روحانی:دکترین دفاعی ما به دنبال بازدارندگی است

رونمایی از موشک‌های کروز قدیر و نصر

عصر دیروز و با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهور از کتاب‌های جدیدالتالیف پایه چهارم ابتدایی و هشتم متوسطه رونمایی شد.
کد خبر: ۷۰۸۸۲۸

به گزارش ایرنا، روحانی در سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور گفت: آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که دولت‌ها می‌توانند افکار یا گاهی اقتدار خودشان را در میان نسل نوجوان و جوان تزریق کنند.

وی با یادآوری این‌که مسئولیت آموزش و پرورش یا آموزش عمومی در واقع در دولت‌های مدرن بر دوش دولت آمده است، اظهار کرد: اگر شما به یک یا دو قرن پیش برگردید می‌بینید که آموزش و پرورش یا تعلیم و تربیت به مفهوم امروز بر دوش دولت یا حتی دولت‌ها نبوده و معمولا در هر جمع و جامعه‌ای افرادی اتاقی را از منزل خودشان به عنوان مکتب و مکتبخانه دایر می‌کردند که افراد علاقه‌مند در آن کلاس‌ها شرکت می‌کردند. روحانی ادامه داد: گاهی تنها آموزش قرآن مجید و یادگیری روخوانی قرآن بود، گاهی نیز تعلیم در حد سواد خواندن و نوشتن بود، ریاضیات و ادبیات فارسی در حد محدود آموزش داده می‌شد و معمولا به خواندن گلستان در خیلی از مکتبخانه‌های قدیم اکتفا می‌شد.

رئیس‌جمهور گفت: در دولت‌های مدرن آموزش و پرورش یا تعلیم و تربیت همانند امنیت عمومی به عنوان یک وظیفه بر دوش دولت گذاشته شده و به‌تدریج به شکل امروز به‌صورت دوره‌های ابتدایی و متوسطه درآمده؛ البته دوره‌هایی به عنوان پیش‌دبستانی نیز به آن اضافه شده است.

روحانی افزود: امروز خیلی از وظایف به​عنوان وظایف دولت‌ها تلقی می‌شود که از جمله آن می‌توان به برنامه‌ریزی برای اقتصاد کشور، موضوع تامین اجتماعی و بسیاری از مسئولیت‌هایی که تحت عنوان وزارتخانه‌ها، نهادها، دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف بر دوش دولت قرار گرفته است، اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: بعضی ها می‌گویند اتصال جامعه با دنیا را ضعیف یا قطع کنیم اما نه با قطع و نه با تضعیف این ارتباط، مشکل حل نمی‌شود بلکه باید نسل بیدار، هوشیار و آگاه از دنیای امروز و نسلی که تعلق خاطر کافی به دین، ایمان و فرهنگش داشته باشد، تربیت کنیم. رئیس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: بحث این نیست که دانش آموز کتاب درسی را خوب حفظ کند و به سوالات امتحانی خوب پاسخ دهد بلکه باید مدارس ما تغییر کنند و ما نیازمند یک تحول بنیادین هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها