمون هست ماهی چینی ا
اصلا
نگین
Kazakhstan
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
۰
۰
واقعا ممنون بابت اطلاع رسانی
رها
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
از اینكه اطلاع رسانی كردید بسیار ممنون وواقعا جان هموطنان برایت ارزش داسته وحالا دولت كه خود را خدمت گذار ملت میداند باید فورا دست بكار شود
نور
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
ازاطلاع رسانی متشكریم بااین مسولانی كه ماداریم
ali
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
بعضی ها فقط به فكرجیب خودشونن چیكار به سلامت مردم داشته و دارن دیگه این سوال داره دوست عزیز
رها
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۱
لطفا این ماهی راواردبازارنكنید
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
من هم با مصرف این نوع ماهیها مخالفم
محمد و.ا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۱
۱
اخه خیلی خوش مزه هست. خوب باید پرورش این ماهی رو خودمون دست بگیریم.واقعا اگه به این شكل باشه مسئولان مقصر هستند.خدا نگذرد از كسی كه برا سود خود مردم را تحت خطر میندازد.
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۱
یعنی ما مردمان بسیار بدبختی هستیم كه از یك طرف كالایی رو اجازه ی وارد شدن میدن و از طرف دیگه درباره ی مضر بودن همون كالا صحبت میشه ما هم كه تخصصی نداریم و نمیدونیم چكار باید بكنیم و حرف چه كسی رو باور كنیم خواهش میكنم در باره ی مضر بودن این ماهی در رسانه ها صحبت كنید كه مردم این هشدار ها رو باور كنند خیلی ممنون
الهام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۱
ماهی فوق العاده خوشمزه ای است.من زیاد استفاده كردم.چیز بدی ندیدم.التهاب روده و ازین چیزا هم ندیدم ازش.شاید منعش در اثر مسایل سیاسیه.بعید میدونم بد باشه. نه بو داره نه طعم بد نه حتی خار.چرا اینطوری ازش بد میگن جای سوال داره.
م مرجان از سمنان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
من به این آشغالها نگاه هم نمی كنم ووولی سوالم ازاونایی كه این ماهی رو واروارد كردن اینه كه وجدان ندا رن همین و ه همین .........
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
تاحالا نخوردم
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۱
مملكت باید قانون داشته باشه ومسولین مسیولیت پذیری والا حرص وتمع ثروت اندوزی همه جا هست اما كنترل میشه وگرنه سنگ رو سنگ بند نمیشه
علیرضاامیری
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
سلام.من ساكن اهوازهستم یكی دوسالی هست كه این ماهی مهاجم واردآب كارون وتمامی شاخه های این رودخانه شده .این ماهی هرسه ماه یكبارتخم ریزی میكندوبه سرعت درحال ازدیادبوده ودرهمین مدت كوتاه با توجه به خصوصیت تهاجمی كه دارددرحال ازبین بردن نسل سایرماهیهامیباشد.میخواهم بدانم با توجه به مخالفت كارشناسان محیط زیست وباتوجه به تغیرات شدیداكوسیستمی به وجودآمده چه كسی مرتكب همچین جنایتی درحق مردم خوزستان شده وچه كسی پیگیروپاسخگوی آنها میباشد
حجتی فرید از كرج
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
سلام اگر واقعا مطالب فوق صحت دارد كه حتما دارد مسولین چرا جلوی ورود این ماهی را نمی گیرند ما كه گیج شدیم فرید از كرج
پرتو
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
تنها ماهی خوشمزه دنیاس من و همسرم فقط این ماهیو دوس داریم،،، ماهیه مضر كیلویی ٢٨٠٠٠ تومان جالبه،، نه؟؟؟؟؟
ali rabiee
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
۰
۰
تو رو خدا اگه این مطلب واقعیت داره جلوی وارداتش رو بگیرید ممنون
حاكمی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
۰
۰
فقط وظیفه دولت میباشد. كه جلوی واردات اینچنین رابگیرد وقتی در بازار روز ها یافت میشود مردم بدبخت چه میدونند همه ملت میادین را قبول دارند چون زیر نظر دولت میباشدخدا را شكر میادین هست كه مردم از گرونی كمی به دور باشنددولتمردان هرچه برای خونواده خودشون میخوان برای هموطنان هم بخواهندانشاالله بزودی این ماهیها جمع اوری شود
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
۰
۱
سلام خدمت دوستان، باز نمیدونم كدوم مهندسی كه مدركش معلومم نیست ازسواد داره یا نداره اومده چهارتا چیز از چهارتا عكس دیده یا خونده اومده كارشناسی كرده...یكم عزیز تحقیق كن. تو استان فارس دوتا پرورش ماهی هست كه یكیش دست ماست و پرورش ماهی تیلاپیا انجام میدیم از نظر اب مطمین تمیز چن ماهی حساس ب تغیرر دما بود واین با اون چیزاا كه گفتین جور در نمیاد و از نظر غذاا مگه میشع ماهی با اون چیزااا كه گفتین رشد كنه...غذاشم كنسانترا قزل آلا هست....
هیچ هرمونی هم نمیخوره...بسیار گوشت لذیذ و سالمی داره...لطفااا شماا كه میخوای اطلاع رسانی كنی ی جستجو كن بعد با سه چهار نفر مشورت كن اون وقت بیا نظر بده نه گتره ای دیمی نظر بده....
مهاجر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
من از قبل هم شنیده بودم مضره وبرای همین امتحانش نكردم، امیدوارم جلوی واردات ورشد این ماهی گرفته شه.
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
ممنون كه اطلاع دادید
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
بسیار عالی است
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
وای این ماهی چقدر هم خوشمزه وگرون ممنون از اطلاع رسانی
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
ولی متاسفم برای خودم وملتم دریای شمال و جنوب با این همه ماهی وooooooo
زارعی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
چرا اجازه واردات به این ماهی رامی دهند
حاج اسدالاباقری
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
۰
۰
ممنونم ازراهنماعی شما
این جانب به كلیه اشخاسی كه برخوردمیكنم
كه ازاین ماهی نخورند
متشكرم
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
۰
۰
نكنید این كارا رو با جان مردم بازی نكنید
ناهید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
۰
۰
خیلی بیرحمیه دولت موظفه رسیدگی كن
f
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
۰
۰
من آخرش نفهمیدم بخوریم یا نه یكی میگه خوبه یكی میگه بده
م
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
۰
۰
لطفا با با مطالب كذب و سند تبلغ نفرمائید
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
۰
۰
جلوی واردات و پرورش گرفته بشه. همانطور كه تو كشورهای اروپایی منع شده. اینجاهم مسئولین پیگیر باشن همینطور میشه.انشااله
علی 33 از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
۰
۰
ماهیانی با 85/.0مریضی وارد كردن كه چه بخورد این مردم بدبخت بدهند
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
۰
۱
متاسفانه نیمی از مطالب این خبر اشتباه است. بنده به عنوان دانشجوی دكترای شیلات اعلام میكنم هنوز هیچ گزارشی از بروز الزایمر و التهاب روده به خاطر مصرف این ماهی در هیچ كجای جهان ارسال نشده و هیچ رفرنسی مبنی بر خطرناك بودن مصرف منابع امگا 6 وجود ندارد.
همچنین جنس نر این ماهی به دلیل رشد بیشتر و جلوگیری از تكثیر در محیط طبیعی پرورش داده میشود و در هیچ منبعی خوراكی نبودن جنس ماده ذكر نشده است.در ضمن ماهی های تحت هورمون درمانی بعد از سه نسل (یعنی نوه های ماهی های هورمون درمانی شده) وارد چرخه پرورش میشوند و هیچ اثری از هورمون در لاشه انها ثبت نشده
آرش
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
۰
۰
نظرماكه مهم نیست وقتی كه به نظر كارشناسان اهمیت نمیدن.نظر بدیم كه چی بشه؟؟؟؟؟؟
مرجان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
۰
۰
عالی
یه انسان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
۰
۰
چرا به فكر سلامتی مردم نیستید چرا جان مردم برای شما بی ارزش است؟
پرهام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
۰
۰
ماهی خیلی خوشمزه ایست :-D
وحید
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۰
عجبا من ت ی مجموعه كار میكنم ی ادم جنس خراب داریم تازه رفته از این ماهیا خریده اورده بده بجهای این مجموعه نهار هر هفته یك وعده بخورن .ببین با جه ادمای سرو كار داریم
قاسم وكیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۱
سلام اگرواردات ماهی راممنوع كنندوتولیدداخلی راحمایت بانظارت ازهمه نظربهترنیست
ملیكا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۰
یكی میگه خوبه یكی میگه بده تو مجله سیب سبز بدبودن این ماهیو تكذیب كردن
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
توپ توپ
احمدشیلاتی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۰
سلام
من متاسفم كه كارمون بجایی رسیدبایدماهی چینی بخوریم اصلا بهتره تموم ملامینهای خودمنو بریزم دور فقط چینی بخوریم واقعا ماهی خودمون چشه مگه كم مسمومیت میارن كه اینجوری خودكشی كنیم
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۰
ممنون ك اطلاع رسانی كردید
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
۰
۰
چرا باید یه همچین ماهی خطرناكی وارد بشه،مگه همه ی ما ایرانی نیستیم؟پس چرا باید به همدیگه آسیب برسونیم كه یه روز هم واسه جبرانش دنبال راه چاره باشیم!؟
شعله
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
۰
۰
والا من خودم دیدم یك اقای ژاپنی یا چینی نمی دونم كلی ماهی تیلا پیلا خریده بود
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
درست است این ماهی در داخل پرورش پیدا نمیكند اما از نظر سلامتی هیچ مشكلی ندارد واگر نوع نر ان وارد میشود به این دلیل است كه پرورش دهندگان ووارد كنندگان ترس تكثیر ان وبه صرفه نبودن واردات است وشیلات راضی به وارد كردن نوع نر ان وپرورش در حوضچه های بسته است اما با مخالفت این دو گروه پشت پرده مواجه است ماكه خانواده شیلات هستیم خودمان سالهاست از این ماهی خوشمزه استفاده میكنیم وبه این شایعات هم فقط در حد همان شایعه نگاه میكنیم
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
۰
۰
ما چند بار خوردیم هنوز زتده ایم. ولی كفشك ماهی بهتر از اینه. اردك ماهی كه نگو. و اوزون برون وای ی ی خدا
م
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
۰
۰
ما كه گونه اندمیكشو در هرمزگان داریم مگه مریضیم وارد كنیم؟
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
۰
۱
اگر بده چرا وارد می كنن؟ نیست ماهی غزل آلای ما هورمونی نیست محیط پرورشش هم خیلی سالمه!! به نظر من سودجویان پرورش ماهی غزل آلا كاسبیشون كساد شده و حالا فكر چاره افتادن
مینا حمیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
۰
۱
سلام ما قبلا شنیده بودیم خیلی از این نوع ماهی تعریف می شد وای باعث افزایش قیمت گردید چرا نطر خود رو تغییر داده آید خدا عالم است.
كاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
۰
۱
اینهمه پارازیت و.تشعشعات مضر اطرافمون هست كه باعث سرطان و نازایی و هزار مرض ناشناخته هست، اونوخ گیر دادید به چن تا ماه، اگه ماهی، شرایطـمحیطی ماهی بد بود خودش قبل ما نابود میشد
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
۰
۰
احتمالا چون دولت قبل دست اندر كار بوده خوب نیس
ستایش
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
۰
۰
مردمه ایران شكم پرستند واعاشقه غذاهایه خوب پس حتما این ماهی عالی هست م میخرن برعكس قزل الا ك تلخ مزه هست
یوسف روشندل
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
۰
۰
زیاد جالب نیست
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۱
البته خیلی هم نمیشه اعتبار كرد به گفته های كارشناس
خیلی راست می گن جوجه هایی كه با هورمون یك شبه دو ،سه كیلو گوشت دار میشن رو جلوشو بگیرن ،اونا برا مردم ضرر نداره
پرتو
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۰
سلام اگر گوشت این ماهی اینقدر مضر و مشكل ساز است پس چرا قیمت اون از بقیه ماهی ها بیشتر است؟ من تو دزفول خوزستان هستم اینجا كیلویی 25 تومان به فروش می رسه كه در مقابل ماهی های خوب دیگه گرونتر هست
م٬ گ
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۰
معمولا توی ایران هر چیزی رو كه بد باشه وارد میكنن خیلی چیزا هستش كه واقعا بدر نخورن وارد میشه كلی هم از پول به جیب میزننو حالشو میبرن٬ حالا معلوم نیست شاید از این ماهیه نتونستن پول خوبی به جیب بزنن باهم كشمكش دارن٬ من كه خریدم خیلیم خوشم اومد از طعمش
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۱
قبل از اینكه از بدی این ماهی كه شاید اگر بخوریم ،هر دوماهی هست ،،از مضرات پارازیت ها چرا اطلاع رسانی نمیكنید كه هرروز در اشعه ی اون زندگی میكنیم
محمدپور
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۰
ماهی بدردنخوریه.هركی بخوره یكراست بیمارستان امارضا
زهرام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۰
من استفاده كرزم خیلی ووتصی بودم ما دبگه نمی دونیم ابنجا چب. درسته چی غلط واقعا موندیم
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
۰
۰
این ماهیارو وقتی میپزی گوشتش نارنجیه عایا؟
راحله
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
۰
۱
اینم یكی دیگه از چیزهایی كه مضره.پس مردم چی باید بخورند.نگید سبزیجات كه به اونم گیر دادند كه تا وسطش سم وارد شده.والا ما كه نمیدونیم چیكار باید كرد!
اچ ازتبریز
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
۰
۰
ببخشد همون ماهی روبیده هستش؟؟؟
مهناز نصر از تهران
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
۰
۰
من واقعاتعجب میكنم چرا مسولین جلول این فروشگاها رونمیگیرن وآنها هنوز این ماهی هارا دارند میفروشند مهناز نصر
زیبایی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
۰
۱
دوستان اینا همش شایع است باسه شكست پروژه های اقتصادی خوصوصی.این ماهی بومی افریقاست و تو ایران به شكل پرورشی تولید میشه و هیچ مشكلی نداره.بهتر هر چیزی رو كه می شنویم زود و بی تحقیق قبول نكنیم و شایع پراكنی انجام ندهیم این كار ضربه ای مهلك به اقتصاد كشور و خودمان است موافق و پیروز باشید
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
۰
۱
این كارشناس چرا منابع و اسنادش رو رو نكرده. تیلاپیا درصد بسیار كمی امگا سیكس داره و این قابله تحقیقه. در ضمن شرایط پرورشی كه ایشون فرمودن مال كپوره اونم تو ایران و نه چین. تشریف ببرید بهشهر سمت دریا تا ببینید. دوستان چرا موقع دلسوزی از بیمارس ویروسی قزل الا حرفی نزدن و یا از بیماری كفال؟ معلومه اینم یك شایعه تجاریه. من كه با خیال راحت میخورم. نوع چینی این ماهی رو توی كانادا هم دیدم.
علی
United States
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
۰
۱
چرا بخاطر كاسبی خودتون به مردم اطلاعات علط میدین چرا تابحال وزارت بهداشت چیزی اعلام نكرده ایا همه نادان و بیسوادند
مریم
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
۰
۱
شما كه میگید این ماهی ایراد داره لطفا كم قیمت ماهیهارو كمتر بید تا مردم بتون ماهیهی دیكرو بخرند
راور
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
۰
۱
من خسته نباشید میگم به غیور مردان اداره بهداشت و سازمان های مربوطه به جای اینكه هی بگین این خوب نیست اون خوبه و شایعه پخش كنید برین بالای سر این اداره های كه بیت المال می خورن فقط به فكر پول در اوردن . این كارشناس عزیز مدركشون از اكسفورده ؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
۰
۰
ماهیهایی كه بهترین تغذیه را دارند گوشتشان اینه چه برسه به این ماهی كه فضله های ماهیهای دیگه را میخوره لعنت به اونا كه سود جیبشان بر سلامت مردم ارجعیت دارد لعنت لعنت
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
۰
۰
ازصادرات آن جلوگیری كنید خواهش میكنم قاطعانه اقدام كنید
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
۰
۰
خب این كارروباید وزارت بهداشت ومحیط زیست پی گیری كنند
مردم بیچاره چه كار میتوانند كنند
حیطدر
Saudi Arabia
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
۰
۱
سلام به دوستان!میگم چه میشد مسئولین ما فقط قسمت كوچكی از وظیفه خود را در قبال این ملت انجام و اطلاع رسانی كند...
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
۰
۱
مشخصه كه بازار ماهی غزل الا كساد شده وماهی كه به چند برابر قیمتش دارن اقایون میفروشن یه جایگزین خوب براش پیدا شده حالا هی دروغ بگید!!!!
امید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
۰
۱
اقا اگه مشكل داره پس چرا وارد كشور میكنید؟ به جای اینكه به مردم بگین نخورند جلوی وارداتش رو بگیرین .در مملكت ما بعضی ها دنبال منافع شخصی خودشونن واصلا سلامتی مردم براشون مهم نیست
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
۰
۰
من همیشه از این نوع ماهی استفاده میكردم تا اینكه اومدم یزد ودیدم كه این ماهی چه ضررهایی داره میگن 6ماه طول میكشه تا به ایران برسه دیگه استفاده نمیكنم:-(
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
۰
۰
نبایدواردبشه چون ارزونه میخرن
بهار
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
۰
۰
چكار كنیم خوشگل و خوشمزه است
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
۰
۰
واقعاجای تشكرداره،كشورهای اروپایی چجوربرای جان حیوانها ارزش قایلند،اینجاچجوربرای جان انسانهاارزش قایلند
حسنپور
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
۰
۰
بضر بنده دولت باید زرر این نو ماهی را در رادیو وتلوزیون پخش كنه تا مردم از خرید منصرف شوند چون احتمالا د دولت توان جلو گیری واردات این نوع ماهیهارو نداره یا اینكه دولت هم از این موضوع سود كلان میبره
محمدمهدوی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
۰
۱
نمیدانم چراهرچیزی راكه اعلام می كنندضررداردیك سری افرادبرای منافع شخصی خودواردكشورمی كنندبعدكه تیم دولت عوض می شودگندش درمیاید
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
۰
۱
سلام با تشكر لطفا امر مستنداتی وجود دارد اعلام فرمایید تا بطور مستند در جهت جلوكیری از واردات ان اقدام كردد یك كارشناس سازمان دامبزشكی (اسد)
ایمانم از نیشابور خودم فروشنده هستم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
۰
۰
باوركنید من الان فهمیدم جز تأسف چیز دیگری نمیتوان گفت
مریم
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
۰
۰
ماباید منتظر چه چیزهای دیگه ای باید باشیم.
هاله
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
۰
۰
چرا مسولین رسیدگی نمی كنند در مورد جمع اوری ناهی تیلا میلا از فروشگاه ها
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
۰
۱
مسولین رسیدگی كنند‌,
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
۰
۱
كجا قیمت این ماهی ارزان هست
محمود
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
۰
۱
ظاهرا گوش شنوایی نیست . البته این خبر صحیح هم نباشد كسی نیست كه مردم را از شك و تردید در آورد تا تكلیفشان رابدانند .
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
۰
۱
نمیدانم چرا هر چیزی كه برای انسانها ضرر داره وارد كشور میشه ،ولی وقتی كار از كار گذشت بعدش اطاع رسانی میكنن چرا نظارتی نیست
احمد ازمشهد
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
۰
۰
واقعابرا بعضی از مسولین متاسفم تنهاچیزی كه براشون مهمه جیبشونه
فاخته
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
۰
۱
به نظر من كشت این ماهی در مزارع خاص كه فقط همین ماهی باشد چه اشكالی دارد
بشط اینكه همه اصول رعایت شود
مثل ماهی كپور كه حتی در مزارع برنج هم قابل پرورش است
حمیدازمشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
۰
۰
واقعأبرای مسئولان كشورمان متأسفم كه جلوی واردشدن آن رانمیگیرن
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
۰
۰
خیلی وحشتناكه . واقعا باید چه كرد . هر رستورانی الان می ریم تیلاپیا سرو می كنه
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
۰
۰
با سلام متاسفانه فروشگاههای زیادی هستند كه با تبلیغات فراوانی در حال حاضر دارن این محصول رو میفروشن
لطفا اطلاع رسانی كنید
ناهید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
۰
۰
من كه تابحال نخوردم خوبه كه اطلاع رسانی شده ولی دیر
لیلا از جزیره قشم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
۰
۰
واقعا چرا اگر این همه ضرر داره مسولین جلوی فروششو نمگیرن
آریان
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
۰
۰
اوكی
نسرین
United States
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
من خیلی این ماهی را دوست دارم حیف شد
پری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
منً عاشق ماهی م
حسام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۰
اگه این ماهی بده پس چرا میفروشن?
یلدا
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۰
شاید موقع فروش اسمشو عوض كنن ازكجا بدونیم این همون ماهی هست
یك شهروند
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۰
واقعا متاسفیم از اینكه سلامتی ملت برای مسولین مهم نیست فقط بفكر منا فع خودشن هستن
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۱
دوباره كی مواجب پرداخت نكرده علیه اش جو ایجادشده!!!!!
حیدری
United States
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۱
اینقد كارشناستون كارشناس بوده كه حتی اسمشو ننوشتین
این ماهی هیچ ضرری نداره
در ضمن در ایران هم تولید میشه فقط به خاطر اینكه تولید كننده هاش سود سرشاری میبرن دشمن زیاد دارن و بقیه تولید كننده های ماهی به دست و پا افتادن كه جلوی فروشش رو بگیرن
Saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۱
سلام دوستان هیچوقت یك سایت رو ملاك اطلاعات درست قرار ندهید
این ماهی هیچ مشكلی ندارد و متاسفانه در ایران ما بجای رقابت درست رو میاورتگند به تخریب رقیب تا مبادا نتوانند خودشان به گرانفروشی ادامه دهند،
طناز
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۰
وااااا
طناز
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۰
حیف
.
.
خییییلی
.
.
هم حیف:-(
یسناقاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۰
بله
...Erfan...
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۰
دقیقا سوال منم همینه چطور بفهمیم این ماهی همونه.

لطفا جواب بدین.
ممنون,,,,,,,,
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۱
به نظر من این گفته نمی تواند درست باشد چون همه ماهی ها همه چی می خورن كپور هم همه چی می خوره به نظر من ماهی تیلا پیا بسیار خوب خوشمزه و به صرفه وراحت طبخ می شود و وقتی تولید تجاری دارد در پساب پرورش داده نمی شود
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
۰
۰
دولت بسیار محترم ما هم كه نه خیلی حساب شده كار میكنه اومد ایم ماهی رو تو ابهای هور شادگان ریخت .این ماهی زیاد بزرگ نمیشود و تخم ماهی های بومی اینجا رو میخورد .با این كارشون ماهی های بزرگ و خوشمزه هور در حال انقراضند.هیچكی هم عین خیالش نیس.
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
۰
۰
از اطلاع رسانی شما خیلی ممنونم.بچه های من خیلی این ماهی رو دوست دارن,ولی ازاین به بعد من از این ماهی خریداری نمیكنم.خواهشن سعی كنید تا مسعولین رو قانع كنید تابه فكر محیط زیست بچه های ما باشن.با تشكر فراوان
الهام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
۰
۰
چرا جلوی وارداتشو نمیگیرید
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
۰
۰
از اطلاع رسانی شما كمال تشكر را داریم,
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
۰
۰
با سلام بكمك خانم ابتكار از واردات و تولید این ماهی جلوگیری كنید.رسانه هم در جلوگیری از تولید ومصرف این ماهی بسیار موثر است.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
۰
۱
اینقدر غذاهای مزخرف به خوردمون میدن اینم روش
بهار
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
۰
۰
التماس میكنم نذارید مردم ایران ازاین بیشتر سرطان بگیرن
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
۰
۰
با جون مردم بازی كردن اسونه ولی خداهم در میونه
م . س .
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
۰
۱
- ماهی یك آبزی حساس هستش ، چطور میشه كه در آبهای آلوده بتونه طاقت بیاره ؟
- كارشناس محترم شما قیمت ماهی رو با فازایش و در دسترس مردم بگذارید بعد ادعا كنید كه این ماهی مشكل داره
- من بازی های سیاسی حتی در واردات ماهی بصورت مستقیم در جریان هستم ، اینهم میتونه یه بازی سیاسی باشه .
ارادتمند ، یك مطلع امور شیلات
سوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
۰
۰
چه می توان گفت جز اینكه این خود ما هستیم كه باید به فكر خود و جامعه ای كه در آن زندگی و همزیستی می كنیم باشیم...
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
۰
۰
همیشه همینطوره, یك بار هم نمیشه قبل از اینكه كالا ای رو وارد كنن در موردش تحقیق كنن و تازه این ماهی رو اینجا هم پرورش میدن خدا جواب اینهمه بی عدالتی كسانی رو بده كه با جون مردم بازی میكنن.
رضا
Saudi Arabia
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
۰
۰
عالیه به همه اطلاع بدین
مهدی اقامرادی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
۰
۰
واقعا مسئولین چرا اجازه واردات میدن فكر كنن یكی از اعضای خانواده خودشون امكان داره دچار این بیماریها بشن.لطفا برای جون تك تك افراد جامعه ارزش بزاریم؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
۰
۱
همچین چیزی كه ایشان فرمودند صحت ندارد و بهتر است سود و زیان ان را از سایت های معتبر انگلیسی زبان بسنجید
تنها بایستی مصرف بی رویه نداشته باشید چون امگا٣ كمتری دارد.در اروپا هم منع نشده است.ضمنا ماهی هر لجن و الودگی بخورد سهمی در الودگی گوشت ان ندارد.اینها تماما جهت جلوگیری از ورود ان به ایران برای مقابله با ضرر تولد كنندگان داخلی است
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
۰
۰
با تشكر از اطلاع رسانی شما در خصوص ماهی های پرورشی مثل قزل آلا آیا منع مصرف دارد اگر اطلاعاتی بدهید ممنون میشویم
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
۰
۰
شما كه میگید بده پس چرا باید تو فروشگاهای مادانقدر زیاد باشه ، انقدر ازش تعریف میكنند ،پس باید یه اقدامی بكنید دیگه.
شایگان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
۰
۰
انقدر همچی رو گران گردن كه توانایی مردم به خرید گوشت و...نمیرسه كسایی رو میشناسم سالی یه بار هم شاید نتونن گوشت بخرن،خدا از كسایی كه با جون مردم بازی میكنن نگذره توی نون جوهر قند زده تا....اخه ما چی بخوریم ...
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
۰
۱
صحت نداره این مطلب! تیلاپیا اصلا این مشكلاتیو كه گفته شد رو نداره!
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
۰
۰
دوست من وارد كنندست اصلا این حرفها نیست .این ماهی اقیانوسیست.
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
۰
۰
سلام دوستان بنده سایت ها و خبرگذاری های خارجی و انگلیسی زبان رو بررسی كردم همگی در مورد خوردن ماهی تیلاپیلا هشدار داده بودند. من خودم اعتماد به این خبرگزاری های داخلی ندارم ولی الان كه چك كردم مطمئن شدم.لطفا بخاطر خودتون و خونواده هاتون مصرف نكنید
یاس گلی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
سلام ممنون از اطلاع رسانیتون.. وقتی ما بزرگترین صادر كننده خاویار هستیم در صورتی كه مردم حتا ندیدن باید این آشغالا را بخوردمون بدن..
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
ناراحت از ماهیه چینی كه كیفیت نداره نیستم ناراحت از اینم كه چطور و توسط چه كسی این سم وارد كشورمون میشه....... از اطلاع رسانی ممنونم
سهیلا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۱
فكر نمی كنید .كه این خبرا میتونه سیاسی باشه؟
مصطفی
-
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
نه چون اگه سیاسی بود این حرف شما رو منتشر نمی كردند كه به منظورشون برسن. ماهی تیلا واقعا مضره زندگیش مثل سوسكه در شرایط كثافت طاقت زیاد داره و از منابع كثیف تغذیه می كنه. بین انواع ماهی واقعا دو تا هستن كه وقتی خوردی احتمال از دست رفتن سلامتیت خیلی زیاده: سوشی و تیلا پیا.
رنجبر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
۰
۰
سلام به نظر من اگر ماهی های كشور خودمان كم ارزانتر بود هیچ وقت مردم سراغ ماهی های خارجی نمی رفتند چون با تجربه ای كه از ماهی های كشورهای خارجی دارم طعم ماهی كشور خودمان واقعا به نظیره
علیزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
۰
۱
اگر مسولان بوظیفه خود عمل میگردند و در جهت تامین مواد غذایی سالم و با قیمت مناسب اقدام میكردند . هیچگاه چنین اتفاقاتی نمی افتاد . هر چقدر قدرت خرید مردم را پایین بیاوریم صد برابر باید در بخش درمان هزینه كنیم .
شینا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
۰
۰
اگر این قدر ضرر داره، پس چرا از همون اول نفهمیدین!!!!
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
۰
۱
احتمالا این آقایون خودشون پرورش قزل الا دارن و نگران خراب شدن بازار ماهی خودشون هستن كه عیب و ایراد می ذارن روی تیلا پیلا
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
این ماهی از خانواده سیكلیده ها هستش كه عمدتا گوشت خوارن و كاملا سالم هستن شایعات رو باور نكنید
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
۰
۰
اگه این همه ضررداره پس چرا مسئولین جلوگیری نمیكنند
A
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
ولله ایرانه دیگه همه چی باید انتظار داشت
سعادت
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
بله این نوع ماهی مرده خوار و لجن خوار بوده وتعداد كمی از مردم از مضرات آن مطلع شده اند ولی عموم مردم هنوز بی اطلاع اند
سیار
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
۰
۱
متاسفانه مشكل ما تنها ماهی نیست این مرغ های هورمونی برنج های خارجی محصولات كارخانه ای . شیرینی جات قنادی تغذیه ما ایرانیان اصلا صحیح نیست بیمارستانها پر شده ازعملهای مغز اعصاب قلب بیماری پوستی كلیه ............
آیت
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
۰
۱
متاسفانه نظر این كارشناس بسیار غیر علمی عامیانه است . و رسانه در انتشار نظریه های كارشناسی باید نام كارشناس و روشی برای دسترسی به آن هم اعلام كند .
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
۰
۰
باید تا جایی كه شده از وارد شدنن این ماهی جلوگیری شود
حسین مقدم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
۰
۰
سلام . خب الان هر كسی یه نظری میده و قابل احترام . اما جواب آن دسته ای را كه كلی از این ماهی استفاده كردن را كی میده . ما تا كی باید شاهد این بی نظمی در تولید و عرضه اینگونه محصولات باشیم چقدر و تا كی باید تاوان اشتباهات را بدیم . خوبه كه این همه كارشناس باسواد داریم در استخدام دولت و مراكز مربوط به كنترل اما بنظر هر كاری میكنند جز كارشناسی و تحقیق و جلوگیری . میدونم كه خواهند گفت وظیفه ما گزارش كردنه جلوگیری و كارهای بعدی با ما نیست . اینها همه بهانه است مهم اینه كه كار درست انجام بشه هشدار تنها كه كافی نیست . توفروشگاههای شهروند و تره بار و ... با كلی تخفیف و تبلیغ این ماهی هنوز داره عرضه میشه من هم همراه با كسانی كه بنیه مالی كافی نداریم و این ماهی هم همراحت پخته میشه و تیغ نداره میخریم غافل از اینكه !!!! منتظریم یه روزی وضع تولید و عرضه در همه زمینه ها مناسب و قابل اطمینان بشه اما بنظر این یه ارزوست تا واقعیت . و اگر هم اینها شایعه است باز هم همین كارشناسان میتونن بیان با دلایل كافی جلوی این كار را بگیرن . اما هیچ وقت من یادم نمیاد اینطور با یه موضوع برخورد بشه .
آیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
۰
۰
خدا ازشون نگذره ما خودمون تو ایران هم شمال،هم جنوب این همه ماهی متنوع داریم ما خودمون ساكن رشت هستیم وقتی تو بازار ماهی فروشا میریم انقد تنوع ماهی زیاده كه انتخابش سخت میشه چ دلیلی داره ك این ماهی رو وارد ایران كردن؟كم بیماری و بد بختی تو كشور هست؟شمالیا و جنوبیا ماهی شناسن كسایی ك تو شهر ای مختلف هستن ماهی خوب نمیشناسن،،همین جا،تو رشت اگه رشتی نباشی ماهی سفید ونشناسی یه ماهی دیگه غالب میكنن وای ب حال شهرای دیگه ك اصلأ ماهی نمیشناسن ب جز قزل الا
فتانه مقیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
۰
۰
با سلام وظیفه سازمان غذا ودارو است كه در این مورد رسیدگی كند
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
۰
۱
از كجا معلوم كه این یك شایعه نباشه كه تولید كنندگان قزل آلا ساخته باشنش ?
ناهید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
۰
۰
سلام ،نكنه شبیه تبلیغ نارنگیهای پاكستان هستش ،موندیم چی باوركنیم
زینال
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
۰
۱
حق و حسابشان نرسیده
عبدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
۰
۰
این مسئله نشان میدهد كه افرادی فقط
شخصی خود را در نظر دارند وجان افراد برای انها فقط برای مردن در نطر گرفته شده ایا دولت چه كاره است قانون فقط برای ادمهای ضعیف قابل اجرا است؟؟!!!!!!!!!
Bushehri
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
۰
۰
اگر اینطورِ كه شما میفرمایید پس چرا دامپرشكی اجازه واردات میده؟!!!
فاطی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
۰
۰
من تو اینترنت سرچ كردم دروغه.شایعس.اتفاقا ماهی خوبیه
آسو
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
۰
۰
واقعا خیلی جالبه
آسو
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
۰
۰
واقعا خیلی جالبه!!!! كشورمووووون!
الهام
Germany
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
۰
۰
خداروشكرمن اصلا ماهی نمیخورم چطوری این ماهی رو بشماسیم
ابراهیم قراری
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
۰
۰
باید توجه داشته باشیم كه چه چیزی را چینی ها چه چیزی بخورد ما نداده اند از تخم مرغ ساخته شده از آشغال بگیر تا ماهی ازاین نوع
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
۰
۰
سلام چرا كسی رسیدگی نمیكند كه این ماهی وارد نشود
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
۰
۰
به نظر من دولت وسازمانهای ذیصلاح باید به طور جدی جلوی افراد سود جو و فرصت طلب را بگیرند وارد كنندگان و پرورش دهندگان آن را كه سلامتی شهروندان را به خطر می اندازند را مجازات كنند
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
۰
۱
با با چرا مردم را گیج میكنند
بگید برای حمایت از تولید داخلی مصرف نكنید!
اینكه انقدر ادا اصول نمیخواهد.
ناصر حسن پور
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
۰
۰
بنظر میرسد دولت مخصوصا وزارت بهداشت وارد عمل شده و از ورود و كشت وپرورش آن (ملهی تیلا پیا ) جلو گیری بعمل آورد .
ایران مست علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
۰
۰
تا كنون ما از این نوع ماهی زیاد مصرف كردیم ٬حالا باید چكنیم؟باتقدیم احترام «ایران مست علی»
سوسن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
۰
۰
خواهشا جلو واردات ان را بگیرید سونامی سرطان در راه است
sam
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
۰
۰
خب اگه راس میگید برید از مغازه ها جمعش كنید عوض اینكه هشدار بدید نذارید وارد كنن 70 میلیون جمعیتو چه جوری میخواهین آگاه كنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
۰
۰
چطوری باید این ماهی رو بشناسیم وای خدای من چرا جلو ی اینها كه وارد كننده هستن رو نمی گیرن
پریا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۰
گیلانی ها كه چنین ماهی هایی را نمیخورن حتی ماهی جنوب در گیلان پذیرفته نشد چه برسد چینی اما از سایر هموطنان هم خواهش میكنم با توجه به مضراتش از مصرف آن خودداری كنند.خودمان باید به خودمان و فرزندانمان رحم كنیم تحریم كنیم این ماهی را!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۰
توی یكی ازبیمارستانهای شیراز فقط این ماهی میخورند اگربد بودنمیخوردن.حتی خوددكترهها هم ازاین ماهی میخورن
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۰
چرا دولت جلوی ورود این ماهی را
نمیگیره كه تو بازار عرضه نشه
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
۰
۰
بخاطر سود بیشتر دست به همه كاری میزنند.
golestan
United States
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
۰
۱
قبل از اینكه مردم ازعوارض این ماهی مطلع بشن وزارت بهداشت اگاه بوده پس چرا جلوگیری نمیكنن . حتمآ خطرش از پارازیت و اب و هوای الوده كمتره یا اینكه مسعله افزایش جمعیت منتفی شده
محمدرضا شمالی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
۰
۰
سلام.آفرین بر شما زحمتكشان كه در تلاش برای سلامتی مردم و سلامتی محیط زیست كشور هستین،امیدوارم گروه بازرسی تشكیل بشه و این خطر ملی رو بررسی كنه و وارد كنندگان این معضل را مجازات كند وتلاش در از بین بردن این ماهی گردد،لذا كوشش و حمایت مدیریت رستورانها را می طلبد،خداوند به ایران دوستان كارآفرین بركت و سلامتی دهد.راهنمای گردشگر خوزستان.محمدرضا شمالی زاده
پروانه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
۰
۰
سلام ممنون از مسئولان زحمتكش امیدوارم وارد كنندگان این معضل را مجازات كنند
رضوان چم حیدری
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
۰
۰
سلام.با توجه به هفته سلامت وتوجه بیشتر مردم به اطلاع رسانی تلوزیون در این هفته،زمان مناسب برای رساندن این خبر به تمامیه مردم است.با تشكر
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
۰
۱
دوستان عزیز توجه كنید ارزش غذایی این ماهی در سایت NUTRITIONDATA متعلق به كشور آمریكا لیست شده و شما حتی می تونید نوع پرورشی و رودخانه ای رو هم انتخاب كنید تا ببینید این ماهی از نظر تغذیه ای و چربی در چه جایگاه خوبی هست. اصلن از میزان امگا 6 بالایی هم برخوردار نیست(مرغ دوازده برابر امگا 6 بیشتری داره) در ضمن، جزیره هاینان چین كه محل پرورش این ماهیه از نظر تمیزی، كیفیت زیست و پرورش این ماهی برترین نمونه جهانی هست و بیشترین صادرات تیلاپیا(168 برابر بیشتر از صادرات به ایران رو به آمریكا داره و تحت نظر اف دی ای آمریكا) حالا چطور ممكنه این ماهی برای بقیه مردم دنیا خوب باشه و برای ما بد؟ سندی كه نشون میده این ماهی در فاضلاب!!!!! صنعتی رشد میكنه چیه؟ آیا این شرایط برای ماهی كپور نیست؟ آیا به ماهی كپور كود حیوانی نمیدید، اونم نه تو چین، توی ایران. پرا این شایعات برای تیلاپیای چینی توی كانادا نیست وقتی ماهی دقیقا از همئن شركت و مزرعه به ایران وارد میشه؟
آیا دقت كردید ماهی های خلیج فارس رو وقتی از هندیها و عمانی ها می خریم خیلی ارزون تره؟ چون دست دلال ها ازش كوتاهه. چرا نمی گید فقط یك مدل ماهی شیر داریم در حالی كه هر ماهی درازی رو به نام شیر اقیانوس، شیر نیزه، شیر ... به مردم ما غالب می كنن؟ چرا نمی گید فقط یك مدل شوریده داریم در حالی كه ماهی بی كیفیت حسون رو به نام شوریده اقیانوس میفروشن؟
مردم كه نمی دونن ولی بذار منه شیلاتی بگم كه ما حلوا سیاه رو از آتلانتیك، سالمون رو از نروژ و كانادا، شوریده رو از عمان، شیر رو از هند و چین و حتی اوزون برون رو از ایتالیا وارد می كنیم. چرا؟ چون قیمت مشابه ایرانی كه از نظر كیفیت خیلی از این ماهی ها بدتر و بی كیفیت تر هم هست-به دلیل عدم حرفه ای گری صیادان و پرورش دهندگان- بسیار بیشتره.
مرتضی یزدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
۰
۱
پرورش صحیح این ماهی درآبهای سالم كشور چه اشكالی دارد
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
۰
۱
سلام احسنت به حسن توجه تون .ای كاش راجع به بقیه مواد مضری كه تولید یا وارد میشن هم همینقدر توجه بشه و به سلامتی مردم اهمیت داده بشه
نازی
Netherlands
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
۰
۰
خوب وارد نكنید چرا وارد میشه جولو شو بگیرین اگه سلامتی مردم براتون مهمه
حسین لطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
۰
۰
سلام.بسیار كار خوبی میكنید كه اینگونه اخبار را به اطلاع میرسانید اینگونه اخبار مخالفان سرسختی دارد كه هركاری میكنند تا از منافع نامشروع خود محافضت كنند ولی شما به آنها اعتنایی نكرده و بازم از این كارها بكنید.ممنون
پری
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
۰
۰
سلام خداحفظتون كنه شما آدم های خوب خداشناسین كه به فكر مردمین واطلاع رسانی میكنین كیه كه به فكر مردم بیچاره باشه.ممنون
شهباز
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
۰
۰
واقعا جای تاسف است كه عده ای صرفا برای منفعت طلبی با سلامتی وجان دیگران بازی میكنند .
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
۰
۰
سلام ماهی بیكت چه نوع ماهی میباشد؟
امیری راد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
۰
۱
اولا اگر ماهی از ابهای كثیف و پسابها تغزیه كنه گوشتش سیاه میشه و مزه لجن میده ولی بر عكس ماهی تیلا پیلا گوشت بسیار لذیذ و سفیدی داره این مطالب با عقل سلیم جور در نمیاد اولا چندین بار از طرف وزارت بهداشت ومحیط زیست تكذیب شده دوما زیاد به این شایعات دروغین توجه نفرمائید(امیری راد)
زهره
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
۰
۰
با سلام به نظر من مواد غذایی كه مضر میباشد نباید مصرف كرد
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
۰
۱
ازبس دروغ شنیدیم راست راجای دروغ..ودروغراجای راست قالب این مردم مظلوم كردن آدمحقیقت راگم كرده...تازه مدتیست طرف اگرباج نداده اورادرهرجا ظاهر شود ضایع میكند...حالامردم چطور تشخیص حقرا از باطل رابدهند...نظرمن اگر درداخل پرورش یابد آنهم بدست آدم دیندارمانعی ندارد
اذر
Canada
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
۰
۰
واقعا خجالت اور است ایران با بهترین ماهی كه دارد
در دنیا معروف میباشد ولی بعضی سودجوها همچی اشغال هایی را وارد كشور ما
مینمایند و جان مردم هیچ گونه ارزشی برایشان ندارد
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
۰
۱
به نظرم این اطلاعات واقعی نیست یا برای تولید این دروغ و میگن من فكر میكنم اگر واقعیت و بگید بهتر باشه ماهی به این خوشمزه ای این وصله ها بهش نمی چسبه
پری
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
۰
۰
سلام ، كاش نوع تركیب ادویه های مختلف برای ماهیهای مختلف را هم آموزش بدید ، چرا جلو واردات همچون ماهی هایی داده میشه با وجود این همه ماهی خوب و خوشمزه كه تو كشور خودمون هست چه نیازی به پس مانده های كشورهای دیگس ، وقتی به پرتغال رحم نكردن و ویروس ایدز رو توش منتقل كردن ، چه تضمینی برا ماهی وجود داره؟!!!!
امشاك
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
۰
۰
فكر میكنم زیادی بزرگش كردید ، وقتی همه چی دست دولته اعم از وارد شدن و منع ورود این ماهی ، چه نیازی به نظرسنجیه ، یا نظرات ما چیو عوض میكنه و بگوش كی میرسه !!!!!!!
رخشانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
۰
۰
با نظر آقا رضا كاملا موافقم ، ممنون از اطلاعات جامع و كاملت برادر
فرامرز
Germany
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
۰
۱
اگر این ماهی به گفته شما مشكل داردپس چرا وزارت بهداشت از طریق رسانه ملی مردم را اگاه نكرده است...
طیبه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
۰
۰
چراتولیدوفروش انرامتوقف نمیكنند
تارا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
۰
۰
سلام جهت اطلاع كسانی فكر میكنن این متعلق به كشور موزابیك میباشد و همچنین تو یزد داره پرورش داده میشه. لطفا شایعه پراكنی نكید من خودم تكثیر و پرورش آبزیان خوندم 2سال و نیم روری این ماهی كار كردم .
كامران
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
۰
۰
امیدوارم مسولین چاره اندیشی كنند.یه بار مصرف كردم.مریض شدم.دوماه آنتی بیوك قوی به تعداد زیاد مصرف كردم.وبعداز چندماه سلامتی دستگاه گوارش من برگشت.نمیدونستم به خاطر ماهی نامبرده بوده.
شیرین
Slovakia
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
۰
۰
سلام خدا حفظتون كند كه به فكر مردم هستید بعضی ها فقط برای منفعت خودشان كار میكنند شیرین هستم
كارمند بهداشت
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
۰
۱
ساده نباشید !! دوستان این ماهی با مجوز و مهر و تایید وزارت بهداشت كه روی كارتن آن هم هست وارد شده، و عده ای كه منافعشون در خطره و ماهی كیلو خدات تومن تو بازار میفروشن!!، و قیمت پایین این ماهی خوشمزه و عالی باعث شده كه ضرر كنند دست به این شایعات زدند. این ماهی مال آبهای آزاد دریای چین هست و كامل فرآوری و مورد تایید وزارت بهداشت هست.
مینو
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
۰
۰
والا چی بگم انگار خودشون خانواده ندارند.گرچند خودم این ماهی رو نخوردم ولی كاشكی یه كمی وجدان هم درما ادمها باشه.
mostafa
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
۰
۰
بخاطر پولی كه میخواد تو جیبشون بره اینطور با جون مردم بازی می كنند. ما كه تو این فصل فقط با ماهی گاریز لذت می بریم.
گمنام بدبخت تو ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
۰
۰
باسلام والا همه دارن مصرف,می كنن هیچ بیماری دیده نشده پس .... . وزارت بهداشت اگه میدونه و وارد می كنه مردم بدببخت
پاملا
-
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
۰
۰
با سلام
واقعا اگر این ماهی چینی و بی كیفیت و با ارزش غدایی پایینی نسبت به ماهی های دیگر است لطفا قیمت ماهی های پرور شی داخلی و همینطورماهی های آبهای آزاد رو پایین بیارن تا مردم هم از این ماهی استقبال نكنند و نخرند. چون وجود ماهی در سبد غدایی ما به خصوص كودكان لازم است.
پیمان
-
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
یه جوری میگن انتی بیوتیك كه انگار پلوتونیومه خوب مرغ های هم كه میخوریم سرشار از انتی بیوتیك هست تیلا پیلا هیچ مشكلی ندارد فقط نان یه عده دلال را كه از یارانه های پرورش قزل الا بدست میاوردند سنگ كرده
دكتر مسعود ایرانی
-
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
۱
۱
سلام
این فرد از تعاونی "پشت شهر"، چه سواد علمی دارد كه ماهی تیلاپیا را چینی معرفی می كند؟!!!! آیا چین در آفریقاست؟!!!! ماهی تیلاپیا گونه بومی آفزیقا است كه آسیای حنوب شرقی نیز راه پیدا كرده. این ماهی از با ارزش ترین گونه های پرواری جهان است و صرفا پرورش دهندگان ناموفق قزل آلا چون خود را در رقابت با این محصول ناتوان می بینند، درپی استرس بیجا و نگرانی صحیح سازمان محیط زیست (به دلیل ورود یك گونه خارجی به محیط زیست كشور و احتمال رقابت غذایی و اپیدمیك) سعی در اظهارات عجیبی در مورد ارزش غذایی آن می كنند.
آقای بقایی یا دریایی یا هر فردی از تعاونی پشت شهر، اگر تخصصی در زمینه فرآورده های شیلاتی (كه رشته ای است از لیسانس تا دكتری تخصصی) ندارند، نباید غیر مسولانه اظهار فضل كنند. در صورت لزوم موارد را روشن خواهیم نمود؛ اگر لازم است اطلاع دهید
موفق باشید
Ali Rezainejad
-
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
اصل مطلب را گذاشته به فرع پرداخته اید این ماهی از هر منشا ء ی كه باشد به دلیل این مضرات علمی آن و به ویژه استفاده از آنتی بیوتبك كه در حقیقت روش تراریخته است خطرات بسیار زیان اوری دارد ضمن انكه ماهی خوش طعمی هم نیست
محمد
-
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۱
۰
سلام من آبادان زندگی میكنم ما به این نوع ماهی شانگ میگیم اتفاقا ماهی خیلی خوبیه از بچگی تا حالا میخوریم چیزی نشد كجاش چینیه بذارین مردم زندگی كنن.
علی
-
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۱
۱
ما هرروز شاهد ارایه تز های گوناگونی در خصوص چنین مواردی هستیم.كه به تبع این هشدارها شاید بر باب میل دل مردم نیست.
كدام تحقیق در ایران انجام گرفته كه به تبع موید چنین چیزی است.
اگر منافع قشر خاصی در خصوص چنین مواردی اتفاق می افتد.وبرای كاسبی بعضی ها خطر ایجاد میكند.مبادرت به درج چنین استفهامات میگردند.
جلالی
-
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
سلام برادر من هم آبادانی هستم ولی تیلا باشانگ فرق میكنه ماهی تیلا تمام تالاب واكوسیستم آن را داغون كرده
بیتا
-
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۰
۰
بجای اینكه به 80میلیون بگویید نخوریید نگذارید وارد كشور بشه
ناشناس
-
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۱
۰
تا یادمون میاد میگفتن فیله نه ماهی تیلاپیا...چون بصورت فیله وارد كشور میشه..حالا چرا عكس ماهی دیگه رو الكی گذاشتین نمیدونم..ماهم میخوریم خیلی خوشمزست..تا الانم كه خداروشكر اتفاقی نیفتاده...همونجوری كه یكی از دوستانم توی نظراتشون گفت اسم این ماهی كه شما گذاشتین شانگ هست نه تیلاپبا..
سمیه متقیان نژاد
-
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
سلام به شما زحمتكشان
خواهش ازتون دارم تمنا میكنم پیگیری كنید التماس میكنم ماهی تیلاپیا رو حداقل از توی رستورانها و آشپزخونه ها جمع كنید میدونم كه حالا حالا نمیشه جلوی وارداتش رو گرفت .
جمعه شب همسرم ماهی از رستوران گرفت و متاسفانه چهار نفراز مهمونهامون خودمون دوتا دچار حالت تهوع شدید شدیم كه سر به استفراغ گذاشتیم مادر شوهرم همون شب سكته قلبی كردن دكترا گفتن مسموم شدید و معده هامون رو شستشو دادن ولی به خدا ما همیشه از این رستوران غذا میگیریم هیچ اتفاقی برامون نمی افتاد و فقط پدر شوهرم كه كباب كوبیده خوردن مشكلی براشون پیش نیومد ولی همه ما كه ماهی تیلاپیا خوردیم فقط نمردیم همینو بگم. واینكه چقدرم خرج بیمارستانمون شد. لذا از شما عزیزان عاجزانه خواهش میكنم رسیدگی كنید بازم شما بهتر راهشو بلد هستید ما كه دستمون به جایی نمیرسه . آخه مگر ماهی شمال و جنوب ایران چه مشكلی داره كه باید واردات صورت بگیره ما هم اشتباه كردیم كه استفاده كردیم برای خودمون متاسفم و برای شما آرزوی موفقیت
حق نگهدارتون
همین الان تیلاپیا درست كردم واقعا خوشمزست پختشم آسونه بوی بد سایره ماهی هارو ام نمیده
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
همین الان تیلا پیا درست كردم خیلیم خوشمزست خوشخوراك و خوش پخت بدون استخوان بوی بدم نمیده راحت درست میشه
رویا احمدپور
-
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
۰
۰
این نوع ماهی رو حداقل نه در رستورانها نه دربازار بیارید ممنون
امیرنجفی
-
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
ما پول نداریم نان بخریم ماهی كجابود.
سید محمد
-
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
پول داری اینترنت بخری، ماهی نمی تونی بخری
بهداد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
خداییش سید راست میگه
عبدالزهرامنصوری پرورش دهنده ماهی
-
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
۰
۰
متاسفانه این ماهی شباهت زیادی باشانگ كه ازبهترین ماهیهای خاورمیانه وجهان است دارد.
ماهی شانگ براق ورنگ الماسی مانند دارد
اما این ماهی مضر كه علاوه بر واردات توانسته به ابهای خوزستان برسه واكوسیستم ابها راداغون كرده وهمه چیز خوارهستش حتی بیشترماهی های بومی رامنقرض كرده چون علاوه برغذای ماهی ها حتی بچه ماهی هارا شكار وخورده است ودیگركنترل ان تقریبا امكان پذیرنیست
فرنوش
-
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۰
سلام آقا جون حالا هر چیزی كه هست من خوردم واقعا مزه لجن میده اصلا نتونستم بخورمش بهترین ماهی سِكِن هست عالی و خوشمزه
پویا
-
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
۰
۰
سالی یكبار ماهی بخورید ولی تیلاپیا نخورید،ما شمالی ها كه لب نمیزنیم ،ماهی فقط ماهی سفید و كولی
مهناز
-
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
ماهی شمال كه افتضاح شده ازبس پس اب و فاضلاب وارد ابش شده ماهی هاش پر از سرب و جیوه هستن.....ماهی كفال كه خوردنش منع شده بخاطر مقادیر بالای فلزات سنگین.
علی
-
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۱
۰
آمریكا بزرگترین مصرف كننده این ماهی هست مگه میشه آمریكا چیز بد بخوره هههه جم كنید اینها همش شایعه بود
سعید
-
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۱
۱
این ماهی در بیش از 140 كشور جهان در حال پرورش هست به زودی در ایران هم پرورش داده میشه كه بعضی ها دلهره چینی بودن را نداشته باشند لطفا بدون اطلاع و آمارو ارقام نظر ندهید
موسوی
-
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
۰
۰
ماهی اونم ماهی هوری كه داشتیم نذاشتین هور ما خشك شد گطان ،بنی،شبوط،
محسن قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
۰
۰
سلام محسن قاسمی هستم داراب فارس به نظر من هیچ كدام ماهیها مثل ماهی هوور نیست همه جور ماهی من امتحان كرده ام هیچ كدام مثل هوور نیست
پژمان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۰
۱
سلام
منم اهل خوزستانم ویك بارمتاسفانه خانواده ازاین ماهی خریدن و ما خوردیم واقعاماهی خوبی نیست وحال آدم رو بدمیكنه حیف این همه ماهی كه سالیان سال مردم خوردن وكسی براش اتفاقی نیفتاد وبهترن خوراك روازش درست میكردن جای خودشون روبه چه میده خودم دوسال پیش برنامه ای پخش میشد ازشبكه 1 كه مسئولی دلسوز باچه التماسی میگفت ماهی تیلاپیلادر راهه واكوسیستم خوزستان روبهم میزنه مسئولین و مردم بفكرباشن ولی عده ای سودجومثل همین دوستان كه نظرات دیگران روبه مسخره میگیرن وسعی درتبلیغ دارن چون خودشون ازاین بازارسود میبرن.اصلادوست عزیزخودت ازاین ماهی خوردی كه میگی خوبه
من كه ازوقتی دیدم اطرافیان مون دارن خریدمیكنن تبلیغ گسترده ای كردم وهمه رو منع كردم ازخریداین ماهی ماازهمون ماهی هایی كه قبلا میخوردیم میخوریم مگه چشونه
تنهاراه مقابله بااین كلاه برداران اطلاع رسانی وآگاهی مردم ساده دل وبیچاره است كه فریب این اشخاص رونخورن. دوستان تا میتونیدبه هرصورت ممكن اطلاع رسانی كنین تااین سودجویان به هدف خودشون نرسن وسلامت ما و جامعه روبه خطرنندازن.
شیوع این همه بیماری های خانمان سوزبخاطرعدم آگاهی مردم ومنفعت طلبی عده ای بی وجدان وسودجوكه فقط به فكرمنافع خودشون هستن بوجود اومده لطفا به خود واطرافیانتون رحم كنید وازاین ماهی نخرید
حالم بدمیشه حتی ازاسمش
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
سلام.من راننده كامیون هستم امروزتوی سردخانه 5تاكامیون ماهی خالی كردیم تاجرهاهمش میزارن سردخانه امانمیدن به بازاركه به نحوی قیمتو ببرن بالا و ظلم ملت بدبخت بشه. خب حالا كه اینجوردرموردش میگن وبااین كارهاشون اصلا فعلایه مدت ماهی نخوریدیااگرضروری هست كنسرواستفاده بكنیداینكه ضررنداره كه حتی اگرماهی فروشان هم بخاطرارزونی بخوان بااین كاررقیبشون هم زمین بزنن خودشون هم فروش نداشته باشن.
سهیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۱
۱
این ماهی هیچگونه مشكلی نداره و این شایعه رو سود جویان داخلی ساختن چون بازارشون و كساد كرده .این ماهی در تمام دنیا داره استفاده میشه
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۱
۱
من پرورش دهنده این ماهیم تمام این حرفها دروغ محظه از خوردن این ماهی بصورت گرم لذت ببرید ولی واقعا فیله خارجی مشكل داره وزیاده روی نكنید
سحرخیر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
۰
۰
با سلام
بنا به فرمایش شما این ماهی مضر است
پس علت ورود آن چیه؟
آیا قبل از ورود مورد آزمایش نمیشه؟
و ابن همه مضرات دارد چرا از طریق رسانه ملی اعلام نمیشه؟
نادر
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
۱
۱
باسلام من امروز ازاین ماهی خوردم واقعا خوشمزه بود.
Farshid
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
من خیلی از این ماهی میخوردم ترسیده شدم دیگه نمیخورم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها