سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد

افزایش قیمت آب، برق، گاز و بنزین برای پرداخت یارانه نقدی

وزیر نفت با بیان این‌که وزارت نفت در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت انواع حامل‌های انرژی از جـمله بنزین و گازوئیل ندارد، گفت: برخی بحث‌ها دراین باره سیاسی شده است.
کد خبر: ۷۱۰۱۳۹

به گزارش شانا، بیژن نامدار زنگنه دیروز در حاشیه دهمین همایش بین‌المللی انرژی در جمع خبرنگاران، تــــاکید کرد که تغییر و تحولات انجام گرفته در عراق و فعالیت گروه تروریستی داعش در بلندمدت تاثیری بر قیمت جهانی نفت نخواهد داشت.

وی اخبار مربوط به تشریح نتایج آنالیز بنزین وارداتی را نادرست ذکر کرد و افزود: برخی اظهار نظرها مبنی بر آلایندگی و آلوده بودن بنزین وارداتی درست نیست، ضمن آن که وزارت نفت تشریح نتایج آنالیز بنزین وارداتی را در حال حاضر ضروری نمی‌داند.این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان این‌که واردات بنزین یا قیمت آن در دولت یازدهم به یک داستان سیاسی تبدیل شده است، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت نفت افزایش تولید بنزین در کشور است و براین اساس، از سال آینده با بهره‌برداری از فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با ظرفیت تولید روزانه 102 میلیون لیتر بنزین، واردات این فرآورده قطع خواهد شد.

زنگنه درباره آخرین وضعیت افزایش ظرفیت تولید نفــــت و گاز کــشورنیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ظرفیت تولید گاز کشور افزایش یافته است، ضمن آن که هم اکنون مشکلی برای افزایش ظرفیت تولید نفت نداریم.وی با بیان آن‌که در صورت تعلیق تحریم‌های بین‌المللی امکان افزایش تولید و صادرات نفت ایران در کوتاه مدت وجود دارد، اظهار کرد: هم‌اکنون تمرکز وزارت نفت به منظور افزایش ظرفیت تولید گاز و تحویل گاز طبیعی به نیروگاه‌ها به منظور کاهش مصرف سوخت مایع است.

زنگنه از بهینه‌سازی در مصرف سوخت انرژی، افزایش ضریب بازیافت مخازن نفت و افزایش ظرفیت پالایش و تولید محصولات پتروشیمی به عنوان دیگر طرح‌های اولویت صنعت نفت یاد کرد و درباره رونمایی از نسل جدید قراردادهای نفتی ایران افزود: ایران به دنبال امضای قراردادهای برد ـ برد با سرمایه‌گذاران بین‌المللی است.

در همین حال،شرکت ملی نفت ایران با صدور اطلاعیه‌ای نتایج آزمون استخدامی سال ١٣٩٢ را اعلام کرد.در این اطلاعیه آمده است: به دنبال فراخوان شرکت ملی نفت ایران و برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه استخدامی در سال ١٣٩٢ به ترتیب مقرر در فرآیند آزمون، به اطلاع می‌رساند، متعاقب پیگیری و اخذ نظر موافق معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، آن دسته از شرکت‌کنندگان در آزمون که پس از کسب حدنصاب حداقل ٦٥ درصد در هر یک از مصاحبه‌های تخصصی و شایستگی محور و اعمال ٦٠ درصد ضریب وزنی نمره آزمون کتبی در محاسبه نمره کل داوطلبان دارای بالاترین امتیاز در سقف مجوز شدند، برای استخدام در شرکت ملی نفت ایران پذیرفته شده‌اند. داوطلبان برای اطلاع از نتیجه آزمون استخدامی به آدرس azmoon.nioc.ir مراجعه کنند.

در همین حال، حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس سوال خود را از بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت که قرار بود دیروز در جلسه علنی مجلس مطرح شود، پس گرفت. موضوع این سوال اعلام نشدن نتایج آزمون استخدامی نفت بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها