لابراتوار Google X عنوان کرده که لنز هوشمند را به تایید متخصصان سلامت Novartis رسانده اند تا تکنولوژی آن را تا حدی توسعه دهند
کد خبر: ۷۰۶۳۹۱
کنترل بیماری های چشمی با لنز هوشمند گوگل

لابراتوار Google X عنوان کرده که لنز هوشمند را به تایید متخصصان سلامت Novartis رسانده اند تا تکنولوژی آن را تا حدی توسعه دهند که بوسیله آن ضمن بهبود مسائل مربوط به نگهداری و سلامت چشم، بتوان به مدیریت بیماری ها و شرایط خاص چشمی پرداخت.


طبق این توافق، آزمایشگاه گوگل اکس و بخش مراقبت های چشمی Novartis به ساختن لنزهای هوشمندی مشغول خواهند شد که از سنسورها، میکروچیپ ها و سایر تجهیزات الکترونیکی در مقیاس کوچک بهره می برند تا به کنترل بیماریهای چشمی بپردازند.
به طوریکه این لنز با اندازه گیری میزان قند موجود در مایع اشک، از طریق ارسال اطلاعات به گوشی هوشمند یا تبلت، بیماران دیابتی را از سطح گلوکز خونشان مطلع سازد، و همچنین روشی ایجاد کنند که از طریق گجت چشمی گوگل، بتوان تمرکز طبیعی چشم بر روی اشیاء نزدیک را تقویت نموده و بینایی طبیعی را به افرادی که دچار دوربینی هستند بازگرداند.

نقش گوگل در این توافق، ساختن بخش های الکترونیکی ریز به منظور جمع آوری داده ها از چشم کاربر و همچنین آماده ساختن چیپ های کم مصرف می باشد. از طرفی بخش مراقبت های چشمی Novartis ، دانش پزشکی خود را بر فرآیند توسعه این لنزهای تماسی هوشمند اعمال می کند تا محصول تجاری مورد نظر حاصل گردد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها