سال گذشته 67 هزار کودک در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده‌اند

سریال ادامه دار خداحافظی کودکان با تحصیل

ترک‌تحصیل دانش‌آموزان مناطق مرزی استان خوزستان

معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری خوزستان، خواستار بررسی علت ترک‌تحصیل دانش‌آموزان مناطق مرزی این استان شد.
کد خبر: ۷۰۶۶۵۵
ترک‌تحصیل دانش‌آموزان مناطق مرزی استان خوزستان

به گزارش ایسنا، فرج‌اله خبیر در جلسه بررسی مشکلات آموزشی مناطق مرزی استان افزود: دانش‌آموزان تمام نقاط استان خوزستان خصوصا مناطق مرزی و دوزبانه باید از همه امکانات آموزشی برخوردار باشند.

وی افزود: یکی از دلایل افت تحصیلی و ترک‌تحصیل دانش‌آموزان مناطق مرزی، نبود امکانات آموزشی و همچنین مشکلات رفت و آمد است.

خبیر ارائه اطلاعات کافی درخصوص علت ترک‌تحصیل دانش‌آموزان در مناطق مرزی استان خوزستان را خواستار شد و گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان باید اطلاعات دقیق‌تری از میزان افت تحصیلی و ترک‌تحصیل دانش‌آموزان به تفکیک شهرستان‌ها و در مقایسه با سایر استان‌های مشابه ارائه دهد.

خبیر بیان کرد: باید بررسی شود که استان‌های مشابه استان خوزستان که مرزی و دوزبانه هستند از نظر افت‌تحصیلی و ترک‌تحصیل در چه شرایطی قرار دارند و مقایسه‌ای بین استان خوزستان و این استان‌ها انجام شود.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش در مناطق مرزی استان، تکرار پایه‌هاست که هزینه زیادی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده‌ است. افزایش سطح کیفی آموزش موجب کاهش هزینه‌های آموزش و پرورش می‌شود زیرا با هر بار تکرار پایه برای یک دانش‌آموز باید برای ارائه آموزش هزینه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها