ادامه اعتراضات به بدرفتاری با سیاهان در آمریکا

کشته شدن یک جوان سیاهپوست توسط یک افسر آمریکایی موجی از خشم و اعتراض را در ایالت میسوری آمریکا برانگیخت که هنوز تبعات آن ادامه دارد. این در حالی است که مردم نیویورک تصمیم گرفته‌اند در اعتراض به قتل یک مرد چهل و سه ساله سیاهپوست دیگر دست به برگزاری یک راهپیمایی بزنند.
کد خبر: ۷۰۸۷۸۲

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کشته شدن «اریک گارنر» مرد چهل‌وسه ساله سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا خشم مردم در نیویورک را برانگیخته است.

اریک گارنر از استان آیلند نیویورک، به فروش سیگار متهم شده بود. او قبل از آن‌که جان خود را از دست دهد گفته بود که پلیس با فشار بر گلوی او و گرفتن راه تنفس‌اش، او را تا سرحد مرگ رسانده بود. گارنر، پدر شش فرزند که مبتلا به آسم بود، زمانی که در هفدهم جولای پلیس او را به دلیل فروش سیگار متوقف کرد، غیرمسلح بود. در تصاویر ویدئویی که از این صحنه گرفته شده است، پلیس این مرد سیاهپوست را روی زمین می‌اندازد و گلوی او را می‌فشارد.

فعالان حقوق بشری در آمریکا خواستار محکوم شدن افسران پلیسی شدند که چنین رفتاری را با این مرد چهل‌وسه ساله داشتند، اما وزارت دادگستری آمریکا تاکید کرد احتمالا منتظر می‌ماند تا تحقیقات محلی درباره این موضوع تکمیل شود. دو هفته پیش مایکل براون، نوجوان هجده ساله سیاهپوست آمریکایی در حالی که غیرمسلح بود در فرگوسن ایالت میسوری آمریکا، توسط پلیس سفیدپوست آمریکا کشته شد.

روز گذشته در خبری آمده بود افسر پلیسی که گفته بود معترضان به قتل مایکل براون، نوجوان سیاهپوست آمریکایی باید همچون یک سگ هار تحقیر شوند، تنها سه روز از فعالیت معلق شده است.

چند خبرنگار از جمله خبرنگار واشنگتن‌پست و هافینگتون‌پست در فرگوسن بازداشت اما بعدا آزاد شدند. پلیس آمریکا به سمت خبرنگاران تلویزیون الجزیره نیز هنگام پوشش خبری تظاهرات گاز اشک‌آور شلیک کرد. بدرفتاری پلیس آمریکا با یک عکاس ترک هم اعتراضات گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها