شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برای معرفی دستاورد‌های دولت، ویژه‌برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که پخش آنها از اول شهریور شروع شده است.
کد خبر: ۷۰۹۳۴۱

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این ویژه‌برنامه‌ها برای معرفی دستاوردهای هفته دولت و عملکرد آن در یک سال گذشته طراحی شده ‌است.

معاونت صدا در ویژه‌برنامه‌هایی که برای این هفته تدارک دیده، چند برنامه گفت‌وگومحور، تحلیلی و تبیینی گنجانده است تا با حضور کارشناسان دولتی و غیردولتی به ارائه این دستاوردها بپردازد. علاوه بر ویژه‌برنامه‌هایی که هریک از شبکه‌ها برای این منظور طراحی کرده‌اند، دیگر برنامه‌های روتین رادیو نیز به خدمات دولت می‌پردازند که از میان این برنامه‌ها می‌توان به کشاورزی محورتوسعه در رادیو اقتصاد، اقتصاد روز و نگاه روز در رادیو ایران، عصر اقتصاد و عصر ورزش شبکه تهران، جوان ایرانی سلام و سبقت آزاد رادیو جوان و خط فاصله شبکه دانش و فردای بهتر شبکه سلامت اشاره کرد که با دعوت از اعضای دولت و معاونان آنها یا با ارتباط تلفنی با آنان این فرصت را برای آنها مهیا می‌کند که به تشریح عملکرد یکساله خود بپردازد.

تبیین نقش دولت در ایجاد رونق اقتصادی، اطلاع‌رسانی از عملکرد دولت در بخش‌های مختلف، تشریح برنامه‌های دولت در زمینه ورزش و جوانان، ارائه دستاوردهای دولت در بخش‌های اجتماعی مانند بخش خانواده، مسکن، رفاه اجتماعی و سلامت، تشریح فعالیت‌های دولت در امر فرهنگ و تبیین اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی از گرایش‌های رسانه ملی برای برنامه‌سازی در این هفته است.

همچنین، شبکه رادیویی تهران در برنامه «همسایه سلام» میزبان فرمانداران شهرستان‌های استان تهران می‌شود.به گزارش روابط عمومی رادیو تهران، برنامه همسایه سلام به مناسبت هفته دولت امروز ساعت 16 با حضور فرمانداران شهرستان‌های استان تهران از رادیو تهران پخش می‌شود. رضا قربانی تهیه‌کننده، الهام شوقی گوینده و یوسف محمدی هماهنگی، عوامل این برنامه هستند.

در شبکه‌های تلویزیون نیز برنامه‌های گفت‌وگومحوری مانند گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2، نگاه ویژه و پایش شبکه یک، دیروز امروز فردا شبکه 3، شب آفتابی شبکه تهران، سپهر سیاست شبکه چهار، نگاه دو شبکه 2 و صبح بخیر ایران شبکه یک، با دعوت از چهره‌هایی نظیر دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، دکتر امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور، دکتر علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، فرصت مناسبی را برای اعضای قوه مجریه فراهم می‌کنند تا بخش‌هایی از خدمات یکساله خود را برای مردم تشریح کنند.

در شبکه‌های استانی نیز علاوه بر برنامه‌های روتین، ویژه‌برنامه‌هایی در رادیو و تلویزیون برای این هفته تولید شده‌‌است.مرکز سمنان برنامه‌های گام‌های توسعه، فرزندان دولت، کیمیای کویر و... را برای این هفته تدارک دیده‌ است.صداوسیمای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در 14 برنامه رادیویی و تلویزیونی دستاوردهای دولت را بررسی می‌کند.

از مجموع این برنامه‌ها 9 برنامه رادیویی شویل‌آبادی، استان و توسعه، چشم‌انداز، ورزش در استان، پیام صبحگاهی، پیام عصرگاهی، خانواده، راهبران و سفربخیر به مدت 430 دقیقه، چهار برنامه تلویزیونی نگاه روز، خانواده، شبانه و همراه با ورزش به مدت 540 دقیقه و هشت بخش خبری رادیویی و تلویزیونی به مدت 210 دقیقه، در مجموع 1180 دقیقه، خدمات نظام در استان را به مردم استان و مخاطبان شبکه دنا معرفی می‌کند.

صداوسیمای مرکز خراسان رضوی هم برنامه‌هایی را برای پخش در این هفته تدارک دیده است که از میان آنها می‌توان گفت‌وگو و اشاره را نام برد که با حضور استاندار، مدیران کل، فرمانداران و معاونان استاندار به این مناسبت درباره انعکاس خدمات دولت می‌پردازد. همچنین به همین مناسبت بیش از 2350 دقیقه برنامه به مناسبت هفته دولت در صداوسیمای مرکز اصفهان تهیه، تولید و پخش می‌شود که برخی از آنان عبارتند از صبح اصفهان، هشت بهشت و میزگرد روزانه در هفته دولت در قاب تصویر، دستاوردهای دولت یازدهم را به مخاطبان نشان خواهد داد. برنامه کارنامه، مردم و مسئولان و سلام اصفهان جمعا به مدت 1050 دقیقه از برنامه‌های رادیویی مرکز اصفهان در هفته دولت است که با دعوت دولتمردان در این برنامه‌ها سعی دارد اقدامات و فعالیت‌های دولت را به گوش مخاطبان خود برساند.

همچنین تهیه، تولید و پخش بیش از 150 دقیقه خبر و گزارش خبری از افتتاح طرح‌ها و اقدامات دولت در استان اصفهان از دیگر فعالیت‌های معاونت اطلاعات و اخبار مرکز اصفهان است.

شبکه اترک (خراسان شمالی) هم به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با چهار ویژه‌برنامه تلویزیونی و چند برنامه رادیویی به بیان عملکرد و خدمات دولت می‌پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها