وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با راه‌اندازی مرکز عملیات امنیت شبکه دیتا قادر هستیم تا از بدافزارها و حملات سایبری به سایت‌ها و شبکه‌ها جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۷۰۹۳۴۵

به گزارش ایرنا، محمود واعظی دیروز در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های شرکت ارتباطات زیرساخت در جمع خبرنگاران افزود: با راه‌اندازی این مرکز، خدمات بهتری به مردم و دستگاه‌ها ارائه خواهد شد و پس از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در پایان سال 94 این مرکز کمک قابل توجهی را به این شبکه خواهد کرد.

وی درباره رفع محدودیت پهنای باند در روستاها نیز اظهار کرد: با اجرای دو طرح مبین و تدبیر، زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح فراهم شده و با هماهنگی میان اپراتورها، شرکت مخابرات و شرکت زیرساخت، مجموعه شبکه ملی اطلاعات فراهم خواهد شد.

واعظی درباره واگذاری نسل سوم به اپراتورهای دیگر نیز گفت: اکنون با یکی از اپراتورها، موافقت‌نامه به امضا رسیده و طی آخرین جلسه با اپراتور دیگر در حال نهایی شدن مذاکرات هستیم و این هفته می‌توانیم پروانه‌های فعالیت را واگذار کنیم.

وی درباره ابطال قرارداد مناقصه وزارت ارتباطات از سوی سازمان بازرسی کل کشور افزود: این موضوع را شنیده‌ام، اما از نظر من درست نیست و در این رابطه مقدمات کار فراهم شده و در پنج ماه اخیر بیش از 6000 روستا به اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند و به دنبال این هستیم که تا پایان سال تمام روستاهای بالای20 خانوار از دسترسی به اینترنت بهره‌مند شوند.

وزیر ارتباطات درباره اقدامات این وزارتخانه نسبت به کم‌فروشی اپراتورها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت خاطرنشان کرد: سازمان تنظیم مقررات رادیویی، ‌معاونتی را برای نظارت به این موضوعات دارد که همواره شرکت‌ها را رصد می‌کنند و نظارت کامل بر آنها دارند.

وی گفت: اکنون تجهیزات لازم برای نظارت بهتر خریداری شده است، گرچه از وضع اینترنت راضی نیستم، اما نسبت به ماه‌های گذشته کمی بهتر شده است و سعی می‌کنیم آنچه قرارداد بین شرکت‌ها و مردم است، اجرایی شود.

وی درباره کاهش نیافتن تعرفه‌ها از سوی اپراتورها نیز افزود: گرچه یک یا دو شرکت تعرفه‌ها را کاهش نداده‌اند، ولی بیشتر شرکت‌ها 20 درصد تخفیف را در پهنای باندی که مردم خریداری می‌کنند، اعمال کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها