جام جم ورزشی: احمد براتی در برنامه نود ثابت کرد که هوشنگ نصیرزاده همتای خود در فدراسیون جهانی فوتبال را نمی‌شناسد.
کد خبر: ۷۰۷۲۹۴
پرده‌برداری از اشتباه عجیب فدراسیون فوتبال

در برنامه این هفته نود، در همان ابتدای پرسش و پاسخ عادل با مهمان‌ها، بحث کوکب خانم و داستایوفسکی که از جانب علی دایی مطرح شده بود به میان آمد که نصیرزاده به عنوان رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال از خود به عنوان فردی که تخصص نوشتن آیین نامه دارد، دفاع کرد.

پس از آن احمد براتی کارشناس حقوقی فوتبال روی خط برنامه آمد. براتی گفت: «نصیرزاده آدم مطلع و با پشتکاری است. ولی نظر من در مورد کمیته حقوقی چیزی نیست که ایشان می‌گویند. روسای کمیته‌های حقوقی فیفا، یوفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا حقوقدان هستند. اگر ما بخواهیم با منطق آقای نصیرزاده پیش برویم نیازی نیست که رئیس کمیته پزشکی یک پزشک باشد. من می‌توانم بروم جای دکتر هاشمیان به عنوان رئیس کمیته پزشکی بنشینم؟ در دنیا این مسئله رعایت شده. این‌ها از بدیهیات هستند. رئیس کمیته حقوقی بنا بر منطق باید یک فرد حقوق دان باشد.»

نصیرزاده که از براتی ایراد گرفت نام رئیس کمیته حقوقی فیفا را نمی‌داند، در دفاع از خود گفت: «پشتکار شما هم قابل تقدیر است. اگر کسی بود که تحصیلات حقوق داشت و اطلاعاتش هم خوب بود، عالی بود. ولی جایگاه من قانونی است. در آیین نامه آمده که این کمیته دارای یک نفر رئیس، یک نایب رئیس و ۵ نفر عضو است.»

عادل فردوسی‌پور هم از عوامل برنامه نود خواست که مشخص کنند چه کسی رئیس کمیته حقوقی است و بعدا مشخص شد که حرف براتی درست بوده. نصیرزاده هم در توجیه این اشتباه خود گفت که مکاتبات فدراسیون فوتبال با کمیته حقوقی فیفا، با شخصی به نام مارکو انجام می‌شود. در حالی که براتی به درستی گفته بود که رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، رئیس کمیته حقوقی فیفا هم هست. حالا مشخص نیست شخصی که با فدراسیون فوتبال ایران مکاتبه می‌کند، کیست و اصلا آیا در فیفا سمتی دارد یا نه؟ نصیرزاده هم وقتی متوجه این موضوع شد، از تعجب جوابی برای این موضوع نداشت.(خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها