سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با مایکل براون، جوان سیاهپوست آمریکایی ـ آفریقایی و قتل وی قبل از طی شدن مراحل قضایی، از دولت آمریکا خواست به عنوان یک عضو کنوانسیون و کمیته منع کلیه اشکال تبعیض نژادی به مفاد این کنوانسیون پایبند باشد.
کد خبر: ۷۰۷۵۶۴

مرضیه افخم، اظهار کرد: تبعیض هدفمند علیه سیاهپوستان در آمریکا از سوی پلیس و دستگاه قضایی این کشور و سرکوب اعتراضات مردم در پی حوادث اخیر، نشان بارزی از نقض حقوق بشر رنگین‌پوستان در آمریکاست که سالانه به انتشار گزارش‌های متعددی از نقض حقوق بشر در کشورها و دولت‌های مستقل اقدام می‌کند. افخم ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانی این حادثه خشونت‌بار و بیان ضرورت رسیدگی عادلانه به پرونده وی گفت: تبعیض نژادی موضوعی است که امروزه نگرانی‌های بسیاری را در جامعه آمریکا ایجاد کرده است و باید درخواست سیاهپوستان که خواستار عدالت و رفع تبعیض نژادی هستند، شنیده شده و بر اساس موازین حقوق بشری به آن پاسخ داده شود.

این واکنش ایران در حالی است که با وجود گذشت بیش از یک هفته از کشته شدن جوان سیاهپوست به ضرب گلوله پلیس در فرگوسن، اعتراضات به اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا در این شهر و تلاش پلیس برای سرکوب تظاهرات‌ها و اعتراضات ادامه دارد. به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس آمریکا از زخمی شدن دو نفر و بازداشت 31 نفر در ناآرامی‌های اخیر شهرک فرگوسن در استان میسوری این کشور خبر داد.

رون جانسون از مسئولان امنیتی در آمریکا مدعی شد این دو نفر به ضرب گلوله از طرف تظاهرکنندگان زخمی شده‌اند و ماموران پلیس تیراندازی نکرده‌اند.شبکه تلویزیونی المیادین از کشته شدن یک نفر در درگیری بین نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان در شهر فرگوسن آمریکا خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها