به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، به منظور ایجاد رضایتمندی بیشتر مسافران و زائران حرم مطهر امام هشتم، بازسازی خط فرد محور تهران – مشهد حد فاصل بلاک های ری - بهرام و بهرام - ورامین در اولویت برنامه سال 93 راهآهن قرار گرفت.
از آنجا که اجرای این پروژه با شیوههای معمول حداقل به زمان 5 الی 6 ماه نیاز داشت و از طرفی ضرورت اجرای پروژه در حداقل زمان ممکن به منظور کاهش حداکثری تاخیرات و جلوگیری از اتلاف وقت مسافران مسئولان راهآهن با پذیرش ریسک بالا، اجرای پروژه در حداقل زمان را در دستور کار قرار داده و مقرر شد با استفاده از فرصت کوتاه کاهش ترافیک مسیر قبل از تعطیلات تابستانی و همچنین کاهش مسافرتها در ماه مبارک رمضان با به کارگیری شیوه های نوین و در چند جبهه کاری، این پروژه در مدت زمان 30 روز کاری برنامه ریزی و اجرا شود.
عملیات یاد شده طی یک برنامهریزی فشرده در مدت زمان 32 روز که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود به طول 30 کیلومتر به اتمام رسید.
از مزایای این پروژه علاوه بر افزایش ایمنی سیر میتوان به افزایش سرعت قطارها از 70 تا 160 کیلومتر بر ساعت و همچنین کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری اشاره کرد.
همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این اطلاعیه به واسطه تأخیرات ایجاد شده در سیر و حرکت قطارها در خلال اجرای پروژه از مسافران عذرخواهی کرد.
بنابراین گزارش این مسیر در سال 1317 به بهره برداری رسیده و در سال 1335 روسازی آن از ریل 2A به ریل U33 تغییر یافت و تاکنون به واسطه روند رو به افزایش ترافیک قطارهای مسافری و عدم امکان مسدودی خط به صورت طولانی، بازسازی این خط به تاخیر افتاده بود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد