از نظر ماهیتی پانسیون به جایی گفته می‌شود بین منزل شخصی و هتل. بسیاری از دانشجویان شهرستان که وضعیت مالی قابل قبولی دارند گزینه اول و آخرشان سوئیت یا پانسیون است. بر همین اساس جدولی از قیمت این نوع مسکن در تهران تهیه شده که همراه با توضیحات مرتبط در ادامه پیش رویتان قرار گرفته.
کد خبر: ۷۰۴۶۹۲
قیمت اجاره انواع پانسیون در تهران+جدول

جام جم سرا: شکی نیست که خریدوفروش مسکن روزهای آرامی را سپری می‌کند و در مقابل بازار اجاره‌بها حسابی داغ شده است. خانه‌های کوچک چند متری که تا پیش از این کسی سراغشان نمی‌رفت و به قولی نفس‌گیر بود، امروز به یکی از مهم‌ترین محل‌های سکونت و تنها گزینهٔ انتخاب افراد برای اقامت تبدیل شده است.

از طرف دیگر، با گشت‌وگذار در روزنامه‌های کثیرالانتشار و میان خبرهای ریز و درشتی که در این صفحات چاپ شده است، آگهی‌هایی جلب‌توجه می‌کند که برای اجارهٔ یک شب اقامت در مکان‌هایی به اسم پانسیون در نظر گرفته شده است؛ مکان‌هایی شبیه منزل شخصی که تنها پول یک شب اجارهٔ تخت را از شما می‌گیرند.

با نیم‌نگاهی به اجاره‌بهای این تخت‌ها درخواهید یافت که نه‌تنها بسته به نوع منطقه میزان اجاره متفاوت خواهد بود، بلکه هریک از پانسیون داران امکانات به‌اصطلاح ویژه‌ای برای اقامت افراد در نظر گرفته‌اند.

به گزارش جام جم سرا، آشپزخانه مجهز، آسانسور، دوربین مداربسته برای پانسیون خانم‌ها، اینترنت، ماشین لباس‌شویی، بخاری، کولر و حتی ماشین ظرف‌شویی و پارکینگ تنها بخشی از تبلیغاتی است که در تبلیغات روزنامه ای و در باکس پانسیون برای هر اقامتگاه نوشته شده است.

اگرچه در نظر عامه این مکان‌ها بیش‌تر برای افراد شهرستانی تعریف شده است تا مردم بومی، اما جالب است بدانید بر اساس گفته‌های چند تن از پانسیونداران بیشتر تهرانی‌ها که اغلب مجرد هم هستند در تخت‌های این اقامتگاه‌ها جا خوش کرده‌اند.

شرایط اقامت و قیمت
همان‌طور که گفته شد قیمت پانسیون‌ها بسته به امکانات و موقعیت مکانی متغیر است؛ به‌طوری‌که نمی‌توان به‌هیچ‌وجه مشخص کرد که حداقل و حداکثر قیمت‌ها چه قدر بوده و بر اساس چه ضوابطی مشخص می‌شود.

تعداد تخت‌های موجود در پانسیون هم از دیگر مواردی است که باعث بالا و پایین رفتن قیمت‌ها خواهد شد. به‌طوری‌که هرچقدر تعداد تخت‌ها در اتاق کمتر باشد، اجاره‌بها بالاتر خواهد رفت.

بر اساس گفته‌های پانسیون‌داران یادشده، رونق کسب‌وکار این مکان‌ها همزمان با آغاز فصل تحصیلی در مهر است که برخی از دانشجویان به علت برخی شرایط، از داشتن خوابگاه بی‌نصیب می‌مانند. همچنین بازار اجاره پانسیون‌ها در خیابان‌های مرکزی تهران بسیار چشم‌گیرتر از سایر مناطق است؛ چراکه پانسیون‌های واقع در مرکز شهر به علت دسترسی آسان به اکثر دانشگاه‌ها بیشتر مورد استقبال دانشجویان قرار می‌گیرد.

مدارک مورد نیاز
اصل شناسنامه و کپی آن، کپی کارت دانشجویی، معرفی‌نامه از محل کار برای والدین، رضایت‌نامه از والدین از جمله مهم‌ترین مدارکی است که برای اقامت در پانسیون لازم است.

از سوی دیگر گشت‌وگذار در این بازار بیانگر این است که اغلب پانسیون داران با توجه به‌صرفهٔ اقتصادی حاضر به اجاره ماهانه یا سالیانه هستند و کمتر پانسیون‌داری را می‌توان یافت که بخواهد برای چند هفته یا چند روز اقامتگاه خود را اجاره دهد. لازم به ذکر است که محدودیت بیشتری برای اقامت خانم‌ها نسبت به آقایان در این پانسیون ها وجود دارد.

جدول قیمت برخی از انواع پانسیون موجود در سطح شهر تهران بدین شرح است:

(بازار خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۱۰
پرهام زحمتكش
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
۰
۰
سلام.ببخشید من اولین بار هست كه با چنین مكانهایی اشنا میشم و از همدان میخوام واسه كار بیام تهران.میشه لطفا توضیح بدید ایا این قیمت ها ماهیانه اس یا هرشب؟
و اینكه هم اتاقی من رو كی تعیین میكنه كه چه كسی باشه؟،،،
فریبا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
۰
۴
سلام میخواستم بدونم این قیمتها برای كدام پانسیون واقع در كجا هست؟چون هیچ آدرس و شماره تلفنی زده نشده
فرح
United Kingdom
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
لطفا شماره تلفنی یا ادرسی بگذارید بشه با شما تماس گرفته شود و این قیمتها ماهیانه میباشد ؟
ZM
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
۰
۰
چرا تلفن یا ادرسی نداره؟ از كجا باید تماس گرفت؟
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
خوب اینترنت سرچ كن پانسیون در تهران
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
۰
۰
سلام . اول اینكه چرا آدرس دقیق و شماره تلفن نداره اینهاااا؟
دوم چرا شما فقط از دانشجوها صحبت می كنید؟
من شاغلم تهران زندگی می كنم و دنبال پاتسیون می گردم.
پانسیون مگه فقط مال دانشجوهاس؟
لطفا‌توضیح بدید.
الی
-
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
۱
۰
سلام پانسیون حوالی ونك یوسف آباد قیمتاش رو كسی میدونه؟ ممنون میشم راهنمایی كنین
صادق
-
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
جهت دریافت اطلاعات در مورد خوابگاه وارد كانال تلگرام شوید . telegram.me/AramDormi
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
۰
۰
با سلام و تشكر از مطالب شما
كسی پانسیون سویت طرف بهشتی مطهری سراغ نداره معرفی كنه سپاس
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها