معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سالانه نزدیک به 4000 نفر از زنان سرپرست خانوار، با حمایت‌های این نهاد ازدواج مجدد دارند.
کد خبر: ۷۰۷۱۶۲

علی‌محمد ذوالفقاری با بیان این‌که توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از طریق تشویق و ترغیب آنان به امر ازدواج مجدد امکان‌پذیر است، افزود: بسیاری از این زنان از ازدواج مجدد هراس داشتند، اما با اعزام مشاوران و مددکاران کارآمد به استان‌ها و شهرستان‌های کشور، راضی به این کار شدند.

وی با بیان این‌که 273 هزار و 716 خانواده زن سرپرست خانوار در مناطق محروم زندگی می‌کنند، تصریح کرد: به‌منظور رفاه حال زنان سرپرست خانوار، از مددکاران و مشاوران زن برای ارتباط با آنها بهره گرفته‌ایم تا در فضایی امن و آرام فرآیند خدمت‌رسانی انجام شود.

به گزارش ایرنا، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از طریق تشویق و ترغیب آنان به امر ازدواج مجدد، بیان کرد: آگاهی‌بخشی به زنان سرپرست خانوار در زمینه مسائل شرعی و حقوقی ازدواج مجدد، تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب‌های تهدیدکننده زنان سرپرست خانوار و ارائه بسته حمایتی هدفمند در صورت داشتن ازدواج مجدد از مهم‌ترین اقدامات این نهاد در امر ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار است.

ذوالفقاری یادآور شد: تامین بسترهای توانمندی و خوداتکایی در سایه آرامش، آسایش و سلامت کانون خانواده و تغییر باورها و نگرش‌های منفی جامعه هدف از دیگر اقدامات این نهاد در امر ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار است. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) به خلأها و مشکلات موجود در زمینه ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار نیز اشاره و ابراز کرد: موانع فردی، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی، بی‌اعتمادی، نگرانی از نبود تفاهم، نگرش‌های منفی خانواده و بستگان از جمله مشکلات موجود در زمینه ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها