سفر تصویری به نقاط دیدنی ایران: آرامگاه خیام نیشابوری

افتخار ایران و ایرانیان در نیشابور [عکس]

سفر به استان خراسان رضوی

دیدنی‌های نیشابور: باغرود

باغرود منطقه و شهرکی سرسبز در ۱۲ کیلومتری حومه شمال شهر نیشابور است؛ دره‌ای که در آن رودخانه‌ای با آب خنک در جریان است و اطراف آن پوشیده از درختان میوه، اعم از گردو، گیلاس، سیب و مانند آن است. یکی از معروف‌‌ترین مراکز گردشگری طبیعی در نیشابور به شمار می‌آید که در مسیر جاده منتهی به آن نیز مناطق و روستاهای دیدنی دیگری چون برف ریز قرار دارند. اگر قصد سفر به نیشابور دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این منطقه ییلاقی نیز دیدن کنید.
کد خبر: ۷۰۶۸۶۵

جام جم سرا: در این منطقه یک پادگان بزرگ نظامی و یک اردگاه بین‌المللی گردشگری (اردوگاه شهید رجایی) نیز قرار دارد. درآمد اصلی ساکنان از راه کشاورزی است و باغهای سرسبز و خاک حاصلخیر منطقه و رونق کشاورزی در منطقه باعث شده است عده کمتری روی به دامداری بیاورند. عده‌ای از ساکنان منطقه نیز در اردوگاه شهید رجایی مشغول کارند. همچنین مناظر زیبای کوهستانی و کوههای سر به فلک کشیده واقع در شمال منطقه همواره پذیرای طبیعت دوستان و کوهنوردان مشتاق است.


به نقل از مکان‌بین، مجتمع فرهنگی- اردویی کشوری شهید رجایی باغرود نیشابور وابسته به اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با مساحتی بالغ بر ۱۱۵۱ هکتار در ۱۲ کیلومتری شهرستان نیشابور و در دامنه رشته کوههای بینالود واقع شده است. این مجموعه که در سال ۱۳۴۲ بنا شده است از محیطی طبیعی همچون کوه، تپه ماهور، دشت و رودخانه برخوردار است.

مجتمع دارای امکانات فرهنگی از قبیل کتابخانه، نمازخانه، سالن اجتماعات تابستانی، کارگاههای مختلف مهارتی، سینما و رصد خانه است. ازامکانات ورزشی آن می‌توان به زمین چمن، استخر شنا، دریاچه قایقرانی و سایر رشته‌های ورزشی اشاره کرد. سالنهای پذیرایی، درمانگاه، فروشگاه، مهمانسرا و کمپ‌های تابستانی از دیگر امکانات این مجموعه می‌باشد.

سایر جاذبه‌های گردشگری این مجتمع شامل سد بزرگ خاکی، دریاچه پرورش ماهی، باند پروازی هواپیمای گلایدر، مزارع زعفران، زنبورداری، باغات میوه، فضای سبز و پرورش گل و گیاه است. ظرفیت پذیرش اردوگاه برای اردوهای یک روزه ۵۰۰۰ نفر و اردوهای چند روزه ۲۵۰۰ نفر می‌باشد.

به نقل از ویکی پدیا، درآمد اصلی ساکنان از راه کشاورزی است و باغهای سرسبز و خاک حاصلخیر منطقه سفره‌های بی‌ریای آن مردم را رنگارنگ می‌سازد و رونق کشاورزی در منطقه باعث شده است عده کمتری روی به دامداری بیاورند. مناظر زیبای کوهستانی و کوههای سر به فلک کشیده واقع در شمال منطقه همواره پذیرای طبیعت دوستان و کوهنوردان مشتاق است.


به گزارش جام جم سرا، در مسیر و حتی پشت این اردوگاه نیز روستاهای دیگری چون دربهشت، برفریز و... واقع شده‌اند که دارای مناظر، زیارتگاهها و مناطقی برای اطراق نیمروزی در فصل تابستانند. به عنوان مثال اگر به کوهنوردی علاقه‌مند باشید، یکی از قسمت‌هایی که هواداران بسیار برای تماشا دارد «هفت غار» است که در همین مسیر جاده باغرود واقع شده.

از جمله مناطق دیدنی این مسیر روستای برفریز است که در میانه جاده و در سمت غربی قرار دارد. این روستا واقع شده و به دیده‌بان شهر نیشابور نیز شهرت دارد. این منطقه برفگیر‌ترین محل است و چشم انداز زیبا و چشمه‌های آب متعدد و آب و هوای بسیار خوب آن باعث شده جزو یکی از مناطق مهم توریستی نیشابور در نزدیکی دامنه جنوبی قله بینالود به شمار آید.

راه دسترسی به منطقه

در مسیر کمربندی جاده نیشابور-مشهد هنگامی که به میدان باغرود رسیدید، به سمت شمال جاده‌ای دوبانده قرار دارد موسوم به جاده باغرود. در انتهای آن نیز اردوگاه و پس از آن روستای باغرود واقع شده‌اند.

نمایی از باغرود:

نمایی از مسیر هفت غار:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
۰
۰
چه غاره با حالیه! توش چه جوریه یعنی؟!
فرنار
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
۰
۰
خیلی جای قشنگیه..دلم میخاد بیام ببینم

نیازمندی ها