گزارش اختصاصی جام جم آنلاین از اعتراض های آمریکا

فرگوسن؛ آپارتاید عربده می کشد

پلیس آمریکا یکشنبه شب با حمله به تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضان در شهر «فرگوسن» ایالت «میسوری» که شماری کودک نیز در میان آنها بودند، به تیراندازی و شلیک گاز آشک آور و بمب های دودزا متوسل شد.
کد خبر: ۷۰۶۸۶۰
مشت آهنین پلیس امریکا بر سر اعتراضات فرگوسن

جمعیت تظاهر کننده به کشته شدن یک نوجوان بی دفاع سیاه پوست از سوی پلیس آمریکا که هفته گذشته روی داد، اعتراض کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از فرگوسن، نیروهای پلیس آمریکا با خودروهای زره پوش و نارنجک های دودزا به جمعیت 400 نفری معترضان حمله کردند؛ چند خانواده به همراه کودکان آنها نیز در میان معترضان بودند.

شاهدان گفتند: پلیس میسوری دیشب به طرف معترضان شلیک کرد؛ آنان برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به شلیک گاز آشک آور و بمب های دودزا متوسل شدند و صدها تن از معترضان مجبور شدند به نواحی امن تر پناه ببرند.

شلیک نژادپرستانه و لاپوشانی پلیس‌ها

روزنامه نیویورک تایمز یکشنبه شب گزارش داد: هفته گذشته یکی از ماموران سفید پوست پلیس ایالت میسوری آمریکا مایکل براون 18 ساله را در حالی که دستهایش را به نشانه تسلیم بالا برده بود، از پای درآورد.

اداره پلیس سنت لوئیس، هم به علت مرگ یک فرد غیرمسلح و هم به علت نحوه رسیدگی به اتفاقات پس از آن، با انتقاد شدید روبرو شده است.

دکتر مایکل ام بادن، رئیس سابق پزشکی قانونی شهر نیویورک که توسط خانواده براون برای انجام کالبدشکافی استخدام شده، اعلام کرد براون دو بار از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفته؛ چهار گلوله نیز به بازوی راست این نوجوان آمریکایی اصابت کرده است.

این کالبدشکافی به غیر از کالبدشکافی است که توسط مقامات میسوری انجام شده است و همچنین کالبدشکافی که اریک هولدر دادستان کل آمریکا اعلام کرده است وزارت دادگستری انجام خواهد داد.

بادن گفت: "مردم می‌پرسند: وی (براون) چند بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت؟ این اطلاعات می‌توانست در روز اول منتشر شود اما آنها (مقامات) این کار را نکردند".

وی افزود: من به عنوان مسئول سابق پزشکی قانونی پلیس ایالت نیویورک می‌گویم: "شما نباید اینقدر تیراندازی کنید".

درخواست مدافع حقوق سیاهپوستان از کنگره امریکا

آل شارپتون، از مدافعان حقوق سیاه پوستان، در گردهمایی روز یکشنبه شهر فرگوسن شلیک مرگبار به مایکل براون نوجوان سیاه پوست آمریکایی را «لحظه تعیین کننده»‌ برای آمریکا توصیف کرد و از کنگره خواست در برنامه هایی که تسلیحات نظامی در اختیار پلیس قرار می دهد، بازنگری کند.

آل شارپتون همچنین خشونت ها و غارت های اخیر در شهر فرگوسن را محکوم کرد.

غارت برخی فروشگاه‌های فرگوسن

به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز، از زمان آغاز ناآرامی و تنش در ایالت میسوری، تعدادی از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها غارت شده اند.

ناآرامی و ناامنی در شهر فرگوسن واقع در ایالت میسوری آمریکا به جایی رسیده است که برخی از صاحبان فروشگاه‌ها در این منطقه برای رویارویی با غارتگران و دزدان، به سلاح گرم مسلح شده اند؛ آنان از بی توجهی و بی‌تفاوتی پلیس نسبت به درخواست تامین امنیت مقابل غارتگران، شاکی هستند.

صاحب یک فروشگاه مواد غذایی در فرگوسن گفت: پلیس می خواهد نشان دهد که بر اوضاع در این شهر تسلط دارد اما هیچ تسلطی از آنها دیده نمی شود.

ادامه منع آمد و شد در فرگوسن

"ال نوتام"، سخنگوی پلیس راه ایالت میسوری از تداوم مقررات منع آمد و شد در شهر فرگوسن خبر داد و افزود: ساعات منع آمد و شد که شنبه شب وضع شده بود، یکشنبه شب نیز به اجرا درآمد.

منابع خبری از زخمی شدن یک نفر و بازداشت هفت تن دیگر در تظاهرات شنبه شب خبر داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
۰
۰
خدایا ریشه ی ظالمان را بسوزان

نیازمندی ها