پورت USB یا Universal Serial Bus یک باس سریال استاندارد است که برای اتصال لوازم جانبی خارجی و حتی برخی از لوازم داخلی به رایانه مورد استفاده قرار می گیرد. این پورت در دهه ۱۹۹۰ توسط کارمند اینتل اختراع شد و قادر است حداکثر ۱۲۷ وسیله جانبی همچون درایورهای سی دی رام، چاپگرها، مودم ها، موس، صفحه کلیدها و … را به سیستم متصل نماید.
کد خبر: ۷۰۶۴۷۰
بررسی و مقایسه تکنولوژی یو اس بی های مختلف

این باس در ابتدا با دیواره آتش رقابت می کرد، اما با بهره گیری از شیوه ی بسیار عالی مانند پشتیبانی از توانایی افزودن و پیکربندی خودکار وسائل جدید و توانایی افزودن این گونه وسائل بدون خاموش کردن سیستم از این پورت سبقت گرفت. با این حال هنوز هم تعدادی از دستگاه هایی که مبتنی بر دیواره آتش هستند، وجود دارد. اگرچه رقیب اصلی یو اس بی پورت eSATA است با این حال یو اس بی برترین پورت رایانه محسوب می شود.

هم اکنون جدیدترین مدل یو اس بیUSB 3.0 یاSuperSpeed USB است که امروزه در جدیدترین مدل رایانه های همراه تعبیه می شود. اکنون پورت USB 3.0 با سرعت بی نظیر خود سلطان بی رقیب دنیای یو اس بی است. عمده ترین مزایای USB 3.0 سرعت آن است و به همین خاطر آنرا SuperSpped می نامند. در حال حاضر پورت USB 2.0 قادر است اطلاعات را با سرعت حداکثر ۴۸۰ مگا بیت در ثانیه انتقال دهد. این درحالیست که پورت اولیه USB 1.1 با ۱۲ مگابایت در ثانیه به تبادل اطلاعات می پردازد و امروز پورتUSB 3.0 با سرعت برتر ۴٫۸ گیگابایت در هر ثانیه در صدر قرار دارد. به بعبارتی USB 3.0 ده برابر سریعتر از USB 2.0 و ۴۰ برابر سریعتر از USB 1.1 است.

جدای از مبحث سرعت ، USB 3.0 حداکثر توان انتقالی به دستگاه های متصل به پورت را افزایش می دهد . یو اس بی ۲ به ازای هر واحد بار متصل ، ۱۰۰ میلی آمپر را عبور می دهد . این در حالیست که یو اس بی ۳ می تواند با حداکثر ۶ واحد توان ، ۱۵۰ میلی آمپر را ارائه دهد که جمعا ۸۰۰ میلی آمپر را ساپورت می کند . این قضیه برای دستگاه هایی که با پورت یو اس بی شارژ می شوند بسیار مناسب خواهد بود . اما برای لپ تاپ ها خبر خوبی نیست چون باید توان بیشتری را تحویل دستگاه مورد نظر دهند .

باتوجه به اینکه کاربران به طور روز افزون نیازمند افزایش کیفیت تصاویر و پهنای باند خواهند بود و سبک زندگی آینده ی ما بگونه ایی متحول می شود که مملو از رسانه های HD و صدای دجیتال است، بنابراین نیاز به ابزاری جهت انتقال سریع اطلاعات کاملاً احساس می شود. بر همین اساس عرضه ی پورت قدرتمند USB 3.0 پاسخی به نیاز پلتفرم PC به چنین پهنای باندی است. این پورت با سرعت بی نظیر خود قادر است در کمترین زمان ممکن به تبادل اطلاعات بپردازد. شما می توانید با این پورت بطور بالقوه ده برابر سریعترعمل کنید. فایلهای ویدئویی HD خود را با سرعت غیرمنتظره ایی از دوربین دیجیتالی به رایانه دستی انتقال دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها